رویترز گزارش داد، در حالی که افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در چند کشور جهان نگرانی ها از تبعات اقتصادی شیوع این ویروس را افزایش داده و موجب کوچ سرمایه ها به سمت بازارهای امن شده است، قیمت طلا امروز با بیش از ۲ درصد جهش مواجه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۲ درصد افزایش به ۱۶۶۳ دلار و ۶ سنت رسید. در اوایل امروز قیمت فلز زرد تا رقم ۱۶۷۸ دلار و ۵۸ سنت بالا رفته بود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با یک درصد رشد به ۱۶۶۵ دلار رسید.

مایکل مک کارتی، تحلیلگر بازار طلا در مؤسسه سی ام سی مارکت گفت: «با توجه به افزایش ریسک ناشی از شیوع کرونا سرمایه ها از بازارهای بورس به سمت بازار طلا در حال حرکت است.»

وی افزود: «تاثیر ویروس بر اقتصاد جهانی همچنین احتمالاً موجب کاهش نرخ بهره خواهد شد و این مسئله نیز به سود بازار طلاست.» کاهش نرخ بهره موجب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می گردد.

در حالی که نگرانی ها در مورد گسترش شیوع ویروس کرونا در خارج از چین افزایش یافته و کشورهایی همچون کره جنوبی، ایتالیا و ایران را درگیر کرده است، شاخص های بورس در بازارهای جهانی شاهد کاهش بود. سازمان بهداشت جهانی نگران افزایش شمار مبتلایانی است که هیچ گونه ارتباطی با شهروندان چینی نداشته اند.

جفری هالی تحلیلگر بازار طلا در مؤسسه اواندا گفت: «طلا بالاخره یک عامل رشد مهم به دست آورده و اگر خبرهای بدتری در مورد کروناویروس منتشر شود، شاهد صعود قیمت طلا به قله ۱۷۰۰ دلار خواهیم بود.» در سایر بازارهای امن، ارزش دلار امریکا نیز امروز شاهد افزایش بود و میزان سوددهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا به نزدیکی پایین ترین رقم از اوایل ماه سپتامبر رسید.