موسوی: انگ پولشویی به ایران نمی‌چسبد

منبع: برترین ها

71

1398/12/2

21:42


سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه FATF گفت: انگ پولشویی و انگ تامین مالی تروریسم وصله نچسبی است که قطعا به جمهوری اسلامی ایران نمی چسبد.

خبرگزاری فارس: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در اظهاراتی درباره قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه FATF گفت: یک سال و اندی بود ایران همه قوانین و مقررات مربوط به پولشویی و تامین مالی تروریسم را اجرا می کرد.

وی با بیان اینکه سازوکارهای بین المللی خاصیت های خوبی دارند و خاصیت های بدتری هم دارند، اظهار داشت: بردن ایران در لیست سیاه FATF علیرغم همه تلاشها در داخل کشور و همه قوانین و مقرراتی که سعی کردیم مراعات کنیم، صورت گرفته است.

موسوی: انگ پولشویی به جمهوری اسلامی نمی‌چسبد

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: به هر حال انگ پولشویی و انگ تامین مالی تروریسم وصله نچسبی است که قطعا به جمهوری اسلامی ایران نمی چسبد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه این هم از سیاسی کاری هایی است که در مکانیسم های بین المللی وجود دارد و کشورهایی مثل آمریکا و رژیم عربستان سعودی و حتی رژیم صهیونیستی با توجه نفوذهایی که در مکانیسم ها دارند، سعی می کنند با سیاسی گری جهت دهی کرده و این اتفاقات بیفتد.

موسوی افزود: عربستان به عنوان بانک مرکزی تروریسم و رژیم صهیونیستی به عنوان تروریست دولتی بدترین جنایات و اقدامات و حمایتها را از سازمانها و گروه های تروریستی سراسر جهان انجام می دهند، ولی شاهدید در شرایطی قرار گرفته اند که ایران را که نهایت همکاری را در این زمینه ها و شفافیت فوق العاده ای دارد، در لیست قرار می دهند.

کارگروه ویژه اقدام مالی FATF امروز (جمعه) ایران را در فهرست سیاه خود قرار داد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو