سرهنگ حیدر سوسنی با اعلام این خبر در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی کشف جسد فردی مجهول الهویه در مورخه ۲۸ بهمن ۹۸ نزدیکی یک واحد مرغداری از توابع بخش شبانکاره، با توجه به حساسیت موضوع، سریعا کارآگاهان پلیس آگاهی با هماهنگی و همراهی مسئولان قضایی در محل حادثه حضور یافته و بررسی های میدانی و علمی برای شناسایی جسد و علت فوت وی آغاز شد. 

این مقام انتظامی اظهار کرد: در نتیجه بررسی های دقیق میدانی و علمی مشخص شد که متوفی شخصی ۲۵ ساله و از تبعه افغان بوده که در اثر اصابت ضربات پتک از ناحیه سر به قتل رسیده است. 

جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر عنوان کرد: با مشخص شدن هویت مقتول و علت قتل، کارآگاهان پلیس آگاهی تلاش گسترده ای را جهت شناسایی و دستگیری قاتل آغاز کردند. 

سرهنگ سوسنی بیان کرد: با اشراف اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی و در نتیجه تجزیه و تحلیل اخبار و اطلاعات واصله، قاتل که از تبعه افغان بوده شناسایی و با طراحی دقیق عملیاتی در تور اطلاعاتی پلیس دشتستان گرفتار شد و هنگامی که از یکی از استان های غربی وارد شهرستان دشتستان شده بود، دستگیر شد. 

وی بیان کرد: متهم در تحقیقات پلیسی، ضمن اعتراف به ارتکاب قتل اقرار کرد که به دلیل اختلافات شخصی و با ضربات پتک مقتول را به قتل رسانده است که در این راستا پس از تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.