خبرگزاری شینهوا از چین تصاویری دراین باره منتشر کرده و آورده است که مردم در سراسر ایران و از جمله تهران پایتخت این کشور در پای صندوق ها حاضر شده و به نامزدهای مورد نظر رای داده اند.

تلویزیون مرکزی چین سی سی تی وی در گزارشی آورده است : همزمان با شروع انتخابات در روز جمعه آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی رای خود را به صندوق انداختند و از مردم خواستند که در انتخابات مشارکت کنند.

این رسانه چینی تصاویری از حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر کرد و افزود : رهبر ایران انتخابات را حافظ منافع کشور دانسته و روز انتخابات را روز جشن ملی دانسته است.

رسانه های کره جنوبی و ژاپن از جمله تلویزیون و مطبوعات این کشور امروز اخبار مربوط به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را بازتاب دادند.

در گزارش ژاپن تایمز ، هرالد از کره و همچنین شبکه های خبری ان اچ کی و کیودو آمده است که نزدیک به ۵۸ میلیون نفر در این دوره از انتخابات در ایران واجد شرایط رای دادن بوده اند.

گزارش ها حاکی است که در بسیاری از حوزه ها مردم مشارکت فعالی داشته اند و به کسانی رای داده اند که مجلس آینده با ۲۹۰ نماینده را در کشور هدایت خواهند کرد.

گزارش این رسانه ها خاطر نشان می کند که نزدیک به ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از واجدان شرایط انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ایران رای اولی هستند . 

شینهوا می نویسد که سن رای دادن از سال ۲۰۰۷ میلادی در ایران ۱۸ سال ذکر شده است.