طرز تهیه سوپ هویج مقوی و خوش طعم و نکاتی که در تهیه آن باید رعایت کنید

منبع: آرگا

134

1398/12/4

11:36


سوپ هویج یکی از انواع سوپ های بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که به راحتی و در مدت زمان کمی می توانید آن را تهیه کنید در این مقاله قصد داریم طرز تهیه سوپ هویج را به شما عزیزان آموزش دهیم.

سوپ انواع مختلفی است که یکی از انواع خوشمزه آن به خصوص برای سرما خوردگی سوپ هویج است که نحوه تهیه آن بسیار ساده است تنها کافی است طبق مراحل تهیه آن پیش بروید تا این سوپ را تهیه و در کنار اعضای خانواده تان میل کنید.

طرز تهیه سوپ هویج با طعم عالی

همانطور که در مطالب قبلی شما عزیزان را با نحوه تهیه انواع سوپ ها از جمله : طرز تهیه سوپ سیر، طرز تهیه سوپ کرفس، طرز تهیه سوپ شیر و طرز تهیه سوپ ماست آشنا کردیم در این مقاله شما عزیزان را با طرز تهیه سوپ هویج آشنا خواهیم کرد.

مواد لازم

  • آب مرغ : سه تا چهار پیمانه
  • هویج متوسط : دو عدد
  • سیب زمینی : یک عدد
  • زردک : دو عدد
  • جعفری : دو قاشق سوپ خوری
  • روغن زیتون : به میزان لازم
  • نمک و فلفل سیاه : به مقدار لازم
  • خرده نان تست شده : به میزان لازم

آموزش تهیه سوپ هویج

طرز تهیه سوپ هویج با طعم عالی

از قبل فر را بر روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کنید سپس هویج، زردک و سیب زمینی را در شکل های مکعبی ریز خرد نمایید.

حالا تمام سبزیجات خرد شده را به شکل یک لایه داخل سینی فر پهن کنید و کمی نمک، فلفل و روغن زیتون به آن اضافه کنید و پس از مخلوط کردن مواد، اجازه دهید به مدت بیست و پنج تا سی دقیقه داخل فر بماند تا سبزیجات نرم شوند و به منظور بهتر نرم شدن می توانید سبزیجات را یک یا دو بار زیر و رو کنید.

در این مرحله از دستور پخت سوپ هویج، در میکسر آب مرغ و سبزیجات گریل شده بریزید و پوره کنید و حالا مواد پوره شده را داخل قابلمه ریخته و به آن جعفری اضافه کنید و پس از هم زدن به آن آب مرغ اضافه کنید تا رقیق شود سپس مجدداً بر روی حرارت قرار دهید.

حالا به منظور اضافه کردن نمک و فلفل می توانید سوپ را اندکی بچشید سپس دوباره سوپ را بر روی حرارت کم قرار داده تا به غلظت مورد نظرتان برسد.

در مرحله آخر تست یا نان باگت ها را به اندازه دو سانتی متر در شکل های مکعبی خرد کنید سپس داخل تابه با کمی روغن زیتون و نمک و فلفل تفت داده تا طلایی رنگ شود حالا سوپ را در ظرف مناسب سرو ریخته و روی آن را با نان تست شده تزیین نمایید، نوش جان.

نحوه تهیه سوپ هویج

 

نکات تکمیلی :

  1. زمان آماده سازی مواد اولیه آن تقریبا پانزده دقیقه است
  2. زمان پخت و انتظار آن یک ساعت می باشد
  3. سوپ هویج را می توانید به عنوان ناهار، شام و پیش غذا میل کنید.
  4. مقدار مواد اولیه گفته شده برای چهار نفر مناسب می باشد.

 امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را برده باشید و این سوپ بسیار خوشمزه و پرطرفدار را تهیه و نوش جان کنید، جهت آشنایی بیشتر با آموزش طرز تهیه انواع غذای ایرانی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو