اسامی بازیگران و خلاصه داستان سریال ماه شب ۱۴ + معرفی سریال و عکس

منبع: کولاک

174

1398/12/5

15:12


در این مطلب از بازیگران و خلاصه داستان سریال ماه شب ۱۴ نوشته ایم و به معرفی کامل این سریال پرداخته ایم. «ماه شب۱۴» عنوان سریالی تاریخی با موضوع زندگی خواجه نصیرالدین طوسی است که به زودی وارد مرحله ساخت خواهد شد. مدیر روابط عمومی معاونت سیما از اتمام  نگارش فیلم‌نامه این سریال الف فاخر تا پایان سال جاری خبر داد.

بازیگران و خلاصه داستان سریال ماه شب 14

بازیگران و خلاصه داستان سریال ماه شب ۱۴

مرکز سیما فیلم در رویکردی جدید بین آثار الف ویژه‌ای همچون سلمان فارسی و موسی(ع) و آثار الف عادی، پروژه‌هایی با عنوان الف فاخر تعریف کرده است که سریال «ماه شب۱۴» جزو این دسته از سریال هاست.

به عبارت دیگر پروژه‌هایی که دارای موضوعی استراتژیک، ابعاد گسترده‌تر ساخت، وجوه تاریخی و یا قرار بر تولید مشترک با کشور دیگر باشند، الف فاخر تعریف شده‌اند. این آثار قرار است خلا وجود آثاری فاخرتر علاوه بر درام‌های عادی را پر کنند.
هنوز کارگردان، تهیه‌کننده و عوامل این سریال مشخص نشده‌اند.

خواجه نصیرالدین طوسی فیلسوف، ستاره شناس، ریاضیدان و پزشک ایرانی قرن هفتم بود. او رصد خانه مراغه را ساخت و در کنار آن کتابخانه‌ای بوجود آورد که نزدیک به چهل هزار جلد کتاب در آن بوده‌است.

مقام علمی و ارزش فکری نصیرالدین طوسی موجب شد تا هلاکو خان مغول، او را در شمار بزرگان خود دانسته، نسبت به حفظ و حراست از جان وی کوشا باشد و او را در همه سفرها با خود همراه کند. پنجم اسفند ماه روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و نیز روز مهندس است.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو