صادرات ماسک ممنوع شد

منبع: مینویسم

49

1398/12/4

17:09


به دلیل افزایش تقاضا برای خرید ماسک های نخی و کمبود این ماسک ها در داروخانه ها و مراکز بهداشتی مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو طی بیانیه ای اعلام کرد که صادرات ماسک ممنوع شد.

به گزارش خبرگزاری مهر

صادرات ماسک ایران ممنوع شدتوصیه به تولیدکنندگان

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، از ممنوعیت صادرات ماسک پزشکی تا اطلاع ثانوی خبر داد.
سیدحسین صفوی، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: با توجه به شرایط کشور در موضوع کرونا ویروس، تصمیم گرفته شد صادرات ماسک جراحی متوقف شود.

وی با خطاب قرار دادن شرکت‌های تولید کننده ماسک در کشور، افزود: در بخشنامه‌ای که به مدیران این شرکت‌ها ابلاغ شده است، ۵۰ درصد از ظرفیت تولید و فروش روزانه خود را در اختیار هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیمارانقرار دهند تا از طریق وزارت بهداشت، این توزیع صورت بگیرد.

صفوی با عنوان این مطلب که شرکت‌های تولیدکننده می‌بایست گزارشی از ظرفیت تولید روزانه خود را به سازمان غذا و دارو اعلام کنند، ادامه داد: شرکت‌های تولیدکننده به هیچ عنوان اجازه انبار و احتکار محصولات تولیدی خود را ندارند و قطعاً با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری تسنیم

ممنوعیت صادرات ماسک در نتیجه افزایش تقاضا

صادرات ماسک از ایران ممنوع شد

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو طی بخشنامه‌ای بر لزوم رعایت مقررات فروش، توزیع و عرضه ماسک پزشکی تاکید کرد.
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ در بخشنامه سید حسین صفوی خطاب به مدیران عامل شرکت‌های تولیدکننده ماسک آمده است: «پیرو موارد مطروحه در جلسات و مذاکرات قبلی در خصوص تولید و توزیع ماسک جراحی با توجه به شرایط کنونی کشور ضروری است به منظور مدیریت و جلوگیری از هر گونه اخلال در تامین، توزیع و انباشت غیرمجاز و احتکار کلیه تولیدکنندگان ماسک پزشکی ملزم به رعایت موارد ذیل هستند:

۱٫ با توجه به اعلام آمادگی هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران به خرید نقدی اقلام مذکور، فروش و تحویل فوری و روزانه ۵۰ درصد ظرفیت تولید روزانه کارخانه‌های تولیدی به هیات و توزیع از طریق هیات امنای ارزی تا اطلاع ثانوی الزامی است.
۲٫ پیرو بخشنامه شماره ۶۶۴٫۱۰۶۳۴۸ مورخ ۲۳ بهمن ۹۸ صرفا مجاز به فروش و توزیع کالا به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مراکز درمانی و توزیع کننده و پخش مجاز ثبت شده در سامانه imed.ir بوده و لازم است از هر گونه فروش به اشخاص حقیقی و حقوقی غیرمجاز خودداری نمایند و از هر گونه فروش و توزیع نامتعارف خودداری کنند.
۳٫ آمار توزیع و عرضه اقلام مذکور را در سامانه توزیع سایت imed.ir به صورت روزانه و برخط ثبت نمایند و به اطلاع اداره کل برسانند.
۴٫ ممنوعیت هر گونه صادرات اقلام مذکور با توجه به نامه شماره ۶۶۴٫۱۰۵۴۳۸ مورخ ۲۰ بهمن ماه ۹۸ از هر طریق و تحت هر عنوان و تعرفه گمرکی
۵٫ اعلام موجودی دقیق اقلام مذکور توسط تولیدکننده به اداره کل تجهیزات پزشکی به صورت مکتوب و الکترونیکی
۶٫ تولید اقلام مذکور با حداکثر ظرفیت کارخانه تولید کننده
۷٫ اعلام دقیق ظرفیت تولید روزانه اقلام مذکور توسط تولیدکننده به اداره کل تجهیزات پزشکی به صورت مکتوب و الکترونیکی
۸٫ رعایت ضوابط قیمت‌گذاری، حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سقف قیمت فروش، توزیع و عرضه اعلامی اداره کل تجهیزات پزشکی طی  نامه شماره د. ۶۶۴٫۳۲۰۴۶ مورخ ۳۰ بهمن ماه ۹۸ الزامی است. لیکن در صورت تعیین قیمت بالاتر از سقف قیمت‌های اعلامی، تولیدکننده می‌تواند ضمن توزیع با قیمت مذکور مدارک مربوطه را به اداره کل تجهیزات پزشکی ارسال  نماید.
بدیهی است عدم رعایت مقررات فوق‌الذکر مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی و سلامت کشور بوده و طبق قانون مجازات اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور پیگیرد قانونی دارد.»

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

صادرات ماسک تنفسی نخی ممنوع شد

علی‌رغم انتشار شایعاتی پیرامون صادرات تولیدات ماسک ایران به کشور چین، کلامی گفت: با ممنوعیت صادرات ماسک تنفسی نخی موافقت شده است.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا کلامی  سخنگوی ستاد تنظیم بازار در حاشیه برگزاری ستاد تنظیم بازار ضمن یادآوری مصوبه‌های ستاد تنظیم بازار در روز دوشنبه (۱۴بهمن) در واکنش به شایعات منتشر شده در فضای مجازی درباره  خرید تولیدات ماسک ایران توسط تاجران چینی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: موضوع ممنوعیت صادرات ماسک تنفسی نخی توسط وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی مطرح شد.

منبع خبر

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو