برای داشتن پوست سالم چه مکمل های غذایی لازم است؟

منبع: نمکستان

159

1398/12/3

16:42


برای داشتن پوست سالم میتوانید از مکمل های خوبی که شامل ویتامین ها، املاح معدنی و محصولات طبیعی هستند استفاده کنید. در ادامه با بهترین مواد که از منابع طبیعی هستند و به راحتی می توانید آن را تهیه کنید، آشنا خواهید شد.

نمکستان: برای داشتن پوست سالم میتوانید از مکمل های غذایی خوبی که شامل ویتامین ها، املاح معدنی و محصولات طبیعی هستند استفاده کنید. در ادامه با بهترین مواد که از منابع طبیعی هستند و به راحتی می توانید آن را تهیه کنید، آشنا خواهید شد. هر کدام از این مواد خاصیت مختلفی دارند و متفاوت از بقیه عمل می کنند. بعضی از این مکمل ها باعث جلوگیری از مشکلات پوست می شوند، بعضی هم باعث بهبود مشکلات میشود.

  • بهبود سلامتی کلی پوست و کمک به رشد سلول های جدید
  • ترمیم کردن سلول های آسیب دیده پوستی و کاهش اثرات اختلالات مختلف پوست
  • کاهش چروک و جلو گیری از چروک بیشتر
  • جلوگیری از خشکی پوست و همچنین جلو گیری از چربی بیش از حد پوست
  • مرطوب کردن پوست
  • جلوگیری کردن از آسیب آفتاب به پوست
  • بهبود ظاهری پوست

البته باید گفت که هر یک مکمل همه این خواص را ندارند. بعضی از مکمل ها مثل ویتامین C، A، E زینک و … هم برای سلامت پوست هم کل بدن مفید می باشند.

برای داشتن پوست سالم چه مکمل های غذایی لازم است؟

ویتامین C

یک آنتی اکسیدان قوی است و باعث می شود سیستم ایمنی بدن ارتقا پیدا کند. ویتامین C را می توان در خوراکی ها، قرص ها، مکمل ها و کرم های موضعی یافت.ویتامین C باعث کاهش و جلوگیری چروک ها، جلوگیری آسیب سلول ها، رشد سلول ها، ساخت کلاژن و ترمیم بافت ها می شود.

ویتامین A

ویتامین A را می توان هم به صورت مصرف خوراکی هم به عنوان کرم هی موضعی مصرف کرد.برای سلامتی پوست، عملکرد ایمنی، بینایی، کاهش تولید چربی پوست (برای آکنه مفید است)، تقویت لایه سطحی پوست، سرعت بخشیدن به ترمیم زخم، کاهش چروک ها، افزایش مراقبت در برابر UV، رشد سلول سلامتی باز تولید و ارتباط سلولی مفید است. ویتامین A جریان خون را افزایش میدهد که باعث کاهش چین و چروک پوست میشود. باعث تقویت غشاء داخلی پوست می شود.

ویتامین E

ویتامین E هم به صورت موضعی مصرف میشود هم خوراکی. باعث افزایش سلامتی پوست، آنتی اکسیدان قوی است که از رادیکال های آزاد جلوگیری می کند، ترمیم آسیب های خورشید و جلوگیری از اسیب هایی که منجر به پیری می شود.

زینک

زینک هم به صورت خوراکی هم به صورت موضعی استفاده میشود. این ویتامین را به سختی می توان در مواد غذایی که روزانه مصرف می کنیم تامین کرد. نقش مهم این ویتامین در بدن ما بهبود زخم ها، افزایش ایمنی بدن، تقسیم سلولی، تولید پروتئین است.

اسید چرب امگا ۳

خواص این ویتامین: تسکین حساسیت پوست، ترمیم آسیب پوست، مرطوب کننده، کاهنده استرس

COQ10

خواص این ویتامین: مراقبت از سلول های پوستی، اثر آنتی اکسیدان حفظ سلامتی پوست، سلامتی کل بدن، سلامتی قلب، کاهش چروک، جلوگیری از رادیکال های آزاد در بدن است.

مکمل عالی برای سلامتی پوست بهترین مکمل برای زیبایی پوست صورت

سیلیکا

خواص این ویتامین: به تاخیر انداختن پیری پوست، کمک به دفع مشکلات پوست، از درخشش پوست محافظت می کند، بهبود پوست آسیب دیده از آفتاب

کلسیم

خواص این ویتامین: کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست، تنظیم رطوبت پوست، تقویت استخوان و دندان

کمپلکس ویتامین B

فواید این ویتامین: درمان اگزما، تسریع ترمیم زخم ها، جلوگیری از خشکی پوست، جلوگیری از آسیب هایی که باعث پیری پوست می شوند.

سلنیوم

حفظ سلول ها از آسیب، تورم وقرمزی را کاهش می دهد، در امان نگه داشتن سلول ها از آسیب رادیکال های آزاد، کند کردن آسیب هایی که منجر به پیری پوست می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو