جدیدترین مصاحبه سامان گلریز آشپز معروف و مجری بهونه + اطلاعات کتاب آشپزی

منبع: کولاک

66

1398/12/5

13:16


در این مطلب جدیدترین مصاحبه سامان گلریز آشپز مشهور تلویزیون و مجری برنامه آشپزی بهونه را می خوانید. گلریز درباره برنامه بهونه گفت: دکور این برنامه به‌زودی تغییر خواهد کرد و در زمینه ساختاری برنامه نیز به دلیل مسایل اقتصادی و زیست‌محیطی مانند گرمایش زمین، اسراف و حجم دورریزهای مصرفی سعی می‌کنیم به این موضوعات بپردازیم و علاوه بر این به موضوع گیاهی نیز از نظر اقتصادی و از لحاظ جنبه سلامت زیستی در زمین توجه می‌کنیم و روی آن کار خواهیم کرد.

مصاحبه سامان گلریز آشپز

مصاحبه سامان گلریز آشپز

وی افزود: این برنامه یک برنامه جدی آموزشی است که همه روزهای هفته پخش می‌شود و در واقع تنها برنامه‌ای است که تقریبا حدود ۲۰ سال است، قبل از ظهر روی آنتن می‌رود.

این مجری و کارشناس آشپزی بیان کرد: یکی از نکات مهم‌ برنامه «بهونه» این است که من اولین و تنها مجری مردی بوده‌ام که قبل و بعد از انقلاب به عنوان مجری برنامه آشپزی در تلویزیون حضور پیدا کردم و به آموزش آشپزی پرداختم و بعد آن صداقتی است که در تمام این سال‌ها، ما سعی کردیم نسبت به مخاطبان داشته باشیم و تمام کارها و اتفاقاتی که در مراحل مختلف تولید غذا می‌افتد را در برنامه به تماشاگران نشان دادیم تا در روند تهیه غذا قرار بگیرند که به نظرم این صداقت، نقش بسیار مهمی در جلب اعتماد مخاطبان برنامه داشته است.

وی ادامه داد: در حال طراحی و آماده‌سازی برنامه آشپزی در طبیعت هستیم که متفاوت و باکیفیت باشد، محوریت اصلی آن محیط زیست است، البته درست است که برنامه ما آشپزی است اما در این برنامه، آشپزی در رتبه دوم نسبت به محیط زیست قرار می‌گیرد، به دلیل اینکه اگر محیط زیست سالم نداشته باشیم، آشپزی و زندگی و… اصلا وجود نخواهند داشت.

نویسنده کتاب «کوچه پس کوچه‌های آشپزی» درباره آثار و کتاب‌های آشپزی خود توضیح داد: آثار زیادی در دست تولید دارم که نمونه‌ای از آن همکاری با شرکتی است که زیر نظر وزارت بهداشت به تولید کتاب‌هایی با موضوع داروهای طبی و بهداشتی می‌پردازند و در این راستا آموزش‌هایی را انجام می‌دهیم تا مردم را به استفاده صحیح غذا تشویق ‌کنیم که به چاقی و دیابت مبتلا نشوند و این کتاب به زودی منتشر خواهد شد. کتاب دیگری که روی آن کار می‌کنم درباره قهوه است. همه قهوه را به عنوان نوشیدنی می‌شناسند که البته این موضوع کاملا درست است اما من می‌خواهم در این کتاب کاربردهای قهوه را در پیش‌غذا، شیرینی، کیک، آشپزی و غذا آموزش بدهم.

مجری برنامه «بهونه» ادامه داد: سال گذشته در دانشگاه به آموزش پرداختم و امسال هم این روند را ادامه می‌دهم. یک ترم دریایی پیشرفته نیز برای دانشجویان هتلداری برگزار خواهم کرد و البته کلاس دیگری نیز در هتل المپیک برگزار می‌کنم که زمان آن در حال حاضر مشخص نیست.

گلریز در پایان گفتگو درباره نظر مخاطبان نسبت به آموزش غذاهای اصیل ایرانی در برنامه «بهونه» گفت: مردم غذاهای کهن ایرانی را بسیار دوست دارند و واقعا علاقه‌مند هستند تا با فرهنگ آشپزی ایرانی آشنا شوند، من نیز امیدوارم میراث فرهنگی و سایر گروه‌ها که در زمینه حفظ آثار فعالیت می‌کنند، پیش از آنکه غذاهای کهن ایرانی نیز مانند موارد دیگر رو به انقراض برود و به فراموشی سپرده شود، در حفظ آن کوشا باشند. البته ما نیز در برنامه «بهونه» تمام سعی خود را می‌کنیم تا به حفظ غذاهای کهن ایرانی در حد خودمان کمک کرده باشیم.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو