حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور در گفت و گویی که امروز شنبه پایگاه اطلاع رسانی لبیک منتشر کرده است، افزود: ثبت نام برای بیست و دومین دوره عتبات دانشگاهیان از ۲۷ بهمن ماه در سایت لبیک به نشانی www.labbayk.ir آغاز شده و تا سوم اسفندماه ادامه داشت،‌ اما پس از اتمام مهلت ثبت نام، یک روز دیگر در اختیار  متقاضیانی که موفق به ثبت نام نشدند، قرار گرفت.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: از آغاز ثبت نام این دوره یک هفته می‌گذرد و در این مدت دانشگاهیان سراسر کشور در گروه‌های از متاهلین دانشگاهی، دختران و پسران دانشجو  برای اعزام در سایت لبیک ثبت نام کردند.

مطهری پور خاطرنشان کرد: آخرین مهلت ثبت نام در بیست و دومین دوره عتبات دانشگاهیان، روز یکشنبه ۴ اسفندماه است که دیگر تمدید نخواهد شد. همچنین قرعه کشی ۵ اسفندماه انجام و نتایج آن از سامانه جامع عتبات دانشگاهیان در سایت لبیک منتشر می‌شود.

به گزارش ایرنا، اعزام دانشگاهیان به عتبات از ۱۸ اسفند ماه هم زمان با ولادت با سعادت حضرت علی (ع) آغاز می‌شود و  ۲۷ فروردین ماه ۹۹ نیز خاتمه می‌یابد. در این مدت قرار است ۱۵۰ کاروان دانشگاهی به عتبات اعزام شوند که از این تعداد ۱۱۰ کاروان به صورت هوایی و ۴۰ کاروان زمینی اعزام می‌شوند. هزینه سفر هوایی حدود ۴ میلیون و سفر زمینی حدود ۲ میلیون تومان برآورد شده است.

همچنین مبلغ ۳ میلیون تومان برای زائرانی که به صورت هوایی و مبلغ یک و نیم میلیون تومان برای زائرانی که به صورت زمینی اعزام می‌شوند، از طرف بانک ملت تسهیلات پرداخت می‌شود.