آمار قابل توجه ناهنجاری‌های فک و صورت در کشور

42

1398/12/5

16:21


یک جراح دهان، فک و صورت، با اشاره آمار قابل توجه ناهنجاری‌های فک و صورت در کشور، گفت: این ناهنجاری‌ها یا به علل مادرزادی و یا به دلیل تصادفات و تروما به وقوع می‌پیوندد.

آمار قابل توجه ناهنجاری‌های فک و صورت در کشور

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از مهر، ابوالحسن مسگرزاده، درباره ناهنجاری‌های فک و صورت، اظهار داشت: مفهوم ناهنجاری‌های فک و صورت متناسب نبودن ارتباط فکین با یکدیگر به دلایل مختلف از جمله مشکلات مادرزادی و یا عوامل اکتسابی مانند تصادفات و تروما است.

وی افزود: با استفاده از جراحی می‌توان ارتباط مناسب میان فکین را ایجاد کرد و اقدامات مناسب درمانی را برای بیمار انجام داد.

این جراح دهان، فک و صورت ادامه داد: جراحی ناهنجاری‌های فک و صورت که جراحی ارتوگناتیک نام دارد تامین عملکرد صحیح فک را به همراه داشته و سه هدف کلی به دنبال دارد. نخست اینکه تامین اکلوژن یا جفت گیری دندانی را به همراه دارد و همچنین در نکته دوم تامین زیبایی برای صورت و در نکته سوم بهبود کیفیت زندگی و افزایش اعتماد به نفس بیمار می تواند سبب شود.

وی با بیان اینکه کشور ما در حوزه ی درمان ناهنجاری‌های فک و صورت پیشرفته است، گفت: تمام اقداماتی که در مراکز پیشرفته دنیا انجام می‌گیرد به همت همکاران ما در مراکز آموزشی و خصوصی صورت گرفته و هیچ مشکلی در این زمینه در حوزه علمی نیست.

مسگرزاده خاطرنشان کرد: هر چند آمار دقیقی در مورد ناهنجاری های فک و صورت در کشور ما وجود ندارد ولی حدوداً به دلیل آمار بالای تصادفات میزان این ناهنجاری‌ها قابل توجه است.


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو