معرفی تعدادی از معروف ترین جاذبه های گردشگری بمبئی

معرفی تعدادی از معروف ترین جاذبه های گردشگری بمبئی


منبع: همگردی

124

1398/12/3

00:11


پسری با چشم های روشن و تی شرت زرد رنگ فریاد کنان می گوید: "قیمت بسیار خوب، قیمت بسیار خوب". این پسر در حالیکه به تندی صحبت می کرد، مجسمه های الهه شیوا را که به دور گردن، بازوها و حتی نوک انگشتانش پیچیده بود، به فروش می رساند. "فقط 200 روپیه، فقط 200 روپیه". وقتی بالاخره یکی از مجسمه ها را با قیمت 100 روپیه خریدیم، این پسر در میان ترافیک اتومبیل ها از ما دور شد. خیابان های شهر بمبئی آنچنان مملو از ترافیک هستند که شهر پر از پل های هوایی شده تا عابران پیاده بتوانند در کمال امنیت از روی آن ها عبور کنند و باعث کندتر شدن ترافیک نشوند. در پیاده روها می توانید زنان ساری پوش را ببینید که در ساری های صورتی، قرمز و نارنجی رنگ خود به قدم زدن و خرید کردن از بازارها مشغول هستند و در عین حال می توانید تضاد قابل ملاحظه خانه های حلبی را که در نزدیکی آسمان خراش ها و آپارتمان های برج مانند شیک و مدرن قرار گرفته اند، مشاهده کنید. این شهر بمبئی است و مرکز مالی و تجاری کشور هندوستان به شمار می رود؛ شهری که قدیمی ترین بازار بورس آسیا را دارد و گران قیمت ترین ملک ها در کل این قاره را به عرضه می رساند. در این نوشتار قصد داریم راهنمای سفر به بمبئی را در اختیار شما بگذاریم و در مورد جاذبه های گردشگری بمبئی شما را راهنمایی کنیم. پس، ما را در انبوه جاهای دیدنی بمبئی همراهی کنید.

بمبئی

طاق دروازه هند Gateway of India

دروازه تاریخی هند Gateway of India مشرف به دریای عرب Arabian sea قرار گرفته است. این مورد از جاهای دیدنی بمبئی که سمبلی از هر دو بمبئی قدیم و بمبئی جدید به شمار می رود، از بازالت در سال 1911 ساخته شد. این طاق در موقعیت جالبی در کنار دریای عرب Arabian sea قرار دارد که ده ها قایق تفریحی رنگارنگ در کنار آن دیده می شوند. این مورد از جاذبه های گردشگری بمبئی معمولا هنگام شب، فضای فوق العاده ای دارد، چرا که چراغ های اطراف آن روشن می شوند و آن را مانند پس زمینه ای درخشان برای بندر بمبئی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهند. تنها چندین متر آن طرفتر، یکی دیگر از بناهای یادبود نفیس به سبک دوره استعماری Colonial قرار دارد. هتل قصر تاج محل Taj Mahal Palace Hotel که در طول بیش از یک قرن، بعنوان برترین هتل شهر بمبئی شناخته می شد، هنوز بنظر جاودان و عظیم می آید. اقامت در اتاق های قصر مانند این هتل به هنگام سفر به بمبئی بسیار گران است؛ اما برای بازدید از لابی زیبای این مورد از جاهای دیدنی بمبئی و تحسین دکوراسیون داخلی باشکوهش، هیچ هزینه ای از شما گرفته نمی شود.

طاق دروازه هند Gateway of India

غارهای الفنتا Elephanta caves

غارهای الفنتا شبکه ای از غارهای حجاری شده واقع در جزیره الفنتا Elephanta Island در بندرگاه بمبئی بوده که شامل مجسمه های سنگی، متعلق به فرقه هندو است و کل مجموعه به شیوا خدای هند اختصاص داده شد. این مورد از جاذبه های گردشگری بمبئی دارای غارهای واقعی نیست؛ بلکه سازه هایی است که درون سنگ ها تراشیده شده اند و حس یک معبد را به بازدیدکنندگان الغا می کنند. برای رسیدن به این غارها می بایست پانزده دقیقه قایق سواری کنید تا به جزیره الفنتا Elephanta Island برسید. این جزیره از دو دسته غار تشکیل شده که دسته اول، 5 غار متعلق به آیین هندو و دسته دوم 2 غار متعلق به آیین بودایی هستند. تمامی غارها معماری سنگی و کنده کاری روی صخره دارند که تاریخ انجام این کنده کاری ها مربوط به قرن 5 تا 8 میلادی است. جنس دیواره ها از سنگ جامد بازالت بوده و روی آن ها پر از نقاشی هایی است که امروزه فقط اثری از آن ها به چشم می خورد.

غارهای الفنتا Elephanta caves

کولابا Colaba

کولابا Colaba، رنگارنگ ترین منطقه خرید در شهر بمبئی، یادگاری از زمان حاکمیت بریتانیایی ها بر این شهر و یکی از جاهای دیدنی بمبئی است. زمانیکه بریتانیایی ها در قرن هفدهم برای اولین بار به این شهر پا گذاشتند، شهر بمبئی ترکیبی از هفت جزیره بود که هم اکنون به وسیله پل های فراوان به هم متصل شده اند. مرکز خرید کولابا Colaba نیز دو تا از جزیره ها به نام های کولابا Colaba و جزیره زن پیر Old Woman را در بر می گیرد. در خرید از این منطقه می بایست از هنر چانه زدن خود استفاده کنید و سوغاتی های سفر به بمبئی را خریداری نمایید.

کولابا Colaba

پایانه چاتراپاتی شیواجی Chhatrapati Shivaji Terminus

پایانه چاتراپاتی شیواجی Chhatrapati Shivaji Terminus با نام سابق پایانه ویکتوریا Victoria Terminal، پایانه ترمینال راه آهن در کلانشهر بمبئی است که در دوران امپراتوری بریتانیا بر شبه قاره هند، توسط دولت وقت بریتانیا ساخته شد. این بنا جز میراث جهانی یونسکو نامگذاری شده، اما همچنان در حال استفاده است و هر روزه سه میلیون نفر به وسیله هزار قطار موجود در آن سفر می کنند که همین این پایانه را به شلوغ ترین و بزرگترین ایستگاه قطار بر روی زمین تبدیل نموده است. اندازه بزرگ این ایستگاه بسیار قابل توجه بوده، اما زیبایی آن واقعا شگفت انگیز است. این بنا به طرز فوق العاده تجمل آمیزی تزئین شده و سبک های نئوگوتیک و ویکتوریایی را با هم ترکیب نموده است و در عین حال عناصری از معماری سنتی هندی را در خود دارد که همه این ها باعث می شوند نگاه کردن به این مورد از جاهای دیدنی بمبئی بسیار لذت بخش و عالی باشد.

پایانه چاتراپاتی شیواجی Chhatrapati Shivaji Terminus

دوبی گات Dhobi Ghat

هرگز نباید بازدید از دوبی گات Dhobi Ghat را به هنگام سفر به بمبئی از دست بدهید. این منطقه بزرگترین منطقه لباسشویی فضای باز در جهان است و فضایی کاملا تئاتری دارد. هزاران مرد هندو در این منطقه در حال شستن میلیون ها تکه لباس در صدها حوضجه پر از آب و مواد شوینده آن هستند و سپس بعد از شستن لباس ها، آن ها را به ترتیب رنگ روی طناب های بسته شده بر بالای حوضچه ها می آویزند؛ این لباس ها در نهایت اتو می شوند و در همان روز به صاحبان اصلیشان بازگردانده می شوند.

دوبی گات Dhobi Ghat

داباوالاها Dabbawallahs

داباوالاها Dabbawallahs با لباس های سفید و بر سر داشتن کلاه هایی شبیه به کلاه گاندی، هر روزه در شهر بمبئی در حال رفت و آمد هستند. این مسئولان تحویل غذا در ساعت نه و نیم صبح نزدیک به 200 هزار غذای خانگی را از خانه های کارمندان در اطراف شهر جمع می کنند، آن ها را گرم کرده و سپس در حدود ساعت دوازده و نیم بعدازظهر این غذاها را به کارمندان شهری در حال کار می رسانند تا آن ها بتوانند از غذای خانگی لذت ببرند. این بومی ترین سیستم پخش غذا در جهان به شمار می رود و مردم کشورهای دیگر جهان را شگفت زده کرد. این سرویس خدماتی آنچنان خوب است که بخاطر کامل بودن و مفید بودن وارد کتاب رکوردهای گینس نیز شد.

داباوالاها Dabbawallahs

جاده مارین درایو Marine Drive

مشهورترین جاده شهر بمبئی، جاده مارین درایو Marine Drive است که در امتداد سواحل دریای عرب Arabian Sea و از نقطه ناریمان Nariman Point تا ساحل ساحل چاوپاتی Chowpatty Beach و تپه مالابار کشیده شد. مسیر پیاده روی ساحل چاوپاتی Chowpatty Beach با ساختمان هایی به سبک آرت دکو پوشانیده شده و دیدنش به هنگام سفر به بمبئی بسیار جذاب هست. هر روز زمانیکه خورشید در حال غروب کردن است، این پیاده رو از جوانان و زوج های عاشقی که برای تماشای غروب آفتاب و وقت گذرانی آمده اند، پر می شود. جاده مارین درایو Marine Drive یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری بمبئی بشمار می آید.

جاده مارین درایو Marine Drive

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو