اگر مبتلا به بیماری کروناویروس هستید چه کاری انجام دهید؟

منبع: بیتوته

77

1398/12/5

12:25


اگر مبتلا به بیماری کروناویروس هستید چه کاری انجام دهید؟



پیشگیری از ویروس کرونا , کرونا ویروس چیست

جلوگیری از انتشار ویروس کرونا

کرونا ویروس از یک خانواده ویروس است که باعث ایجاد شرایطی مانند سرماخوردگی ، MERS ، SARS و سایر بیماریهای تنفسی می شود. اگر گمان می کنید کرونا ویروس دارید ، ضروری است که در خانه بمانید تا باعث ابتلا دیگران نباشید. در حالی که هیچ دارویی برای کورونا ویروس وجود ندارد ، اما می توانید علائم خود را درمان کنید تا احساس بهتری داشته باشید.

 

اگر تب ، سرفه یا مشکل تنفس دارید شما بیمار هستید و باید:

قبل از مراجعه به مطب پزشک یا اورژانس ، مشاوره پزشکی را جستجو کنید. در مورد سفر اخیر و علائم خود به پزشک بگویید.

• از تماس با دیگران خودداری کنید.

• مسافرت نکنید در حالی که بیمار هستید.

• هنگام سرفه یا عطسه ، دهان و بینی خود را با دستمال یا دست خود (نه کف دستان) بپوشانید.

• بلافاصله پس از سرفه ، عطسه یا دمیدن بینی ، دستان خود را با صابون و آب بشویید. اگر صابون و آب به راحتی در دسترس نیست ، می توانید از یک ضدعفونی کننده دستی با الکل استفاده کنید که حداقل 60 درصد الکل داشته باشد. اگر دستها به وضوح کثیف هستند ، همیشه دستها را با آب و صابون بشویید.

 

پیشگیری از ویروس کرونا , کرونا ویروس چیست

بیمار مبتلا به ویروس کرونا 

 

مراحلی برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس که در صورت بیمار بودن کمک می کند :

اگر به کرونا ویروس مبتلا هستید یا گمان می کنید به ویروس کرونا آلوده هستید، مراحل زیر را دنبال کنید تا از ابتلا افراد در خانه و جامعه خود به کرونا ویروس جلوگیری کنید.

 

• اقامت در خانه به جز برای مراقبت های پزشکی :

شما باید فعالیت های خارج از خانه خود را محدود کنید ، به جز دریافت مراقبت های پزشکی، به محل کار ، مدرسه یا مناطق عمومی نروید. از استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا تاکسی خودداری کنید.

 

• خود را از سایر افراد و حیوانات در خانه خود جدا کنید :

افراد: تا حد امکان ، شما باید در یک اتاق خاص بمانید و از سایر افراد خانه خود دور شوید. همچنین در صورت امکان باید از یک حمام جداگانه نیز استفاده کنید.

حیوانات: در حین بیماری از حیوانات خانگی یا حیوانات دیگر نزدیک نشوید.

 

• قبل از مراجعه به پزشک تماس بگیرید :

اگر قرار ملاقات  با پزشکی دارید ، با ارائه دهنده خدمات درمانی تماس بگیرید و به آنها بگویید که شما مبتلا به عفونت کرونا ویروس هستید یا ممکن است باشید. این به مرکز خدمات درمانی کمک می کند تا در جلوگیری از آلوده شدن و در معرض قرار گرفتن افراد دیگر ، اقدامات لازم را انجام دهد.

 

• با یک ماسک صورت خود را بپوشانید :

قبل از ورود به مرکز خدمات مراقبت بهداشتی ، هنگام تماس با افراد دیگر (مثلاً به اشتراک گذاشتن اتاق یا وسیله نقلیه) یا حیوانات خانگی ، صورت خود را بپوشانید. اگر قادر به زدن ماسک نیستید (برای مثال ، زیرا باعث ایجاد تنگی نفس می شود) ، بنابراین افرادی که با شما زندگی می کنند نباید در همان اتاق با شما بمانند ، یا اگر وارد اتاق شما شوند باید از ماسک استفاده کنند.

 

پیشگیری از ویروس کرونا , کرونا ویروس چیست

پیشگیری از انتقال بیماری کرونا ویروس

 

• سرفه و عطسه خود را با دستمال بپوشانید :

هنگام سرفه یا عطسه ، دهان و بینی خود را با یک دستمال بپوشانید. دستمال های استفاده شده را در سطل زباله بیندازید. بلافاصله دستان خود را حداقل به مدت 20 ثانیه با صابون و آب بشویید یا دستان خود را با یک ضدعفونی کننده حاوی الکل که حاوی 60 تا 95 درصد الکل است ، تمیز کنید و تمام سطوح دستان خود را با ضدعفونی کننده آغشته کنید و آنها را به هم بزنید تا خشک شوند. اگر دستها به وضوح کثیف هستند ، صابون و آب باید ترجیحاً استفاده شوند.

 

• دستان خود را اغلب تمیز کنید :

دستان خود را حداقل به مدت حداقل 20 ثانیه با صابون و آب بشویید یا دستان خود را با یک ضدعفونی کننده دست الکل که حاوی 60 تا 95 درصد الکل است ، تمیز کنید. اگر دستها به وضوح کثیف هستند ، صابون و آب باید ترجیحاً استفاده شوند. از دست زدن به چشم ، بینی و دهان خود با دست های شسته نشده خودداری کنید.

 

• از اشتراک وسایل شخصی خودداری کنید: 

نباید غذاها ، ، لیوان ، ظروف غذاخوری ، حوله یا ملافه را با افراد دیگر یا حیوانات خانگی در خانه خود به اشتراک بگذارید. پس از استفاده از این وسایل ، آنها را با آب و مایع کاملاً بشویید.

 

• همه سطوح با لمس بالا را هر روز تمیز کنید :

سطوح لمسی بالا شامل پیشخوان ، دستگیره در ، رومیزی ، میز کار ، وسایل حمام ، توالت ، تلفن ، صفحه کلید ، تبلت و میزهای کنار تخت است. همچنین ، هر سطحی که ممکن است خون ، مدفوع یا مایعات بدن روی آنها وجود داشته باشد را تمیز کنید.

 

• علائم خود را کنترل کنید :

اگر بیماری شما رو به وخامت است (به عنوان مثال مشکل در تنفس) سریعا به پزشک مراجعه کنید. قبل از مراجعه با پزشک خود تماس بگیرید و به آنها بگویید که ویروس کرونا دارید یا ارزیابی شده است. قبل از ورود به بیمارستان ماسک بزنید. این کارها کمک می کند تا افراد دیگر را در مطب یا اتاق انتظار ، آلوده یا در معرض خطر قرار ندهید. 

 

اگر اورژانس پزشکی دارید و نیاز به تماس با اورژانس را دارید ، به پرسنل اعزام شده خود اطلاع دهید یا برای ویروس کرونا مورد ارزیابی قرار بگیرید. در صورت امکان قبل از رسیدن خدمات اورژانس پزشکی ، ماسک صورت را قرار دهید.

 

• قطع قرنطینه در خانه :

بیماران مبتلا به ویروس کرونا باید در قرنطینه باقی بمانند تا وقتی که خطر رفع شود. تصمیم به قطع قرنطینه باید با نظر پزشک انجام شود.

 

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو