تنها تفاوتی که کرونا را از سرماخوردگی متمایز کرده، چیست؟

49

1398/12/5

13:17


یک دانشجوی ایرانی مقیم ووهان با تاکید بر اینکه ویروس کرونا نگران کننده نیست، گفت: این ویروس مانند سرماخوردگی است و تنها تفاوتش در سرعت شیوع آن است.

تنها تفاوتی که کرونا را از سرماخوردگی متمایز کرده، چیست؟

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک دانشجوی ایرانی مقیم ووهان به نام علی در ویدئویی اینستاگرامی به عنوان کسی که در مرکز شیوع ویروس کرونا قرار داشته و از نزدیک روند پیشروی آن را رصد می‌کند، اطلاعات مفیدی در این باره به اشتراک گذاشته است.

او در این ویدئو ضمن تاکید بر جدیت این ویروس و عدم شوخی با آن گفت: این ویروس به شدت جدی است آن را شوخی نگیرید و با آن جوک نسازید، احتمال مبتلا شدن هر فردی وجود دارد.

این دانشجوی ایرانی مقیم ووهان درباره قدرت مرگ و میر این ویروس تاکید کرد: میزان مرگ و میر این بیماری در مجموع مبتلایان ۲ الی ۳ درصد است، یعنی این طور نیست که اگر کسی مبتلا شد حتما جان خود را از دست می‌دهد بلکه این بیماری مانند سرماخوردگی است با این تفاوت که درمانی برای آن وجود ندارد؛ اما اگر سیستم ایمنی بدن قوی باشد و به اندازه ویتامین سی مصرف کرده و به طور مرتب ورزش کنید می‌توانید به راحتی این ویروس را شکست دهید.

علی درباره اینکه چه افرادی بیشتر در معرض تهدید ویروس کرونا هستند، گفت: این ویروس برای افرادی با سن بالای ۶۰ سال و آن دسته از کسانی که دچار عارضه قلبی و ریوی هستند می‌تواند مشکل ساز باشد. بهتر است این افراد از خانه خارج نشوند و در صورت مشاهده علائم حتما به پزشک مراجعه کنند.

او همچنین درخصوص راه‌های انتقال این ویروس نکاتی را بیان کرد و افزود: کسانی می‌گویند این ویروس از طریق حیوانات خانگی یا هوا ممکن است انتقال یابد، اشتباه می‌کنند، باید بگویم که چنین چیزی نیست و هوا ویروس ندارد. تنها در صورتی ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شوید در تماس با کسی که مبتلا به این ویروس است، باشید و یا فرد مبتلا ماسک نداشته و در فضایی باز عطسه کند که گفته می‌شود پتانسیل درگیر کردن حدود ۱۴ نفر را دارد؛ نکته قابل توجه اینکه این ویروس به مدت ۱۴ روز در بدن به صورت خاموش باقی می‌ماند یعنی ممکن است فردی مبتلا بوده، اما هیچ علائمی نداشته باشد و علت قرنطینه ۱۴ روزه هم همین است.

این دانشجوی ایرانی مقیم ووهان افزود: درباره راه‌های پیشگیری به ویژه در استفاده از ماسک نظرات متفاوتی وجود دارد برخی می‌گویند وجود ماسک ضروری نیست، اما برخی هم عکس این نظریه را دارند، اما به طور کلی اگر از ماسک هم استفاده می‌شود باید به طور مرتب تجدید شود این نیست که شما بتوانید یک ماسک را به مدت ۱۵ روز استفاده کنید. در مکان‌های عمومی هم حتما از دستکش‌های یکبار مصرف پرستاری استفاده کنید چرا که دست نباید با هیچ سطحی به طور مستقیم در تماس باشد چرا که اگر کسی ناقل این ویروس باشد، آن ویروس به مدت یک روز در آن محل باقی خواهد ماند، بنابراین شستشوی مکرر دست‌ها با آب گرم و صابون می‌تواند تا حد زیادی از انتقال این ویروس جلوگیری کند. استفاده از مواد ضدعفونی کننده مانند الکل تاثیر چندانی در پیشگیری از این ویروس ندارد و بهترین راه همان شست‌وشوی دست‌هاست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو