چرا از اینترنت ثابت ایرانسل استفاده نکنیم؟

منبع: برترین ها

114

1398/12/2

16:47


در متن زیر تجربه یک کاربر درباره استفاده از اینترنت ثابت ایرانسل را بخوانید.

برترین‌ها: در متن زیر تجربه یک کاربر درباره استفاده از اینترنت ثابت ایرانسل را بخوانید.

سلام. من م.ص هستم از کاربران سایت برترین ها. قصد دارم در این یادداشت تجربه تلخ و ناراحت کننده استفاده از خدمات اینترنت ثابت ایرانسل را با شما به اشتراک بگذارم که چند روز تمام من زمان و انرژی را اتلاف و امور کاری و شخصی من را دچار اخلال کرده است.

چه شد که مجبور به انتخاب ایرانسل شدم؟

تلفن منزل من، به دلیل اختلال در سیم کشی مخابرات قطع شد و من مجبور شدم به خاطر فوریت همیشگی استفاده از اینترنت، سریعاً یک سرویس اینترنت ثابت دیگر جور کنم. چند گزینه در بازار وجود داشت که من به دلیل دسترسی نزدیک تر، همان روز اینترنت ثابت ایرانسل را انتخاب کردم و از یکی از نمایندگی های نزدیک محل کار نسبت به خرید مودم و بسته اولیه اینترنت کردم، مودمی که فقط با سیم کارت ایرانسل کار میکرد ولاغیر. کاری ندارم که با قیمت مشابه همین مودم میشد از بازار مودمی خریداری کرد که هم با اینترنت ایرانسل و هم با سیم کارت های دیگر کار کند. اما خب، این اولین اشتباه من بود که به دلیل فوریت مرتکب آن شدم. نمایندگی محترم ایرانسل، با حسن نیت، بعد از چک کردن محل سکونت اعلام کرد که کیفیت اینترنت در محل زندگی من خیلی خوب است و می توانم با خیال راحت نسبت به خرید اقدام کنم.

تجربه کار با اینترنت

من در طی دو سال اخیر از یک سرویس عادی ADSL مخابرات استفاده میکردم و سرعت معقولی داشت. اولین شوک استفاده از ایرانسل، سرعت پایین اینترنت ثابت ایرانسل علی الخصوص در ارتباط با سایت های خارجی و شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام بود! باورم نمیشد که برای دیدن اینستاگرام تقریباً بدون استثنا باید مرتباً منتظر لود شدن باشم! اساساً مفهوم سرعت برای سایت های خارجی (هر سایتی که سرور آن بیرون از ایران بود) معادل با کندی بود. در هر حال من با این مساله باید کنار می آمدم تا سیم کشی مخابرات درست شود.

در نهایت بعد از اتمام بسته اولیه اینترنت، تصمیم گرفتم برای اینکه از ریز مصرف روزانه اینترنت آتی خود بی خبر بودم، بسته اینترنت نامحدود خریداری کنم و در پایان دوره، بعد از مرور ریز مصرف، نسبت به خرید بسته مناسب اقدام کنم و این شروع تمام مشکلات بود! بسته اینترنت نامحدود فقط اسمش نامحدود بود و کندی در این بسته بی داد میکرد. تقریباً هر تست مقایسه ای روی اینترنت (و نه شبکه ملی اطلاعات) گرفتم، اینترنت نامحدود بازی را به اینترنت های رقیب (موبایل خود ایرانسل، اپراتورهای دیگر، وای فای های شرکت های دیگر) واگذار کرد!

تمام شدن بسته اینترنت نامحدود و شروع مشکلات بزرگتر

بسته یکماهه اینترنت نامحدود من تمام شد و چشمتان روز بد نبیند! اولین کار این بود که ببینم چقدر مصرف داشته ام تا نسبت به خرید بسته جدید متناسب با مصرفم اقدام کنم. ایرانسل در این مورد هیچ کمکی به شما نمی کند! با پشتیبانی تماس گرفتم و گفتند شما فقط مصرف بسته های فعالتان را می توانید ببینید و متاسفانه کمکی در این زمینه نمیتوانیم بکنیم! بسته ای که تمام شده، تمام شده!

در بسته های فعال هم، ریز مصرف روزانه را نمی بینید! کل مصرف تا آن روز را می بینید! چیزی که شما در ساده ترین سرویس های ADSL کشور هم امروز در داشبورد خود می توانید مشاهده کنید، در اصطلاحاً بزرگترین اپراتور داده کشور نخواهید داشت! از این ماجرا هم گذشتیم و شب به منزل آمدم و تصمیم گرفتم بزرگترین بسته حجمی ماهانه را انتخاب کنم تا بلکه سرعتش بهتر باشد. اولین نکته ای که متوجه شدم این بود که اگر اینترنت شما تمام شود، باید خداوند یاریگر شما باشد تا بتوانید با همان مودم ایرانسل به سایت ایرانسل وارد شوید و سپس لاگین کنید! به شدت کند و طاقت فرسا!

این موضوع را در روزهای بعد بارها امتحان کردم و دیدم واقعاً مشکل از ایرانسل است. از این هم بگذریم. با اینترنت موبایلم وارد سایت شدم و بسته ای را خریداری کردم و پس از پرداخت به سایت ایرانسل برگشتم و رسید صادر شد. اما بعد که مودم را خاموش و روشن کردم تا از اینترنت استفاده کنم، دیدم اینترنتی وجود ندارد! با پشتیبانی تماس گرفتم، گفتند وضعیت بسته شما نامعلوم است و فعلاً بسته فعالی ندارید و تا 24 یا حداکثر 48 ساعت وضعیت مشخص می شود و حداکثر تا 72 ساعت یا فعال می شود و یا پول به حساب شما برگردانده می شود! گفتم، من بدون اینترنت کسب و کارم متوقف می شود و چه کار دیگری می شود کرد و ... که گفتند هیچی و عرض کردیم که باید منتظر بمانید. گفتم نیاز من به اینترنت مبرم است، پشتیبانی ناراحت شد که من حرف نمی فهمم و در نهایت هم پشتیبانی که احتمالاً از نرم افزارهای آماده ای استفاده میکرد، به مکالمه پایان داد و از چت خارج شد!

با یک پشتیبان دیگر تماس گرفتم و موضوع را توضیح دادم. این پشتیبان پس از پرسیدن برخی از اطلاعات من اعلام کرد با وجود ثبت ایمیل و تمام مشخصات من در سیستم، سیستم ورود با ایمیل ایرانسل مشکل دارد و فعلاً کاری نمی توانید انجام دهید! امروز چند روز از آن ماجرا میگذرد و هنوز من به دلیل اشکال در سیستم ورود با ایمیل (ارسال بسیار دیرهنگام ایمیل و قادر نبودن به ورود به حساب کاربری)، نتوانسته ام وارد حساب کاربری اینترنت ثابت خود شوم تا نسبت به تمدید اقدام کنم. در نهایت با گرفتن چند روزه ی وقت و انرژی و حوصله من، ایرانسل نه تنها کار ما را راه ننداخت، بلکه تصویری زشتی از نام تجاری خود را برای یک کاربر حرفه ای اینترنت به رخ کشید.

مرور اشکالات اینترنت ایرانسل

من در طی تجربه کمتر از دو ماهه خود با اینترنت با دیدن این اشتباهات بزرگ، واقعاً متعجب شدم که چطور ممکن است یک شرکتی خود را بزرگترین اپراتور داده کشور بخواند اما از کوچکترین اپراتورهای اینترنت کشور نیز، خدمات ضعیف تری ارائه کند؟ در پایان اشکالات مهم اینترنت ثابت ایرانسل را مرور می کنم و کاربران را به همین دلایل دعوت به عدم استفاده از این سرویس می کنم:

یک) سرویس اینترنت ثابت ایرانسل و به طور خاص اینترنت ثابت نامحدود، واقعاً برای مرور کردن سایت های خارجی سرعت پایینی دارد (از روز اول و نه بعد از رد کردن مصرف به اصطلاح منصفانه). اگر سرعت برایتان اهمیت بالایی دارد، این اینترنت مناسب شما نیست.

دو) اگر اینترنت ثابت تان به پایان برسد، روزگارتان سیاه است! شانسی برای ورود به حساب کاربری خود ندارید و پشتیبانی هم کمکی به شما در این مورد نمیکند! روی منوهای مختلف که می زنید (حساب کاربری مثلا) وارد صفحات نامشخص و نامفهومی می شوید که اثری از حساب کاربری در آن نیست و فقط شما را سرگردان در سایت می چرخاند!

سه) سایت ایرانسل به شدت مشکل تجربه کاربری دارد. در هر گوشه از سایت می خواهد به زور اپلیکیشن ایرانسل من را روی گوشی مردم نصب کند. اپلیکیشنی که دو سال پیش آن مشکل بزرگ در نقض حریم خصوصی کاربر از آن سر زد و با توجیهات عجیبی همراه شد که عذر بدتر از گناه بود و من پس از آن دیگر هرگز از آن اپلیکیشن استفاده نکردم! اما واقعاً ایرانسل وسط هر کاری روی سایتش، به نوعی این اپلیکیشن را می خواهد به کاربران تحمیل کند. به جای این تلاش های سردرگم کننده (برای کاربران)، برای افزایش سهم بازار فروش مستقیم اپلیکیشن ایرانسل من از شارژ، کاش رویه ورود به حساب کاربری اینترنت ثابت و ارائه خدمات را تسهیل میکرد تا کاربران (مشتریان) فعلی خود را خوشحال تر کند!

چهار) پشتیبانی ایرانسل ضعف دارد. وقتی وارد گفتگو (چت) با پشتیبانی ایرانسل می شوید، مشابه با شرکت های خصوصی نام کوچک پشتیبان نوشته می شود و مکالمه با ادبیات آماده سیستمی که محترمانه و زیباست شروع می شود. اما در خلال پشتیبانی متوجه می شوید که چقدر رویه پشتیبانی شبیه به سازمان های دولتی که در نهایت خودتان باید به نوعی گلیم خودتان را از آب بیرون بکشید!

پنج) ایرانسل هیچ حسی از اپراتور داده بودن ندارد! امروز اینترنت مثل برق می ماند، اگر نباشد زندگی بسیاری از ما (همچون من) مختل می شود. گفتن این جمله که طی 24 تا 48 ساعت آینده وضعیت مشخص خواهد شد، بیانگر بی تدبیری در شناخت نیازهای کاربران در این زمینه است.

شش) نگاه ایرانسل به فروش مودم های 4G و امثالهم در نمایندگی ها نباید سود از فروش مودم باشد! در بسیاری از نقاط دنیا گوشی های همراه و مودم ها با تسهیلات به کاربران داده می شود تا کاربران تشویق به استفاده از اینترنت آن اپراتور شوند و در میان مدت و بلند مدت سود اپراتور حاصل شود! شاید ایرانسل می داند که کیفیت سرویس بالایی ندارد و سعی می کند در فروش مودم ها نیز، به سود فکر کند.

هفت) من مشکل را در تویئتر هم گفتم. روابط عمومی ایرانسل (اگر واقعاً اکانت ایرانسل باشد)، زیر توئیت من جواب داد! گفت نام و کد ملی و ... را دایرکت کنید برای ما! گفتم این شماره مودم من است، اگر واقعاً روابط عمومی ایرانسل هستید، من همه مشخصات و گفتگوهایم در سیستم شما ثبت و ضبط شده است. یعنی ایرانسل به اطلاعات مشتریان خودش هم دسترسی ندارد؟ نمی تواند متوجه شود یک مودم با این شماره، متعلق به کیست و چه گفتگوهایی داشته است؟! توجه شما را به کوچک ترین استارت آپ های کشور جلب می کنم که حتی آنها هم، اطلاعات مدون تری از مشتریان خود نگهداری می کنند.

در پایان آرزو می کنم، نه ایرانسل بلکه هر شرکت ایرانی، با درک بازار بزرگ کشور، همواره به ارائه خدمات بهتر بیاندیشد و صبر نکند تا بعد از وقوع این مشکلات تیم های روابط عمومی آن دوان دوان به دنبال حل مقطعی مسائل بروند و باز هم چیزی در زیرساخت ارائه خدمات این شرکت ها تغییر نکند. با اینکه سال هاست، اینترنت گوشی موبایلم ایرانسل بوده است (و نه شماره تماسم)، اما به دلیل مشکلات پیش آمده که زیرساختی ست و نه مقطعی، فعلاً تا اطلاع ثانوی، من از خدمات ایرانسل استفاده نخواهم کرد و همان اپراتور شماره تلفنم را جایگزین خواهم کرد. موفق باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو