عملیات انتحاری در سیستان و بلوچستان ناکام ماند

منبع: برترین ها

117

1398/12/5

16:56


جانشین مرزبانی ناجا در مراسم تشییع شهید مرزبانی در قرچک گفت: دشمنان از شرکت مردم در انتخابات دوم اسفند عصبانی و بوده و بنا داشتند تا با اعزام گروه های تروریستی به برخی شهرهای استان سیستان و بلوچستان در جمع مردم عملیات انتحاری انجام دهند که با هوشیاری نیروهای امنیتی آنان نتوانستند اقدامات شوم خود را عملی کنند.

خبرگزاری ایرنا: جانشین مرزبانی ناجا در مراسم تشییع شهید مرزبانی در قرچک گفت: دشمنان از شرکت مردم در انتخابات دوم اسفند عصبانی و بوده و بنا داشتند تا با اعزام گروه های تروریستی به برخی شهرهای استان سیستان و بلوچستان در جمع مردم عملیات انتحاری انجام دهند که با هوشیاری نیروهای امنیتی آنان نتوانستند اقدامات شوم خود را عملی کنند.

 سردار احمدعلی گودرزی روز دوشنبه در آئین تشییع پیکر شهید احمد توکلی کوچکسرایی که در درگیری با اشرار در هنگ مرزی جکیگور استان سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود گفت: دشمنان ایران اسلامی تلاش داشتند که با تحریم انتخابات و جدا کردن مردم از اصل انقلاب اسلامی، به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند.

وی افزود: حضور با صلابت مردم ایران اسلامی در انتخابات دوم اسفند، مایه عصبانیت آمریکا، انگلیس و عربستان سعودی خبیث شد و آنان تلاش کردند که با تدارک اقدامات خرابکارانه، شیرینی جشن حضور را به کام مردم تلخ کنند.

سردار گودرزی تصریح کرد: دشمنان از همان لحظات اولیه حضور مردم در انتخابات، تلاش داشتند تا با عملیات انتحاری، این حضور را تحت الشعاع قرار دهند، اطلاعات نیروهای مسلح و مرزبانی کشور نشان می‌داد که عوامل استکبار تلاش داشتند که با استفاده از خیمه هایی که اطراف کشور برپا کرده‌اند وارد ایران شده و مردم را با انفجارات خود به شهادت برسانند.

گودرزی افزود: مرزبانان غیور و مظلوم ایران اسلامی و این شهید سرافراز، مردانه در برابر ۱۵ نفر از اشراری که تنها دقایقی پس از پایان انتخابات قصد تصرف یکی از یگان‌های انتظامی داشتند، ایستادگی کرده و اجازه ندادند که این افراد وارد کشور شوند.

وی اظهار کرد: شهید احمد توکلی با وجود آن که چندین گلوله به پیکر پاک و مطهرش اصابت کرده بود، از مقاومت دست نکشید و نخستین شهید این حمله ناجوانمردانه شد.

جانشین مرزبانی ناجا افزود: یکی از شهدای این حمله ناجوانمردانه از برادران اهل تسنن بود و این شهادت نشان داد که توطئه استکبار در ایجاد اختلاف بین شیعیان و اهل تسنن، محکوم به شکست است و همه افراد با هر دین و مذهب از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این درگیری، تعدادی از اشرار توسط مرزبانان ایران اسلامی به هلاکت رسیدند که رد خون آنان، تا پاکستان رسیده که مستندات و سوابق این جنایت توسط نیروی انتظامی در اختیار وزارت امور خارجه قرار گرفته تا با شکایت از طریق مراجع بین‌المللی این موضوع پیگیری شود.

پیکر شهید احمد توکلی کوچکسرایی که در درگیری با اشرار در هنگ مرزی جکیگور استان سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد، روز دوشنبه با حضور مردم شهید پرور شهرستان قرچک تشییع و به خاک سپرده شد.

بامداد سوم اسفند در درگیری مسلحانه مرزبانان با گروهک تروریستی در منطقه جنوب شرق کشور، ۲ تن از مرزبانان هنگ مرزی جکیگور به شهادت رسیدند.

مرزبانان هنگ مرزی جکیگور با تشدید اقدامات کنترلی نوار مرز برای تامین امنیت انتخابات کشور از حضور تعدادی تروریست مسلح که به قصد ضربه زدن به یگان‌های مرزی به سمت مرزها پیشروی کرده بودند مطلع شدند.

مرزبانان بلافاصله با آتش سنگین با گروهک تروریستی درگیر شدند که در این درگیری تعدادی از اعضای گروهک با توجه به مقاومت شدید مرزبانان با دادن تلفات به سمت خاک کشور مقابل متواری شدند.

در این درگیری مسلحانه، ۲ نفر از مرزداران هنگ مرزی جکیگور به نام‌های استواریکم احمد رحمانی فرد و سرباز احمد توکلی به فیض والای شهادت نائل آمدند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو