همه چیز درباره گل آرایی: آموزش گل آرایی در منزل و نکات مهم

منبع: نمکستان

147

1398/12/2

00:36


هیچ چیز بیشتر از گلدان های سرسبز و پر گل جلوی ایوان نمی تواند به زیبایی خانه ی شما اضافه کند. در حالی که همه گل ها زیبا هستند، قطعاً انتخاب گلدان مناسب برای گل های شما به خودی خود یک هنر محسوب می شود.

نمکستان: هیچ چیز بیشتر از گلدان های سرسبز و پر گل جلوی ایوان نمی تواند به زیبایی خانه ی شما اضافه کند. در حالی که همه گل ها زیبا هستند، قطعاً انتخاب گلدان مناسب برای گل های شما به خودی خود یک هنر محسوب می شود.

بیشتر گل ها در ۳ دسته اصلی قرار می گیرند: گل های که برای رشد به نور کامل نیاز دارند ،گل های که به نور آفتاب جزئی نیاز دارند یا گل هایی که در سایه رشد می کنند. شما همچنین باید تعیین کنید که گل شما یکساله است، گیاهانی که سالانه زندگی می کنند، یا گل هایی که دارید اصلی هستند.

در گل آرایی مانند خلق یک اثر هنری باید به  رنگ، بافت، فضا و ترکیب آن ها در هنگام خرید دقت کرد. ترکیب رنگی شما به ترجیح شخصی بستگی دارد، مثلا شخصی تمایل دارد در خانواده ی رنگ آبی (ترکیب رنگی  آبی ، سایه های صورتی و غیره …) یا پالت های رنگی گرم (قرمز / زرد / نارنجی / صورتی یا آبی / سبز) کار کند.

گل آرایی آموزش گل آرایی در منزل آموزش گل آرایی خانگی

اگر می خواهید آرایش گل های شما سبک پاپ داشته باشد، به دنبال گل هایی باشید که با رنگ پس زمینه متناقض باشد به عنوان مثال خانه شما پس زمینه خاکستری دارد، اگر می خواهید گل های سبک پاپ شوند، باید گل های رنگی گرم را انتخاب کنید. بافت گل یکی از مهم ترین عناصر در گل آرایی است.

اگر مواردی را انتخاب کنید که همه آن ها دارای بافت یکسان باشند، هر مورد در گروه گم می شود. شما می خواهید که هر آیتم از هم متمایز شود، بنابراین بهترین کار این است که انواع بافت را درون گلدان خود مخلوط کنید. مثلا گل آنجلونیا یک گل بسیار غریب است. شکوفه های آن نه تنها از بلندی برخوردار هستند بلکه در حین حرکت در جهات مختلف نیز حرکت می کنند. وینکا برای گل پرکننده انتخاب خوبی می باشد زیرا این گل تپنده است.

برای داشتن یک ترکیب عالی رعایت سه نکته مهم است: وجود یک گیاه با ارتفاع، یک گیاه در نقاط وسط و گیاهی خزنده در گلدان. هنگام تنظیم گلدان، گل در ارتفاع بالا به جنبه گلدان شما اشاره می کند که نقطه کانونی گلدان شماست. در هنگام انتخاب گیاه هیجان انگیز خود، باید به دنبال گل یا علفی باشید که دارای ارتفاع آن باشد.

از جمله گل های دارای ارتفاع:

  • رزماری
  • چمن چشمه بنفش
  • سنبله
  • اسطوخودوس
  • آنجلونیا

همه چیز درباره ی گل آرایی

گل هایی که در مرکز گلدان شما قرار دارند هیجان شما را تعریف می کند و یک گلدان سرشار از ظرافت و زیبایی را برای شما فراهم می کند. گزینه های پر کننده زیادی وجود دارد! گل هایی که می توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند شامل:

  • گل ابری
  • گل اطلسی
  • حسن یوسف
  • گل حنا
  • بنفشه
  • گل کلم زینتی

گل های خزنده گلدان شما در واقع لایه ای است که بر لبه های گلدان شما آبشاری می شوند تا به پایین کشیدن چشم کمک کند. برخی از گل های خزنده مانند لیزوماکیا و هر گیاه خزنده ی دیگر می باشد. در حالی که همه اشکال گل ها زیبا هستند، در واقع هنر اصلی، هنر چیدمان گلدان شماست. رعایت نکات بالا به جذابیت و ظرافت گلدان شما کمک به سزایی خواهد کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو