فواید باردار شدن، فکرش را می کردید؟

منبع: نی نی بان

86

1398/12/5

15:16


«بارداری دارای فواید متعددی از جمله کاهش ابتلا به سرطان، مداوای زودتر بیماری ام اس، افزایش قدرت بازسازی سلول های کبدی و جوان سازی سلول‌های پایه (استم سل) در مادران می شود.»
دکتر محمداسماعیل اکبری مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این مطلب درباره فواید شگفت انگیز بارداری گفت:« این موارد برگرفته از مطالعات محققان و فعالیت های پژوهشی بوده و زنان ایرانی به دور از باورهای غلط، باید به آن توجه جدی تری داشته باشند. کسانی که مبتلا به بیماری ام اس هستند وقتی باردار می‌شوند، زودتر مداوا می شوند. همچنین سلول‌های کبدی قدرت بازسازی دارند و در زمان بارداری این قدرت چند برابر می‌شود. بازسازی سلول در باروری به معنی افزایش تعداد سلول‌ها نیست بلکه زنان باردار دارای سلول های قدرتمند می شوند و این کار کمک بسیار زیادی در پاسخگویی به نیازهای آنان، می‌کند.» بیشتر بخوانید علائم بارداری سالم کدامند؟
 
بارداری و سلامت و زیبایی زنان
رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه گفت:« بارداری به طور طبیعی باعث کاهش سرطان از جمله سرطان پستان در زنان می‌شود. براساس مطالعه انجام شده، اثبات شد که شیردهی ۲ ساله هر فرزند، بالاترین رقم محافظتی را برای مادران فراهم می آورد.»فوق تخصص جراحی غدد و سرطان با اشاره به اینکه خون جوان در جنین منجر به تغییر سلول استم سل (سلول پایه) در مادران می شود، گفت: «این سلول ها با بارداری جوان می شوند و این موضوع در سلامت اغلب اعضای بدن موثر است.»
دکتر اکبری یکی دیگر از فواید بارداری را زیبایی بیشتر زنان اعلام کرد و گفت: « باورهای غلطی در این زمینه وجود دارد که باید اصلاح شود. با جوان سازی سلول های پایه، زنان زیباتر شده و از خطر پیری زودرس در امان می‌مانند.»

از نگاه یک متخصص زنان و زایمان
دکتر نجمه فائز متخصص زنان و زایمان در خصوص تأثیر مثبت بارداری در سلامت زنان گفت: باردار شدن زنان می‌تواند عاملی برای جلوگیری از بروز بیماری در آن‌ها باشد، چرا که ممکن است برخی بیماری‌ها به صورت نهفته در زنان وجود داشته باشد که با بارداری بهبود یابند که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش اختلال آندومتریوز اشاره کرد که باعث کاهش درد قاعدگی خواهد شد.
وی با بیان این که سن بروز بیماری آندومتریوز در زنان از 20 الی 40 سالگی است، تصریح کرد: احساس درد از جمله نشانه‌های این بیماری بوده که نتیجه‌ی آن چسبندگی لوله‌ی رحم و بافت شکم در زنان است که با بارداری می‌تواند احتمال بروز آن را به میزان قابل توجهی کاهش داد.
تنبلی تخمدان و افزایش هورمون زنانگی که در پی آن اتفاق می‌افتد باعث افزایش سلول‌های بافت داخل رحم می‌شود که خطر ابتلا به سرطان رحم در زنان را افزایش می‌دهد که در این جا باز هم حاملگی می‌تواند اثر مثبت خود را جهت جلوگیری از بروز این بیماری خطرناک نمایان کند.

باروری در تمام بافت‌ها و اندام‌های بدن مؤثر است
متأسفانه به دلیل دید منفی زنان نسبت به بارداری و ترس ایجاد شده در وجود زنان، آنها تمایل کمتری نسبت به باروری از خود نشان می‌دهند، در صورتیکه باروری و زایمان فواید بسیاری را برای آن‌ها به ارمغان خواهد آورد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو