نیروهای تحت حمایت امارات روز شنبه (دیروز) با یورش به هتلی در شهر عدن، دو تن از رهبران شبه‌نظامیان موسوم به «المقاومه الجنوبیه» وابسته به عربستان سعودی را بازداشت کردند.

تشکیلات «المقاومة الجنوبیه» در جنوب یمن به دو بخش یکی طرفدار دولت مستعفی یمن که تحت حمایت سعودی است و دیگری طرفدار شورای انتقالی تحت حمایت امارات تقسیم شده است که گروه موسوم به «الحزام الأمنی» نیز وابسته به آن است.

رسانه‌های یمنی گزارش دادند که یک گروه از نیروهای «الحزام الأمنی» تحت حمایت امارات با یورش به هتلی در منطقه الهاشمی در عدن دو نفر به نام‌های «احمد العوسجی» و «بجاش الصبیحی» را بازداشت کردند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از برخی منابع در «المقاومة الجنوبیه» گزارش داد که این دو نفر بنا به درخواست عربستان سعودی و با هدف تأسیس نیروهای نظامی جدید وارد شهر عدن شده بود.

شهر عدن از زمان اعلام دستیابی به توافق بین دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوبی تحت حمایت امارات موسوم به «توافق ریاض»، به مکان نفوذ روزافزون عربستان تبدیل شده است.

هفته گذشته نیز عناصر تحت حمایت امارات به منزل «محمد طاهر» رئیس کمیته پرداخت حقوق «الحزام الأمنی» وابسته به عربستان یورش برده و او را با خود به مکان نامعلوم بردند.