تقابل ۲ خودروی زرهی روسی و آمریکایی در سوریه

منبع: برترین ها

64

1398/12/2

00:06


ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، نشان می‌دهد یک خودروی نظامی روسیه قصد سبقت از یک خودروی زرهی آمریکایی در سوریه را داشته که در ادامه خودروی آمریکایی واکنش نشان می‌دهد.

ایسنا: ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، نشان می‌دهد یک خودروی نظامی روسیه قصد سبقت از یک خودروی زرهی آمریکایی در سوریه را داشته که در ادامه خودروی آمریکایی واکنش نشان می‌دهد.

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، این ویدیو از داخل یک خودروی غیرنظامی که دقیقا در همان مسیر کاروان روسی متشکل از سه خودروی زرهی در پشت سر کاروان زرهی آمریکا گرفته شده است.

تقابل ۲ خودروی زرهی روسی و آمریکایی در سوریه

در آغاز فیلم‌برداری، خودروی روس جلویی موفق می‌شود از سمت راست مسیر، اولین خودروی آمریکایی را پشت سر بگذارد اما دومین خودروی آمریکایی به آن اجازه عبور نمی‌دهد و این خودروی روس را به شدت از مسیر خود منحرف کرده و به بیرون جاده می‌فرستد.

این دو خودرو پس از برخورد با یکدیگر در کنار مسیر متوقف می‌شوند و ویدیو نیز پایان می‌یابد.

در حال حاضر سوال‌هایی درباره زمان و مکان وقوع این درگیری که به نظر می‌رسد در طول مسیری در نزدیکی شهرک قامشلی در مرز با ترکیه رخ داده، مطرح هستند.

در این حادثه نزدیک بود خودروی روس یک شهروند را که در کنار مسیر در حال عبور بود، زیر بگیرد.

یک مقام نظامی سابق روس درباره این ویدیو که اخیرا در جاده ام ۴ در شمال شرق سوریه بین دو خودروی نظامی روسیه و آمریکایی رخ داد، اظهار نظر کرد.

در این ویدیو یک نفربر آمریکایی سد راه خودروی زرهی روسیه از نوع "تایگر" می‌شود که با سرعت بیش از حد مجاز قصد عبور از آن را دارد اما نفربر آمریکایی، خودروی زرهی را ناگزیر به توقف می‌کند، اینجا ویدیو خاتمه می‌یابد.

ژنرال لیونید ایواشوف، رئیس سابق اداره کل همکاری نظامی بین‌المللی در وزارت دفاع روسیه گفت، چنین حوادثی بین نظامیان آمریکایی و روس ادامه خواهند داشت اما منجر به جنگ علنی نخواهند شد. چنین اقدامات تحریک‌آمیز کوچک را آمریکایی‌ها با هدف حمایت از تنش در سوریه انجام می‌دهند زیرا نمی‌خواهند اوضاع سوریه آرام باشد.

چند هفته‌ای است که حوادثی از این دست میان نیروهای آمریکایی و روس در شمال شرق سوریه رو به افزایش هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو