دیدنی های وان ترکیه و تفریحات این منطقه را بهتر بشناسید

دیدنی های وان ترکیه و تفریحات این منطقه را بهتر بشناسید


منبع: آرگا

97

1398/12/2

12:16


وان یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی در ترکیه است این شهر پر جاذبه محل مناسبی برای گردشگران ایرانی است خیلی از گردشگران ایرانی در سفر خود به این شهر و بازدید از دیدنی های وان ترکیه به سراغ فروشگاه های آن نیز می روند این فروشگاه ها برای خرید کردن بسیار مناسب هستند و علاقه مندان زیادی نیز دارند همچنین قیمت اجناس مناسب می باشد.

در نواحی شرقی از کشور ترکیه در مکانی نزدیک به مرز ارمنستان و ایران شهری تماشایی و پر جاذبه با نام شهر وان وجود دارد این منطقه از شهرهای هم مرز ترکیه با ایران است از این رو سفر به آن برای ایرانیان بسیار راحت تر و کم هزینه تر است.

جاذبه های توریستی متنوع و چشم اندازهای طبیعی موجب شده تا هر ساله گردشگران و علاقه مندان زیادی از نقاط مختلف دنیا به این شهر سفر کنند جاذبه هایی همچون کوه های سر به فک کشیده و آتشفشانی آرارات که همواره پوشیده از برف هستند یا جاذبه های بی نظیر دیگری همچون دریاچه وان که از مهم ترین جاذبه های این شهر است. از تمامی جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای بکر در این شهر بگذریم به جاذبه های تاریخی آن می رسیم قلعه های تاریخی که بسیار در این شهر به چشم می خورند و توجه شما را نیز به خود جلب خواهند کرد.

با وجود اینکه بیشتر مسافران این شهر را با نام دریاچه عظیم آن می شناسند اما جاذبه های متنوع دیگر ی نیز در آن یافت می شود این شهر که یکی از قدیمی ترین شهرهای ترکیه است و قدمتی ۵ هزار ساله دارد تمدن های زیادی را در خود جای داده است و تاریخ این کشور و پادشاهی را به خوبی رقم می زند. شما علاقه مندان و گردشگران عزیز برای اینکه بیشتر با جاذبه های این شهر آشنا شوید در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این شهر توریستی تاریخی به دست آورید.

دیدنی های وان ترکیه را بشناسید:

وان دارای جاذبه های بسیار تماشایی است این شهر همواره فرهنگ و سنت خاص خود را حفظ کرده است زیبایی های این شهر بیشتر جاذبه های طبیعی آن هستند و اغلب گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند از فروشگاه های لباس نیز بازدید می کنند این فروشگاه ها تفاوت قیمت چندانی با فروشگاه های ایران ندارند از این رو می توانند سوغاتی های مناسبی را خریداری کنند.

 

موزه وان:

این موزه یکی از بناهای تاریخی و دیدنی های شهر وان است بازدید کردن از موزه برای خیلی از گردشگران جذابیت دارد و موجب جلب توجه آن ها می شود در این موزه آثار تاریخی بسیار متعددی وجود دارند که متعلق به دوره های مختلف تاریخی می باشند این موزه به بخش های مختلفی تقسمی می شود و در هر بخش می توانید با دوره های مختلفی از تاریخ و جاذبه های تاریخی مختلفی آشنا شوید. در حیاط این موزه ستون هایی وجود دارند که با استفاده از خط میخی نگاشته شده اند کتیبه های قدیمی، سنگ قبرها، سکه های قدیمی و کوزه ها و آثار باستانی ازجاذبه های تماشایی هستند که می توانید در موزه های این شهر شاهد آن باشید.

موزه وان

جزیره آختامار:

این جزیره در افسانه های زیادی از این شهر به آن اشاره شده است افسانه هایی که بیانگر عشق مردی به یکی از دختران این جزیره بوده است او هر روز برای دیدن دختر با قایق به این جزیره می آمده تا از نزدیک او را ملاقات کند. در یکی از روزها قایق مرد در آب ها غرق می شود و او در حال فریاد زدن نام دختر می میرد از آن پس نام این جزیره با نام دختر نامگذاری شده است یکی از دیدنی هایی که می توانید در این جزیره مشاهده کنید کلیسا است که قدمت بالایی دارد معماری زیبا و مجلل این کلیسا موجب شده است تا توجه خیلی از گردشگران به آن جلب شود.

بناهای تاریخی وان

قلعه هوساپ:

این قلعه یکی دیگر از جاذبه  ها و دیدنی های وان است که در نزدیکی رود هوساپ واقع شده است این قلعه باشکوه و با عظمت متعلق به قرون وسطی است و یکی از بناهای تاریخی مهم در این شهر است در رابطه با این قلعه نیز افسانه های زیادی وجود دارد خیلی از افراد می گویند که پادشاه بعد از ساختن این قلعه دستور قطع دست معمار را داده است و دلیل این بوده است که نمی خواسته بنایی رقیب این قلعه پیدا شود. این قلعه در فاصله ۵۰ کیلومتری از این شهر قرار گرفته است و از جمله بقایا و آثار مهمی است که در سال ۱۶۴۳ ایجاد شده است و گردشگران زیادی دارد.

دیدنی های وان

دریاچه وان:

این دریاچه یکی از زیباترین و مهم ترین جاذبه ها و دیدنی های این شهر است که توجه گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جلب کرده است و بیشتر گردشگران این شهر را با وجود این دریاچه می شناسند. این دریاچه یکی از بزرگ ترین دریاچه های در دنیا است که آب آن توسط بارندگی ها و رودخانه های گوچک تامین می شود چشم اندازهای رویایی و بکری که این دریاچه برای گردشگران دارد بسیار زیبا و دیدنی هستند.

مکان های توریستی وان

قلعه وان:

این قلعه سنگی در نزدیکی ویرانه هایی از شهر اورارتو قرار گرفته است این شهر قدیمی دارای قدمتی هزار ساله است و بنای آن با استفاده از گل و آجر ساخته شده است کتیبه هایی که از دوران پادشاهی در این بنا بر جای مانده دارای ارزش تاریخی زیادی هستند. نزدیکی این قلعه تاریخی به قلعه ساردور موجب شده است تا گردشگران زیادی از آن دیدن کنند این بنا با وجود قدمت تاریخی که دارد همچنان گردشگران خاص خود را دارد.

جاذبه تاریخی وان

آبشار مرادیه:

وان جدای از جاذبه های تاریخی خود چشم اندازهای طبیعی زیادی نیز دارد این آبشار یکی از جاذبه های طبیعی وان است که در فاصله ۸۰ کیلومتری از شهر قرار گرفته است در فصل های زمستان این آبشار یخ می زند و بسیار تماشایی است. چشم اندزاهای طبیعی و پر جاذبه ای  که در اطراف این آبشار وجود دارند نیز توجه شما را به خود جلب می کنند.

آبشار وان

کلیسای holy cross churs:

این کلیسا بر فراز کوه های این منطقه قرار گرفته است و در جزیره آختامار واقع شده است و یکی از دیدنی های وان است که تاریخ ساخت این کلیسا به سال ۹۱۵ باز می گردد معماری این بنا توسط مندت انجام شده است و یکی از بزرگ ترین بناهایی است که در ترکیه ساخته شده است. این کلیسا نشان دهنده فرهنگ مردمان این منطقه است و در ساخت آن از مصالحی همچون سنگ قرمز استفاده شده است مرمت کاری های مختلفی که در این بنا صورت گرفته است بر اهمیت تاریخی این بنا نیز افزوده است.

جاذبه هایی از وان

آشنایی با مکان های دیدنی وان ترکیه اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این شهر تاریخی در اختیار شما قرار می دهد که در این بخش با تمامی این جاذبه ها آشنا شدید و همانطور که مطالعه کردید این منطقه توریستی از ترکیه دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی متنوعی است. وجود بسیاری از قلعه های تاریخی و سنگی بر جذابیت های وان برای گردشگران و علاقه مندان افزوده است و آن را به یکی از مهم ترین شهرهای دیدنی ترکیه تبدیل کرده است. با این وجود خیلی از گردشگران در سفر خود به این شهر ترکیه به سراغ جاذبه های دیگری از این کشور در شهرهای دیگر نیز می روند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو