رابی ویلیامز در لیست سیاه؛ نشان ملکه پرید!

منبع: برترین ها

90

1398/3/31

11:44


رابی ویلیامز اولین خواننده‌ای است که به دلیل قرار گرفتن در فهرست سیاه، نمی‌تواند نشان ملکه بریتانیا را دریافت کند.

ایران آرت: در حالی که رابی ویلیامز خواننده پرفروش بریتانیایی در فهرست دریافت‌کنندگان نشان ملکه الیزابت جای داشت و قرار بود نشان OBE را دریافت کند، گفته شده به خاطر مشکلات مالیاتی نام او خط خورده است.

خواننده 45 ساله هم برای خدماتش به امور خیریه و هم به دلیل موفقیت‌هاش به عنوان یک خواننده پاپ در فهرست دریافت‌کنندگان نشان افتخار سال 2019 جای گرفته بود.

قانون مدنظر قرار دادن فرار مالیاتی، اندکی پس از اعلام اسامی دریافت‌کنندگان نشان سلطنتی سال 2019 اعلام شده بود.

به گزارش اعتمادآنلاین، دیوید کامرون اگر چه از این خواننده به دلیل اینکه در انتخابات 2010 از توری‌ها حمایت کرده بود انتقاد کرده اما گفته که فرار مالیاتی او اشتباه بوده است. با این حال نخست‌وزیر پیشین گفت به دلیل فعالیت‌های خیریه ویلیامز، باید به او اجازه داده می‌شد تا این نشان را دریافت کند.

ویلیامز که پرفروش‌ترین خواننده سولوی بریتانیاست، سال 2015 یکی از 140 سلبریتی‌ای بود که به یک برنامه سرمایه‌گذاری مرتبط شد. گفته شده او دو میلیون پوند در یک شرکت رسانه‌ای که به محصولات فرهنگی کمک می‌کرد از پرداخت مالیات فرار کنند، سرمایه‌گذاری کرده است.

این در حالی است که بنیاد خیریه رابی ویلیامز، که برای فوتبال فعالیت می‌کند، بیش از 20 میلیون پوند برای یونیسف بریتانیا پول جمع کرده است.

او سفیر سازمان ملل نیز هست و هفته پیش به عنوان یکی از بنیان‌گذاران یک دانشگاه هنری برای کمک به موسیقیدان‌های جوان در لیورپول معرفی شد.

ویلیامز نخستین چهره مشهوری نیست که از دریافت این نشان افتخاری محروم شده و دیوید بکام و وین رونی نیز به خاطر فرار مالیاتی سه و نیم میلیون پوندی قبلاً از دریافت این نشان محروم شده بودند.

OBE یک رتبه شوالیه‌گری- برابر درجه افسری- است که سال 1917 توسط جرج پنجم بنا گذاشته شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو