طرز تهیه بورک بادمجان غذای ترکیه ای بسیار خوشمزه و مخصوص

منبع: تاپ ناز

122

1398/12/5

10:11


طرز تهیه بورک بادمجان

طرز تهیه بورک بادمجان خیلی آسان است. این غذا یکی از غذاهای خوشمزه ترکیه ای است و با ذائقه ایرانیان همخوانی دارد و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

بورک یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار در ترکیه است که طعمی عالی دارد. بورک بادمجان را می توانید به عنوان یک پیش غذای کامل و اصلی در نظر بگیرید و یا در مهمانی ها این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید و آن را در کنار خانواده میل کنید.

آموزش طرز تهیه بورک بادمجان در منزل

امروزه کدبانوهای خانه دار سعی می کنند برنامه غذاییشان تنوع بیشتری داشته باشد و ابتکار به خرج می دهند و ما هم پیشنهاد یک برنامه غذایی لذیذ را در این بخش می دهید که کدبانوهای خانه دار می توانند بورک بادمجان را با موادی همچون بادمجان، پیاز، گوشت چرخ کرده، سیر، رب گوجه فرنگی، شیر و خمیر فیلو تهیه کنند.

با خمیر یوفکا یا فیلو می توان غذاهای متنوعی پخت که بورک بادمجان هم یکی از این غذاهای خوشمزه است.

امروزه در اکثر خانواده ها سعی می شود تا در برنامه غذایشان تنوع و ابتکاری جدید و زیبا داشته باشند بنابراین پیشنهاد ما به عنوان یک برنامه غذایی محبوب و لذیذ بورک بادمجان است که کدبانوهای عزیز می توانند آن را در منزلشان با موادی همچون بادمجان، گوشت چرخ کرده، پیاز، سیر، رب گوجه فرنگی ، شیر و خمیر فیلو یا یوفکا تهیه کنند.

مواد لازم

  • بادمجان مکعبی خرد شده 3 پیمانه
  • گوشت چرخ کرده 200 گرم
  • پیاز متوسط 1 عدد
  • سیر 1 حبه
  • رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
  • آب یک دوم پیمانه
  • خمیر فیلو یا یوفکا به میزان لازم
  • کره ذوب شده یا روغن 2 قاشق سوپخوری
  • شیر 2 قاشق سوپخوری
  • کنجد به میزان لازم
  • نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن، زرد چوبه به میزان لازم

طرز تهیه بورک بادمجان

طرز تهیه بورک بادمجان

در ابتدا بادمجان ها را پوست بکنید و به صورت نگینی خرد کنید، سپس تابه را بر روی حرارت قرار دهید و کمی روغن بریزید و پیازهای نگینی و خرد شده را در تابه بریزید و آن را خوب هم بزنید تا نسوزد.

پس از اینکه پیازهای شما طلایی رنگ و سرخ شدند سیر را رنده کنید و بلافاصله با پیاز آن را هم بزنید و سرخ کنید و وقتی که بوی عطر پیاز و سیر بلند شد، گوشت چرخ کرده را که مخلوطی از گوشت گوساله و گوسفند است را بریزید و با کمک پشت قاشق گوشت های چرخ کرده را جدا کنید تا به صورت گلوله ای در نیاید و دائم آن را هم بزنید.

بیشتر بخوانید: غذاهای استانبول| 10 نوع از غذاهای خوشمزه در استانبول ترکیه

وقتی رنگ گوشت چرخ کرده تغییر پیدا کرد ادویه جات را به مواد اضافه کنید تا تمام مواد که شامل گوشت، پیاز، سیر و ادویه جات است به خوبی هم بخورند و آنها را تفت دهید تا مواد شما مزه ای خوب پیدا کنید و حالا نوبت بادمجان ها است.

بادمجان ها را که از قبل آبشان را بگیرید و سپس به موادتان اضافه نمایید و خوب هم بزنید تا مواد شما یکدست و مخلوط شود البته بادمجان ها خیلی سریع سرخ می شود و آب درون آنها شروع به تبخیر شدن می کند و سپس رب گوجه فرنگی را بریزید و با باقی مواد خوب مخلوط کنید.

در صورت تمایل اگر دوست داشته باشید می توانید پوره گوجه فرنگی هم استفاده کنید ولی در آن صورت دیگر نیاز به آب ندارید و برای تندی و خوشمزه شدن غذایتان می توانید از فلفل چیلی هم استفاده کنید.

برای استفاده از سس چیلی نهایتا مقداری آب به موادتان اضافه کنید درب تابه را نگذارید و اجازه دهید تا مخلوط به دست آمده خوب جا بیفتد و پخته شود و پس از پخت این غذا باید صبر کنید تا مقداری حرارت بیفتد و سپس خمیر یوفکا را به هر اندازه که مایل هستید برش بزنید و سپس شیره و کره یا روغن ذوب شده را مخلوط کنید و با برس سطح خمیر را آغشته به شیر و کره نمایید.

سپس کمی از موادتان را نزدیک لبه خیمر بگذارید و از دو طرف کناری خمیر گرفته و آن را برگردانید سپس با تا زدن لبه ها آنها را تا انتها رول می کنیم و همه بروک ها را به این روش رول می کنیم.

سپس رول های بروک شده را درون سینی که کاغذ روغنی روی آن قرار گرفته با برس و یا مخلوط شیر و کره روی آن را رومال و آغشته می کنیم و رول ها را مرتب در سینی می گذاریم و مقداری کنجد روی بروک ها می پاشیم.

دمای فر را از قبل روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم و می گذاریم به مدت 20 تا 25 دقیقه درون فر به خوبی بروک ها به رنگ طلایی درآیند و سپس پی از پخت و طلایی شدن بورک ها از آنها برمیداریم و میل می کنیم.

امیدواریم از طعم بورک بادمجان لذت ببرید در ادامه طرز تیه چند غذای مشابه دیگر را هم می توانید بخوانید.

بورک میگوبورک ترکیه ای

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو