حمله با بمب به حامیان نخست وزیر اتیوپی

منبع: برترین ها

66

1398/12/5

04:51


حمله با بمب دست‌ساز به تجمع حامیان نخست وزیر اتیوپی، 29 مجروح برجا گذاشته است.

خبرگزاری فارس: حمله با بمب دست‌ساز به تجمع هواداران نخست‌وزیر اتیوپی ۲۹ مجروح برجای گذاشت.

به نوشته خبرگزاری فرانسه این حادثه روز یکشنبه در شهرستان «آمبو» در ۱۰۰ کیلومتری غرب «آدیس آبابا»، پایتخت اتیوپی رخ داد و طی آن تجمع حامیان «آبی احمد» با یک بمب‌ دست‌ساز مورد حمله گروه‌های مخالف قرار گرفتند.

حمله با بمب به حامیان نخست وزیر اتیوپی

یکی از مقامات ارشد پلیس منطقه در این زمینه گفت که پلیس ۶ نفر مظنون این حمله را دستگیر کرده است. گفته می‌شود که حال یکی از مجروحان این حادثه وخیم است.

این حمله در حالی رخ داد که اتیوپی خود را برای برگزاری انتخابات سراسری در ۲۹ آگوست (شنبه ۸ شهریور) آماده می‌کند. به دنبال انتصاب نخست وزیر اتیوپی احزاب مخالف برگزاری مناسب انتخابات آتی را زیرسئوال برده و بر تداوم تنش‌های قومیتی در این کشور بعد از انتصاب آبی احمد اشاره می‌کنند. این در حالی است که نخست وزیر اتیوپی که سال گذشته میلادی برنده جایزه صلح نوبل شد درباره برگزاری امن انتخابات سراسری ابراز امیدواری کرده است.

روز جمعه نیز یکی از مقامات ارشد امنیتی اتیوپیایی در این کشور ترور شد.

نخست‌وزیر اتیوپی چندی قبل حضور برخی قدرت‌های نظامی جهان را عامل تهدید شمال آفریقا دانست. وی بدون نام بردن از کشور یا گروه خاصی، گفت: «نیروهای نظامی قدرتمند جهانی حضور خود را در منطقه افزایش داده‌اند و گروه‌های تروریستی و تندرو برای حضور در منطقه تلاش می‌کنند.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو