طرز تهیه آب کرفس + خواص آب کرفس برای لاغری و سلامتی

منبع: نمکستان

150

1398/12/3

02:44


آب کرفس خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد و مصرف آن می تواند به عنوان خارج کننده مایع اضافی در بدن عمل کند و همچنین تهیه آن در منزل بسیار آسان می باشد و هزینه چندانی هم ندارد.

نمکستان: آب کرفس خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد و مصرف آن می تواند به عنوان خارج کننده مایع اضافی در بدن عمل کند و همچنین تهیه آن در منزل بسیار آسان می باشد و هزینه چندانی هم ندارد. کرفس از گیاهانی محسوب می شود که استفاده همزمان آن با میوه ها و گیاهان دیگر مشکلی برای بدن ایجاد نمی کند و باعث مختل شدن سلامت گوارشی نمی شود. برای تهیه آب کرفس حتما برگ آن را هم استفاده کنید زیرا خواص زیادی را درون خود جا داده است. با مطالعه مقاله زیر با نحوه درست کردن آب کرفس آشنا می شوید.

مواد مورد نیاز برای تهیه آب کرفس

کرفس به مقدار لازم
لیمو ترش دو عدد

آب کرفس طرز تهیه آب کرفس

طرز تهیه آب کرفس

ابتدا کرفس ها را به خوبی شسته و به قطعات کوچک خردشان می کنیم و آن ها را همراه برگ و ساقه هایش داخل میکسر میریزیم تا به خوبی مخلوط شوند و در نهایت آب آن را می گیریم. سپس لیمو ترش ها را به چند قسمت تقسیم کرده و دانه های آن را جدا می کنیم و آب لیمو ترش را گرفته و به همراه چند تکه یخ داخل میکسر میریزیم تا به خوبی با کرفس ها مخلوط شود.

حالا لیوان های خود را آماده کنید و آب کرفس را برای میل کردن درون آن ها بریزید و در صورت تمایل با استفاده از برگ نعنا و لیمو ترش می توانید آب کرفس خود را تزیین کنید.

خواص آب کرفس برای لاغری و کاهش وزن

خواص آب کرفس

مصرف روزانه آن به عنوان یک آبرسان و مرطوب کننده طبیعی برای پوست شما عمل می کند که باعث می شود پوستی نرم و درخشان داشته باشید.

وجود ویتامین های ای، بی، سی و کا در آب کرفس از هرگونه احتمال چین و چروک پوستی پیشگیری می کند.

آب کرفس سرشار از ویتامین آ می باشد که مصرف آن به تقویت و افزایش رشد مو افراد کمک می کند.

نوشیدن یک لیوان آب کرفس به صورت ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و در نتیجه کاهش وزن را به دنبال دارد.

ویتامین و مواد معدنی موجود در آب کرفس در رشد کودکان بسیار موثر است و به تقویت سیستم ایمنی بدن آن ها کمک های زیادی می کند.

آب کرفس در عملکرد آنزیم های کبد بسیار تاثیر گذار است و به درمان کبد چرب هم کمک می کند.

یکی از ترکیبات شیمیایی به نام پلی آستیلن که در آب کرفس موجود است، از انواع سرطان های سینه، روده و لوسمی جلوگیری می کند.

ویتامین آ موجود در آب کرفس برای سلامت چشم بسیار مفید است و به باعث جلوگیری از بیماری های چشمی می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو