شبکه الجزیره قطر از تهران، اصفهان و برخی شهرهای دیگر ایران، گزارش های زنده از صندوق های رای پخش کرد. خبرنگار این شبکه در اصفهان، ضمن پخش تصاویری از حوزه های رای گیری، استقبال مردم را برای انداختن آرای خود به صندوق ها به نمایش گذاشت. این شبکه در تهران نیز از حوزه های رای گیری گزارش هایی ارسال کرد و حضور مردم در پای صندوق های رای را بازتاب داد و در عین حال، به مسائل اقتصادی و معیشتی هم اشاره داشت.

این شبکه در میان تصاویر صفوف رای دهندگان، با برخی از رای دهندگان نیز گفت وگو کرد که تاکید داشتند فارق از مسائل جناحی و حزبی، با دغدغه ایران و نظام جمهوری اسلامی پای صندوق های رای آمده اند.

رای الیوم دیگر رسانه عرب زبان منطقه در گزارشی از صندوق های رای در ایران، نوشت: رای دهندگان ایرانی در میان بحران های تند اقتصادی و احتمال شکست اصلاح طلبان برای انتخاب پارلمان جدید آراء خود را به صندوق های رای ریختند.

القدس العربی نیز با عنوان "ایرانیان امروز جمعه برای انتخاب پارلمان جدید کشور خود رهسپار صندوق های رای شدند"، نوشت: آیت الله علی خامنه ای(رهبر معظم انقلاب) رهبر ارشد ایران پس از انداختن رای خود به صندوق با نام بردن از شرکت در انتخابات به عنوان یک «واجب دینی در بردارنده منافع ملی ایران» ایرانیان را به رای دادن زود هنگام فراخواند.

شبکه تلویزیونی «المیادین» در گزارش های مستقیم و زنده از صندوق های رای در ایران، به نقل از خبرنگار خود در تهران اعلام کرد که یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران با استقبال گسترده مردم این کشور همراه شده است.

این رسانه پر مخاطب عرب زبان منطقه، استقبال ایرانی ها از انتخابات پارلمانی در ایران را در شرایطی که آمریکایی ها بر فشارهای اقتصادی و تحریمی افزوده اند، ‌ قابل توجه دانسته است.

پایگاه خبری العهد نیز در گزارش مفصل خود از تهران، ‌ به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و نوشت: «حضرت‌آیت الله خامنه‌ای» در آغازین دقایق انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی،  ضمن انداختن رایشان به صندوق اخذ رای بیان کردند: اولا روز انتخابات روز جشن ملی است این جشن را به همه هم میهنان عزیزمان در سراسر کشور تبریک می‌گویم. ثانیا روز احقاق حق مدنی ملت است که می‌خواهند بیایند رای بدهند و شرکت خودشان در اداره امور کشور را که حق آنهاست، ‌ به دست بیاورند، ثالثا یک تکلیف شرعی است که اینها را قبلا هم عرض کردیم.

 العربی الجدید دیگر رسانه عرب زبان منطقه هم با بیان اینکه "مردم ایران تقریبا دو سال پس از آنکه درگیری قدیمی میان تهران و واشنگتن، امروز جمعه پای صندوق های رای حاضر شدند"، نوشت: افراد حائز شرایط رای دادن در انتخابات امروز در حالی برای انتخاب نمایندگان جدید خود در یازدهمین انتخابات مجلس شورا پای صندوق های رای حاضر می شوند که با شرایط معیشتی و چالش های بزرگی مواجه هستند.

برخی شبکه ها نیز طبق سلیقه و رویکرد خبری رسانه ای خود درباره انتخابات امروز جمعه در ایران قلم زدند، از جمله اسکای نیوز که از صبح جمعه پیش بینی کرد استقبال کمتر از ۶۲ درصد انتخابات سال ۲۰۱۶ باشد و در عین حال نوشت استقبال در شهرهای کوچکتر بیشتر خواهد بود.  

خبرگزاری فرانسه (عربی) هم با پیش بینی پیروزی اصولگرایان در انتخابات پارلمانی امروز ایران نوشت: محافظه کاران در این میان از نارضایتی عمومی شکل گرفته علیه حسن روحانی رئیس جمهور میانه رو در نتیجه وخامت اقتصادی و فساد و بحران های متعدد موجود در کشور سود خواهند جست.

این خبرگزاری اضافه کرد، "تهران و واشنگتن ظرف هفت ماه گذشته دو باز نزدیک بود با یکدیگر وارد جنگ شوند به ویژه پس از آنکه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس توسط آمریکا در سوم ژانویه ترور شد".

شبکه العربیه و الشرق الاوسط رسانه های سعودی نیز همانطور که پیش بینی می شد، تلاش کردند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را کم رونق جلوه دهند و با تصاویری آرشیوی، تلاش برخی گروه های داخلی و خارجی در دعوت به تحریم  را برجسته کردند.

پیش بینی می شود، تحلیل ها و گزارش های رسانه های عرب زبان در روزهای شنبه و یکشنبه بویژه بعد از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی در ایران اوج بگیرد.