انتقال ۱۰‌مصدوم زمین لرزه شب گذشته جهت مداوا به بیمارستان خوی

‌معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: ۱۰‌مصدوم جهت مداوا به بیمارستان خوی منتقل شدند.

‌آیدین رحمانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت زلزله زدگان قطور ضمن اشاره به زلزله شب گذشته در این منطقه و قطع برق و ارتباط تصریح کرد: خوشبختانه زمین لرزه ۵.۷ شب گذشته قطور با توجه به آگاهی مردم تلفات جانی نداشته و نیروهای هلال احمر و اورژانس بلافاصله به محل اعزام و خدمات لازم را ارائه کردند.

وی با بیان اینکه تعداد مصدومین ۹۵ نفر بود که ۸۵ نفر به صورت سرپایی مداوا شدند، تصریح کرد: ۱۰ نفر نیز به بیمارستان خوی جهت مداوا اعزام شدند.

رحمانی با بیان اینکه ۲۷روستا و یک شهر  قطور به ظرفیت ۵۰۰۰ خانوار در گیر زمین لرزه بودند، گفت: به دلیل وجود پس لرزه ها و ترس از اسکان توسط خانوارها اقدامات لازم جهت احداث کمپ و اسکان اضطراری و موقت در منطقه فراهم شده است.

وی با اشاره به ارسال اقلام امدادی و گرمایشی به مناطق زلزله زده تصریح کرد: ۴۰۰ دستگاه چادر و ۱۲۰۰ پتو توزیع شده همچنین ۱۴۰۰ چادر نیز از استاکهای دیگر ارسال شده است.

معاون استاندار با بیان اینکه همه خانوارها بیمه بودند، تصریح کرد: نیروهای بنیاد مسکن برای ارزیابی برای آواربرداری در محل حضور دارند تا در اولین فرصت ممکن نسبت به آواربرداری و احداث مساکن اقدام کنند.

‌اتصال برق مناطق زلزله زده ‌آذربایجان غربی

‌مدیرعامل شرکت برق آذربایجان غربی از اتصال برق مناطق زلزله زده خبر داد.

حسن بکلو در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وقوع زمین لرزه اول در قطور خوی و قطع برق مناطق افزود: بلافاصله اکیپ های شرکت برق در منطقه حضور یافته و برق خطوط اصلی در کمتر از ۲ساعت پس از وقوع زمین‌لرزه وصل شد و تا ساعت ۱۳ ظهر نیز برق تمامی مشترکین روستاها وصل شد.

وی با بیان اینکه پس از وقوع زمین لرزه ساعت ۱۹:۳۰ شب گذشته به دلیل حفظ امنیت برق برخی واحدها قطع بود، اظهار کرد: بلافاصله برق رسانی انجام شد و تا ساعت ۲ بامداد تمامی روستا به جز ۶ روستا با توجه حجم آسیب‌دیدگی بالای آنها وصل شد.

مدیر عامل شرکت برق آذربایجان غربی ادامه داد: ۴۰ اکیپ در محل برای ارائه خدمات آماده هستند.