عکس بازیگران در پشت صحنه سریال ایل دا

عکس بازیگران در پشت صحنه سریال ایل دا


منبع: کولاک

125

1398/12/5

14:08


در این مطلب عکس هایی از پشت صحنه سریال ایل دا منتشر شده است. ماجرای “ایل‌دا” درباره فداکاری عشایر در دفاع مقدس است. سریالی که قصه فداکاری و ایثار مردم غرب کشور در اوایل جنگ تحمیلی را روایت می‌کند. کارگردانی‌اش برعهده راما قویدل است و فیلمنامه‌اش را نوشین پیرحیاتی نوشته است و در ۲۶ قسمت و ۸۰ لوکیشن استان لرستان تصویربرداری می‌شود. تصویربرداری سریال ایل‌دا همزمان با عید قربان در منطقه روستایی اطراف شهرستان خرم‌آباد آغاز شد.

مجید مظفری در پشت صحنه سریال ایل دا

مجید مظفری در پشت صحنه سریال ایل دا

روزهایی که سخت و سرد و برفی است و بازیگران صاحب‌نام “ایل‌دا” در ارتفاعات خرم‌آباد جلوی دوربین می‌روند؛ نکته‌ای که سیدعلیرضا سبط احمدی تهیه‌کننده این سریال تلویزیونی گفت و اینکه ۶۰ درصد پیشرفت داشته‌‌اند و می‌کوشند خودشان را به آنتن برسانند. پیش از این مطرح شده بود اگر “ایل‌دا” آماده شود همزمان با چهلمین سالگرد آغاز حماسه دفاع‌مقدس در سال آینده روی آنتن برود.

کار با مبارزه و حماسه عشایری‌ها در سال ۱۳۵۸ شروع می‌شود و در نقطه حماسه‌های جنگ تحمیلی به پایان می‌رسد؛ روزهایی که مردم چه کوچک و چه بزرگ برای بیرون راندن دشمن قدار و متجاوز در هر کوی و برزن از ایستادگی، مقاومت و مبارزه و حماسه‌آفرینی دست برنمی‌داشتند.

مجید مظفری بازیگر سینما و تلویزیون که در آثاری قابل توجه حضور داشته هم‌اینک در یکی از آثار تلویزیونی با موضوع دلاورمردی‌های عشایر با عنوان “ایل‌دا” جلوی دوربین می‌رود. وی درباره حضورش در این مجموعه گفت: در سریال “ایل‌دا” نقش صالح‌خان یکی از بزرگان ایل را بازی می‌کنم. در این سریال دفاع از مرز و خاک و ناموس توسط ایلات و عشایر به نمایش گذاشته می‌شود. مردان و زنان ایلات و عشایر برای دفاع از هر وسیله‌ای مثل داس، اسلحه و… استفاده می‌کنند.

وی در ادامه درباره داستان مجموعه توضیح داد: در این مجموعه، داستان دو ایل در لرستان به نمایش گذاشته می‌شود که با مشکلات و مسائل متعددی مواجهند و در ابتدای سریال بزرگان ده مشغول گفت‌و‌گو برای رفع چالش‌ها و مشکلاتند. در این زمان عراق در مرزهای ایران تحرکاتی دارد و آغاز جنگ است، بزرگان ایل مشکلات پیش آمده را کنار گذاشته و با هر وسیله‌ای که در اختیار دارند در مقابل این تحرکات ایستادند.

فاطمه گودرزی

فاطمه گودرزی

سریال ایل دا

سریال ایل دا

پشت صحنه سریال ایل دا

پشت صحنه سریال ایل دا

 

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو