عرف: تعرفه‌ها به شعب ارسال شده است

منبع: برترین ها

98

1398/12/2

03:58


رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: تعرفه‌ها یک هفته است که به شعب انتخابات ارسال شده و در برخی شعب تعرفه‌ها تا پشت درب شعب رسیده است.

خبرگزاری مهر: جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در گفتگویی در رابطه با مسائل جوی و آب و هوایی حاکم بر برخی از حوزه‌های انتخابیه و اقدامات صورت گرفته برای برگزاری انتخابات روز آینده و احتمال بسته شدن برخی راه‌ها، اظهار داشت: تدابیر لازم در این زمینه دیده شده است. صبح روز گذشته با مسئولین ذی ربط جلسه داشتیم و در مورد همه سناریوها بحث کردیم.

وی عنوان کرد: با نیروهای مسلح نیز هماهنگ هستیم و هر جا لازم باشد با اقدامات و امکانات نیروهای مسلح اقدام خواهیم کرد و آمادگی داریم هر جا نیاز است صندوق‌ها را به آنجا ببریم.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه ۸ صبح دوم اسفندماه انتخابات به مدت ۱۰ ساعت برگزار خواهد شد، تاکید کرد: خواهش ما این است که مردم در ابتدای روز رأی گیری مراجعه کنند. در صورت لزوم مدت زمان اخذ رأی تا ساعت ۲۴ تمدید می‌شود.

عرف ادامه داد: ما تعرف ه‌ها را ارسال کردیم و در برخی شعب تعرفه‌ها تا پشت درب شعب رسیده است و در مورد برخی مناطق صعب العبور هم تصمیم گیری با فرمانداری‌ها است که چه زمانی تعرفه‌ها را انتقال دهند.

وی افزود: ما یک هفته است که تعرفه‌ها را برای شعب ارسال کرده‌ایم. اینکه از فرمانداری به سمت شعب برود تدبیر فرمانداری‌ها است اما بعضاً این کار در شعب انجام شده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه برای رأی دادن شناسنامه و کارت ملی از جمله لوازمی است که مردم نیاز دارند، گفت: پیشنهاد ما این است تا در حوزه‌هایی مانند تهران که تعداد نامزدها زیاد است از قبل و در منزل تصمیم بگیرند و افراد مورد نظر خود را مشخص کنند و زمان رأی دادن از روی آن یادداشت کنند اما مجاز نیستند برگه یادداشت خود را به شخص دیگری در شعبه بدهند زیرا این اقدام از مصادیق تخلف محسوب می‌شود.

عرف تصریح کرد: توصیه ما این است که کارت ملی همراه مردم باشد اما برای افرادی که کارتشان آماده نیست کد ملی لازم است. تفاوت داشتن کد ملی و کارت ملی این است که وقتی کارت ملی همراه باشد دستگاه اسکن می‌کند و سریع کار انجام می‌شود اما به روش دستی این کار کمی زمان می‌برد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو