دلایل گریه کردن چیست و چه فوایدی دارد؟

منبع: فرزند

191

1398/12/3

17:36


دلایل گریه کردن چیست و چه فوایدی دارد؟

بزرگ شدن دلیل خوبی برای گریه نکردن نیست. اگرچه همه ما وقتی به دنیا آمده‌ایم،‌زندگی‌مان را با گریه شروع کرده‌ایم، ولی با بزرگ‌تر شدن‌مان، گریه برایمان شکل و معنای دیگری پیدا کرده و آن را به عنوان یکی از راه‌های آرامش و التیام دردهای مان می‌شناسیم.

فواید گریه کردن برای سلامت روان بسیار است.

گریه، تنفس‌را آرام می‌کند و می‌تواند اثر آرامش‌بخشی داشته باشد. اما چه طور می‌توان یک گریه‌آرامش‌بخش داشت، بدون اینکه ما را ضعیف نشان‌بدهد یا به عنوان تنها راه‌حل‌مان در موقع مواجهه با مشکلات قلمداد شود ؟…

ماهیت گریه کردن بزرگسالان چیست؟

گریه کردن، شما را مجبور می‌کند تا از خودتان درباره اتفاقاتی که در درون‌تان می‌افتد، سوالاتی بپرسید. وقتی به طور ناگهانی اشک‌های تان جاری می‌شود، شما درون‌تان را جستجو می‌کنید و به این نتیجه می‌رسید که اگر دارید گریه می کنید، به این دلیل است که احساس شکست، ضعف و سرزنش و احساساتی دیگر از این قبیل می‌کنید و البته بهترین کار همین مورد است.

شما با بررسی دقیق درون‌تان علت واقعی اشک‌های تان و وضعیتی که این احساسات را در مغزتان و درون‌تان افزایش می‌دهد، کشف می‌کنید.

به طور مثال، مشخص شده است هنگامی که از خاموش شدن ناگهانی کامپیوترتان هنگام کار بدون ذخیره اطلاعات ناراحت و عصبی می‌شوید، این فکر در مغزتان گسترش پیدا می‌کند که شما در مقابل جهان، تنها ایستاده‌اید و احساس ضعف و یاس و ناامیدی می کنید!

دلیل گریه شما چیست؟

یک علت دیگر برای گریه کردن این است که شما در جستجوی یک حامی هستید. با گریه کردن نشان می‌دهید چیزی شما را آزار داده است و صدمه دیده‌اید و احتیاج دارید که حمایت بشوید.

پس به جای اینکه خودتان را در تنهایی حبس کنید، یک گوش شنوا پیدا کنید و اجازه دهید احساس‌تان بروز داده شود. به جای حبس شدن در تنهایی درباره مشکلات‌تان صحبت کنید. این باعث می‌شود زوایای مختلف مساله برایتان روشن بشود و از این طریق درک و کنار آمدن‌تان راحت‌تر می‌شود.

هنگام گریه کردن خودتان را کنترل کنید

دوست ندارید احساس‌تان را بروز دهید؟ نمی‌خواهید دیگران شاهد گریه‌تان باشند؟ قبل از اینکه به یک استرس شدید برسید که باعث گریستن شما بشود، روی تنفسی عمیق و پیوسته تمرکز کنید و عضله‌هایی را که مورد تنش قرار گرفته‌اند، در حالت استراحت قرار دهید و بعد روی خاطراتی که با فکر کردن به آنها احساس قوی بودن می‌کنید، تمرکز کنید؛

مثل وقتی که در کارتان ترفیع گرفته‌اید و یا از طرف رییس‌تان تشویق شده‌اید و یا در کاری یا مسابقه‌ای به یک موفقیت بزرگ دست پیدا کرده‌اید و در آخر اینکه به خودتان بگویید گریه نخواهید کرد. باید بدانید تلقین های شخصی خیلی موثرند. پس به خودتان یادآوری کنید که شما مستقل و قوی هستید و خواهید توانست به خودتان در رهایی از مشکلات و حل آنها کمک کنید.

سخنی خودمانی با شما

بدانید که شما می‌توانید همیشه احساساتتان را در هر زمانی کنترل کرده و در زمانی دیگر آن را بروز دهید، پس در اول هر مانع و مشکلی که شما را ناراحت و عصبانی می‌کند برای خودتان روشن کرده و بررسی کنید و در مرحله‌بعدی شاید لازم باشد روی یک مبل راحت بنشینید. یک جعبه دستمال کاغذی روبه‌روی تان بگذارید و این در حال حاضر دقیقا همان چیزی است که شما به آن احتیاج دارید: گریه.

منبع: ستاره

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو