نسخه ای فوق العاده برای باز شدن عروق قلبی

نسخه ای فوق العاده برای باز شدن عروق قلبی


منبع: نمناک

246

1398/12/5

13:01


ترکیب سیر و لیمو یکی از بهترین داروهای طب سنتی برای باز شدن عروق قلبی و مغزی به شمار می رود، البته روش های طبیعی دیگری هم برای باز شدن عروق قلبی وجود دارد.

روش های طبیعی برای باز شدن عروق قلبی و مغزی

در کشور ما نیز همه ساله تعداد قابل توجهی از مردم دچار حمله قلبی می شوند. علت حمله قلبی ، گرفتگی عروق قلب است که به دلیل تشکیل پلاک در جداره داخلی رگ ها بوجود می آید. این امر موجب کاهش انتقال میزان خون و اکسیژن به نقاط بدن و از دست دادن عملکرد مناسب بخش هایی از بدن و آسیب اندام ها می شود. در این بخش از سلامت نمناک ، به ترکیبی فوق العاده و طبیعی که بدون دارو به جلوگیری از گرفتگی عروق کمک می کند و کلسترول را به سرعت کاهش می دهد ، اشاره کرده ایم و توضیحات قابل توجهی را نیز درباره این بیماری آورده ایم.

گرفتگی عروق قلب چیست؟

رگ ها ، خون را از قلب به سایر قسمت های بدن منتقل می کنند. رگ ها با یک لایه ی نازک از سلول ها به نام اندوتلیوم (لایه ی درون رگی) پوشیده شده اند که سبب می شوند خون راحت در آنها حرکت کند. هنگامی که اندوتلیوم آسیب ببیند ، کلسترول بد در دیواره تجمع می یابد. بدن برای پاکسازی این کلسترول، نوعی گلبول سفید خون را می فرستد اما این گلبول نیز گاهی در آنجا گیر می کند.

به تریج با جمع شدن کلسترول، ماکروفاژها، کلسیم و سایر مواد موجود در خون پلاک ها ساخته می شوند. گاهی اوقات پلاک، شریان را مسدود و جریان خون را در اطراف بدن مختل می کند و اینگونه احتمال تشکیل لخته های خون افزایش می یابد و فرد دچار عوارضی مانند سکته ی مغزی و حمله ی قلبی خواهد شد.

گرفتگی عروق قلبی

 

علائم گرفتگی رگ قلب

اگر شریان های کاروتید که خون را به مغز می رسانند ، دچار گرفتگی شوند فرد علائم متعددی را تجربه می کند، مثل:

  • ضعف؛
  • دشواری در تنفس؛
  • سردرد؛
  • بی حسی صورت؛
  • فلج.

اگر عروق کرونر دچار گرفتگی شود ، علائم آن عبارتند از:

اگر شریان های کلیوی، که خون را به کلیه ها می رسانند، دچار انسداد (گرفتگی) شوند ممکن است فرد علائم زیر را تجربه کند:

  • از دست دادن اشتها؛
  • ورم کردن دست ها و پاها؛
  • دشواری در تمرکز

عروق قلبی

تشخیص گرفتگی رگ یا همان عروق قلب

کسانی که در معرض خطر ابتلا به آترواسکلروز هستند، برای تشخیص بیماری باید تحت آزمایش زیرقرار بگیرند :

آزمایش خون

در آزمایش خون ، مقدار قند، چربی و پروتئین در خون مشخص می شود. اگر میزان چربی و قند موجود در خون بالا باشد، فرد در معرض آترواسکلروز قرار دارد.

معاینه ی فیزیکی

پزشک می تواند با معاینه بیمار تشخیص دهد که او در معرض گرفتگی عروق قلب قرار دارد یا خیر. پزشک برای این کار با استفاده از یک استتوسکوپ (گوشی پزشکی) به صدای شریان ها گوش می دهد ، صدای غیرعادی نشانه این است که یک پلاک جلوی جریان خون را گرفته است یا یک ضربان بسیار ضعیف در زیر سطح شریانی که باریک شده است، وجود دارد.

وجود برجستگی ضربان دار در پشت زانو یا در ناحیه ی شکم نشان دهنده ی وجود آنوریسم است. زمان محدود شدن جریان خون زخم ها نیز ممکن است کاملا التیام نیابند.

گرفتگی عروق قلبی

سونوگرافی

چنانچه پیش از این هم در بخش سلامت نمناک گفتیم یک اسکنر سونوگرافی می تواند فشار خون قسمت های مشخصی از بدن را بررسی کند. تغییرات در فشار خون نشان دهنده این است که شریان ها در چه ناحیه ای دچار گرفتگی هستند.

سی تی اسکن

برای پیدا کردن شریان هایی که سخت و تنگ شده سی تی اسکن می تواند به کار رود.

تشخیص گرفتگی عروق قلبی

پیشگیری از گرفتگی رگ قلب

برای پیشگیری از ایجاد آترواسکلروزکارهای زیر را انجام دهید :

چربی های اشباع شده که سطوح کلسترول بد را افزایش می دهند را مصرف نکنید و مواد غذایی سرشار از چربی های اشباع نشده مانند روغن زیتون؛ آووکادو؛گردو؛ماهی های چرب؛آجیل؛دانه ها را مصرف کنید.

برای کاهش وزن و پایین آوردن فشارخون ، ورزش کنید.

سیگار نکشید زیرا سیگار سبب افزایش فشار خون می شود.

عوامل افزایش دهنده خطرتصلب شرایین :

سیگار کشیدن

آیا هر نوع چربی باعث گرفتگی عروق می شود ؟

هر نوع چربی باعث گرفتگی عروق نمیشود بلکه تنها چربی هایی که حاوی لیپوپروتئین کم چگال (همان کلسترول بد) هستند و به دیواره سرخرگ آسیب می رسانند، سبب انسداد عروق میشوند. با تجمع چربی های زاید ، انعطاف پذیری سرخرگ کم و فضای رگ تنگ تر در نتیجه جریان خون کاهش می یابد.

چربیهای زائد چگونه وارد جریان خون میشوند ؟

اگر ما همیشه از روغنهای نباتی (مایع و جامد ) صنعتی و غیر اورگانیک اسفاده نماییم این چربیهای زائد آسیب رسان وارد خون می شوند و چربی { بد } خون افزایش یافته عروق قلب دچار گرفتگی می شود.

استفاده از روغن

درمان گرفتگی عروق قلب :

وزن خود را کنترل کنید.

فعالیت بدنی مناسب داشته باشید.

از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید و مواد غذایی سرشار از فیبر بخورید.

چربی های اشباع شده، سدیم و الکل را کمتر مصرف نمایید.

داروهای ضدپلاکت که از تجمع پلاک یا ایجاد لخته های خون جلوگیری می کنند ، طبق نظر پزشک مصرف کنید.

پزشک ممکن است برای کاهش کلسترول استاتین ها را تجویز کند.

بازدارنده های آنزیم مبدل آنژیوتانسین نیز فشارخون را کاهش می دهند.

روش های جراحی مانند آنژیوپلاستی یا پیوند بای پس عروق کرونر (CABG) نیز به درمان این بیماری کمک می کند.

در طب سنتی با استفاده از خواص بعضی گیاهان می توان بیماری تصلب شرایین را درمان نمود.

آنژیو و بالن ، عمل استنت (فنر ) گذاری و عمل قلب باز از روش های درمان در طب نوین هستند.

باز شدن عروق قلبی

درمان گرفتگی عروق قلبی با مصرف معجون سیر و لیمو

شربت ترکیب سیر و لیمو یکی از بهترین اشکال دارویی در طب سنتی برای درمان گرفتگی عروق قلبی است و به باز شدن عروق کرونر قلبی کمک می کند و از سکته قلبی و مغزی جلوگیری می کند. مصرف این ترکیب فشارخون و چربی کلسترول خون را کاهش می دهد.

طبع سیر گرم و خشک است ، سیر ملطف یا رقیق کننده خون است و فشار خون و چربی خون را تنظیم می کند.

برای تهیه این شربت که به آن شربت ثومیسل (Thomisel) می گویند ، 5 عدد لیموترش را با پوست پس از جدا کردن هسته هایش و 30 عدد حبه سیر بدون پوست را درون دستگاه مخلوط کن یا میکسر بریزید تا له شود سپس آن را به همراه 1 لیتر آب بجوشانید. زمانی که یک جوش خورد(فقط یک بار)، آن را از روی حرارت بردارید و پس از سرد شدن، معجون آماده شده را از صافی عبور دهید و آن را درون شیشه بریزید و داخل یخچال قرار دهید.

مصرف این معجون روزانه بعد از هر وعده غذایی به مقدار 30 سی سی(نصف استکان) به مدت 40 روز به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو