مذاکره برای بازگشایی مرز زمینی ایران و ترکیه

منبع: برترین ها

56

1398/12/5

14:07


رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه گفت: مقامات ترکیه هیچ بازه زمانی مشخص نکردند و نمی‌توان گفت آیا تا نوروز مرزها باز می‌شود یا خیر، آنها براساس پخش و شیوع بیماری در کشور تصمیم خواهند گرفت.

خبرگزاری ایلنا: رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه گفت: مقامات ترکیه هیچ بازه زمانی مشخص نکردند و نمی‌توان گفت آیا تا نوروز مرزها باز می‌شود یا خیر، آنها براساس پخش و شیوع بیماری در کشور تصمیم خواهند گرفت.

مهرداد سعادت در خصوص بسته شدن مرزهای ایران و ترکیه گفت: مطابق توافقی که وزرای بهداشت دو کشور کرده‌اند، ترکیه بر اساس منافع ملی خود تصمیم گرفت که به صورت یکجانبه مرز زمینی و هوایی خود را با ایران به طور موقت ببندد.

وی ادامه داد: البته مرزهای ما باز است یعنی اینکه کامیون‌ها و هواپیماهای ترک به ایران می‌آیند اما خالی بر می‌گردند پس هیچ نگرانی در خصوص تامین مواد وارداتی وجود ندارد. اما در حال مذاکره هستیم که مرزهای زمینی برای عبور کالاها باز شود زیرا این کشور مسیر ترانزیتی صادرات ما است.

عضو اتاق بازرگانی ارومیه تصریح کرد: این حق کشور ترکیه است که برای سلامتی مردم کشور خود از ورود اتباع ایرانی جلوگیری کند و ما نمی‌توانیم از این منظر به آنها فشار وارد کنیم حتی قرار بود در این هفته یک هیات تجاری از ایران در اجلاس استانبول شرکت کند که موضوع ملغی شد.

وی در خصوص تورهای مسافرتی به خصوص تعطیلات نوروز گفت: مقامات ترکیه هیچ بازه زمانی مشخص نکردند و نمی‌توان گفت آیا تا نوروز مرزها باز می‌شود یا خیر، آنها براساس به پخش و شیوع بیماری در کشور تصمیم خواهند گرفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو