مجتبی جلالی مدیرکل هواشناسی استان تهران در گفت وگو با خبرنگار فارس درباره پیش بینی وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی احتمال جاری شدن سیلاب ها دور از انتظار نیست.

وی در ادامه افزود: با ورود سامانه بارشی از اواخر امشب طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه انتظار هوای مه آلود و در ارتفاعات انتظار بارش باران و برف و در بعضی ساعات وزش باد شدید با رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران درباره مخاطرات احتمالی بیان داشت: به دلیل شدت بارش باران و احتمال آب گرفتگی معابر، مه، کاهش دید و در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی به دلیل شدت بارش باران و برف مه، محدودیت دید و کولاک برف انتظار می‌رود.

جلالی در همین رابطه بیان داشت: بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب و رخداد صاعقه دور از انتظار نبوده و مدیرت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها، مسیل‌ها و اجتناب از سفرهای غیر ضروری و احتیاط در تردد جاده ای توصیه می‌شود.

وی درباره وضعیت دما خاطر نشان کرد: از سه شنبه به تدریج سامانه بارشی از شرق استان خارج و با توجه به کاهش محسوس دما یخبندان شبانه سطح زمین در نواحی شمالی و ارتفاعات تا روز جمعه پیش بینی می‌شود.