غذاهای ممنوع قبل از باشگاه

منبع: فرزند

213

1398/12/3

12:59


غذاهای ممنوع قبل از باشگاه

افرادی که باشگاه می روند می دانند که ورزش کردن با باید ها و نباید هایی همراه است.

برای اینکه ورزش کردن شما حداکثر تاثیر را داشته باشد، در این مقاله لیستی از باید ها و نباید ها تهیه شده است. برای مثال استفاده از برخی غذا ها قبل از رفتن به باشگاه، نه تنها انرژی شما را تامین نمی کند، بلکه باعث احساس خستگی بیشتر در شما خواهد شد.

غلات و کربوهیدرات‌های سنگین

غذاهایی با فیبر بالا مانند غلات می تواند مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه دارد اما قبل از رفتن به باشگاه خوردن آنها به شدت منع شده است. زیرا این غذاها با فیبر بالا زمان زیادی برای هضم لازم دارد و سبب اختلال در دستگاه گوارش خواهد شد و سبب بروز نفخ، حالت تهوع و گرفتگی های میوه شود که می تواند در طول تمرین برای شما مشکل ساز شود.

نوشیدنی‌های گازدار

نوشیدنی های گازدار هیچ ارزش غذایی نداشته و سرشار از قند هستند بنابراین منع از نوشیدن آنها قبل از رفتن به ورزشگاه خیلی تعجب برانگیز نیست. قند زیاد و گار کربن موجود در آنها باعث می شود احساس کنید در معده شما گاز جمع شده و همچنین باعث بالا رفتن قند شده و موجب می شود در طول ورزش احساس گرفتگی معده و درد کنید.

آجیل‌ها

آجیل ها سرشار از مواد غذایی بوده بابراین وجود آنها در رژیم غذایی بسیار ضروری است امابهتر است قبل از رفتن به باشگاه، آجیل نخورید چون آجیل ها ارای چربی هستند و باعث کاهش سرعت هضم می شود. اگر می خواهید آجیل ها را در رژیم غذایی خود داته باشید بهتر است حداقل یک ساعت و نیم قبل از شروع ورزش میل کنید.

غذاهای پرادویه

ادویه ها ممکن است غذا را خوشمزه و مورد علاقه شما کند اما خوردن آنها قبل از ورزش به شدت منع شده است. ادویه ها می تواند منجر به سوزش معده و افزایش اسید معده شده و منجر به ناتوانی شما از ادامه ورزش شود.

خانواده کلم

در سبزیجات، خانواده کلم ها مانند بروکلی، برکسل و سایر انواع کلم می توانند فواید زیادی در سلامتی داشته باشند اما خوردن آنها قبل از رفتن به باشگاه می تواند سبب بروزاختلال شود. زیرا این سبزیجات دارای قندغیر قابل هضم بوده و باعث تجمع گاز در معده و روده می شود.

قندهای تصفیه شده

وجود مقدار نامناسب قند و کربوهیدرات در سیستک بدن منجر به خستگی و بی حالی می شود. همچنین باید به نوع قندی که مصر می کنید نیز توجه داشته باشید و بهتر است که از قند های تصفیه شده دور بمانید. بهتر است از قند گلوکز موجود در کربوهیدرات ها و فروکتوز موجود درمیوه ها برای تامین قند بدن خود استفاده کنید.

لبنیات

شیر، پنیر و ماست بهتر است بعد از باشگاه خورده شوند. این امر به دلیل وجود چربی زیاد است که می تواند منجر به بی حالی و خستگی شده و در حین تمرین اسید معده ر افزایش دهد.

منبع: ماه شو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو