شهر یونانی، در ترکیه بازگشایی می شود

منبع: تاپ ناز

123

1398/12/4

12:48


مقامات ترکیه و شمال قبرس روز یکشنبه در یک شهر دور افتاده که از جنگ جهانی دوم تخریب شده و به جا مانده است، دیدار کردند تا درمورد بازگشایی آن بعد از گذشت 46 سال رایزنی کنند. آنکارا می گوید، این یک فرصت تاریخی برای آینده گردشگری و اقتصاد ترکیه خواهد بود.

شهر واروشا که در حومه جنوبی شهر فاماگوستا قرار گرفته، از زمان حمله ترکیه به شمال قبرس پس از کودتایی که ریشه در یونان سال 1974 میلادی دارد، متروکه باقی مانده است. این شهر که به دریا منتهی می شود از پتانسیل های فراوانی برخوردار است، به طوری که پس از نشستی که در شهر وروشا پیرامون آن برگزار شد، نماینده ترکیه اذعان داشت: بازگشایی وروشا می تواند مزایای زیادی برای اقتصاد، واردات و صادرات و همچنین صنعت توریسم کشور ما داشته باشد.

تعاملات بر سر این ساحل زیبا تحت حاکمیت ترکیه و قبرس شمالی، می تواند یک اقدام مناسب برای زندگی بخشیدن به این شهر قدیمی باشد. این دولت ها امیدوارند تا با به نتیجه رسیدن مذاکرات بتوانند از منافع خود در این شهر به نفع دو کشور استفاده ببرند. گفتنی است، جزیره قبرس در سال 1974 به استقلال دست پیدا کرد و بعد از آن، یونانی های قبرس به جنوب این جزیره رفتند و ترک های قبرس به بخش شمالی کوچ کردند. بسیاری از مذاکرات صلح به شکست انجامید و کشف منابع غنی دریایی هم دستیابی به صلح را پیچیده تر کرد. با این وجود، مذاکرات تازه، تلاشی برای رفع حداقل بخشی از این مشکلات است. برای سفر ترکیه و پایتخت آن شهر آنکارا، امکان رزرو تورهای آنکارا نیز وجود دارد که می توان آن را از مجموعه های گردشگری مطمئن، باسابقه و معتبر تهیه نمود.

شهر یونانی، در ترکیه بازگشایی می شود

پایتخت ترکیه و هرچه که لازم است تا درمورد آن بدانید!

آنکارا، شهری است که آن را به مراکز خرید مدرن و باشکوه می شناسند اما در پس این همه آسمان خراش و مجموعه های مدرن، شما با سنت مردم این شهر آشنا خواهید شد؛ گنبد مساجد و زندگی رنگارنگ خیابانی، در کنار بهترین موزه هایی که می توان در ترکیه پیدا کرد، تنها بخشی از جاذبه های شهر آنکارا، پایتخت کشور ترکیه است. این شهر، حدفاصل دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته و دومین شهر بزرگ در تمامی ترکیه به حساب می آید. آنکارا یکی از شهرهای قدیمی کشورش محسوب می شود و در طول تاریخ شاهد فراز و نشیب فراوان بوده، حمله اقوام مختلف را به خود دیده و به همین دلیل هم تلفیقی از فرهنگ های اروپایی و آسیایی، ملی و بین المللی را در خود جای داده است. قلعه ها و ویرانه های قدیمی در این شهر نشان از تمدن های رومی، ایرانی، بیزانس و عثمانی دارند. علاوه بر این ها، شهر جدید جایگاه دولت ترکیه، مراکز مهم سیاسی، دانشگاه های مهم و بزرگ ترکیه، پایگاه های نظامی، کنسولگری ها، پارک های شلوغ، مراکز خرید و زندگی شبانه است.

این شهر زیبا که با آب احاطه شده، هوای خنک و مطبوعی دارد و هر نقطه از آن برای کشف کردن جالب توجه است. آنکارا در منطقه آناتولی مرکزی واقع شده و محل برگزاری جشن های مهم و جشن های ملی ترکیه به شمار می آید. این منطقه اکنون به عنوان خواستگاه بسیاری از تمدن های بزرگ و تاثیرگذار در تاریخ شناخته می شود که برخی از آن ها حتی تا حال حاضر نیز قدرت و اهمیت خود را حفظ کرده اند. برای سفر به این شهر که می توان گفت در نزدیکی کشورمان واقع شده است، یکی از بهترین گزینه های ممکن، خرید بلیط هواپیما آنکارا است که سفری امن، راحت و سریع را برای شما به ارمغان می آورد. مدت زمان پرواز تهران به آنکارا حدودا دو ساعت و نیم است؛ بنابراین اگر از هواپیما به عنوان وسیله نقلیه استفاده می کنید، می توانید مطمئن باشید که سفر راحت، سریع و مطمئن خواهید داشت و پس از رسیدن به پایتخت ترکیه هم کاملا آماده اید تا تمام شهر را بگردید و بازدید کنید!

 

مراکز خرید پایتخت ترکیه، جایی که هرچه بخواهید در آن پیدا می شود!

آنچه مسلم است، آنکارا یکی از شهرهایی است که در مراکز خریدش می توانید هرآنچه را می خواهید و حتی بسیار بیشتر از آن را پیدا کنید! این شهر سرشار از مراکز خرید متنوع و جالب است که می تواند برای ساعت ها شما را به خود مشغول کند. از مهم ترین مراکز خرید این شهر می توان به مرکز خرید آرمادا اشاره کرد. این مرکز خرید عظیم، با یک میلیون و 250 هزار متر مربع زیر بنا، 250 مغازه و 2 هزار و 200 پارکینگ خودرو را در خود جای داده است. گفتنی است، بسیاری از برندهای مطرح بین المللی در این مرکز خرید شعبه دارند و با اینکه همه مراکز خرید آنکارا از نظر ابعاد به این اندازه نیستند اما بسیاری از آن ها از چنان تنوعی برخوردارند که می توانند تمام نیازتان را برآورده کنند و شما را از رفتن به هر مرکز خرید دیگری بی نیاز نمایند. برای مثال، در مرکز خرید کنت پارک آنکارا، علاوه بر مغازه ها، می توانید فضای تفریحی کودکان، باشگاه ورزشی و حتی یک سینما پیدا کنید. این مجتمع تفریحی و خدماتی، در 6 طبقه ساخته شده و از مراکز خرید بزرگ و برجسته شهر آنکارا به حساب می آید. اگر هم به صنایع دستی علاقه دارید، بهتر است سر زدن به بازار مسگران این شهر سر بزنید. کافی است در اطراف این بازار کمی قدم بزنید تا بتوانید انواع زینت آلات، فرش و انواع صنایع دستی آنکارا را مشاهده و خریداری نمایید. علاوه بر مواردی که شرح دادیم، خیابان تونالی هیلمی آنکارا، مرکز خرید کاروم، مرکز خرید آنکامال و مرکز خرید گالریا نیز از معروف ترین مراکز برای خرید در این شهر محسوب می شوند که هر یک با جذابیت های بی شمارشان قلب گردشگران به تپش می اندازند.

شهر یونانی، در ترکیه بازگشایی می شود

باید خاطرنشان کرد، با وجود این که استانبول یکی از مهم ترین شهرهای ترکیه محسوب می شود، اما بدون شک آنکارا آنقدر از زیبایی و اهمیت برخوردار است که بتواند پایتخت گردشگری را از رقیب خودش برباید. برای رزرو هتل های آنکارا بهتر است به مجموعه های گردشگری معتبر و باسابقه موفق در حوزه گردشگری مراجعه نمایید تا با تجربه خود، بهترین گزینه های ممکن را به شما پیشنهاد نمایند.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو