طرز تهیه سوهان کنجدی + آموزش تهیه درست کردن مرحله به مرحله سوهان در خانه

منبع: تاپ ناز

130

1398/12/3

09:44


طرز تهیه سوهان کنجدی

آموزش طرز تهیه سوهان کنجدی خوشمزه

در این بخش طرز تهیه سوهان کنجدی خوشمزه را می خوانید و می توانید از این شیرینی خوشمزه نهایت لذت را ببرید و با طی کردن این آموزش مرحله به مرحله می توانید سوهان کنجدی خوشمزه داشته باشید.

سوهان از شیرینی جات خوشمزه ای است که با روش های مختلفی مانند سوهان عسلی، سوهان کنجدی و … تهیه می شود. سوهان کنجدی از انواع روش های آسان برای تهیه سوهان است و شما می توانید این نوع سوهان را در منزل براحتی تهیه کنید. در طرز تهیه سوهان کنجدی از شکر، روغن، عسل، زعفران، پودر پسته و کنجد استفاده می شود.

مواد لازم

  • شکر یک فنجان
  • کنجد یک و نیم فنجان
  • عسل سه قاشق سوپ خوری
  • روغن دو قاشق سوپ خوری
  • زعفران حل شده یک قاشق سوپ خوری
  • پودر پسته برای تزیین به میزان لازم

 

طرز تهیه سوهان کنجدی در منزل

در ابتدا شکر، عسل و روغن را در ظرفی کوچک بریزید و مخلوط این مواد را بر روی حرارت ملایم قرار دهید و مواد را هم بزنید تا رنگ آن طلایی شود و سپس زعفران را به مخلوط مواد اضافه کنید.

در آخر کنجد را هم به مایه سوهان اضافه کنید و هم بزنید تا کنجدها رنگ طلایی پیدا کنند.

در مرحله بعد از طرز تهیه سوهان کنجدی سینی را چرب کنید و کمی از سوهان را درون سینی بریزید و اگر سوهان فورا بسته شد و زیر دندان تر شد آماده است و حرارت گاز را روی شعله ملایم قرار دهید تا سوهان گرم بماند و سپس با کمک قاشق مرباخوری کمی از مواد سوهان را بردارید و در سینی چرب شده با فاصله بریزید و روی سوهان را با پودر پسته تزیین کنید.

پس از سرد شدن سوهان ها آنها را از سینی جدا کنید و در ظرف درب داری بریزید و سپس سوهان را دور از رطوبت و گرما قرار دهید.

امیدواریم از سوهان کنجدی که یکی از سوغات های شهر قم است لذت برده باشید، در ادامه می توانید طرز تهیه چند خوراکی مشابه دیگر را هم بخوانید.

حلوا گردویینان خرمایی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو