قیمت بلیط قطار برای کودکان چگونه است؟

منبع: فوت و فن

125

1398/12/6

09:31


قیمت بلیط قطار برای کودکان چگونه است؟

سفر با قطار، سفری امن و راحت است و کودکان برای سفرهای طولانی از این وسیله‌ی نقلیه‌ استقبال می‌کنند. چون فضای بازتری برای نشستن در اختیار دارند و به راحتی می‌توانند روی تخت‌ بخوابند.

همین موضوع اهمیت بالایی برای خودشان و خانواده‌هایشان دارد تا یک سفر آرام و بدون مشکل را تجربه کنند. از طرفی در قطار محیط برای خوابیدن کودکان هم مناسب‌تر است. بنابراین اگر همراه با کودکان خود سفر می‌کنید، خرید بلیط قطار از علی بابا گزینه‌ی مناسبی برای فراهم کردن شرایط یک سفر امن و بی‌دغدغه است. از آنجایی که کودکان در این سن درک تازه‌ای نسبت به سفر، وسایل و شرایط آن پیدا می‌کنند بهتر است با انتخاب یک وسیله‌ی نقلیه مناسب ذهنیت مثبتی از سفر برای آنها ایجاد کنید.

کودکان نسبت به بزرگسالان کم‌طاقت‌ترند و از مسیرهای طولانی خسته می‌شوند. در قطار این فرصت را در اختیار دارند که کمی راه بروند و از یک محیط ثابت فاصله بگیرند. علاوه بر این امکان استفاده از سرویس بهداشتی قطار در طول مسیر، که در ابتدا و انتهای هر واگن قرار گرفته، یکی از دغدغه‌های بزرگ خانواده‌ها را برطرف می‌سازد.

به لحاظ قیمت بلیط قطار جز گزینه‌های مقرون به صرفه برای سفر است و تقریبا می‌توان گفت قیمت بلیط آن بین اتوبوس و هواپیماست. به لحاظ امنیت و راحتی نیز وسیله‌ی مناسبی برای سفرهای خانوادگی و گروهی‌ست. قطارها بر اساس میزان خدمات و امکاناتی که به مسافران ارائه می‌دهند به درجه‌های مختلف، تقسیم‌بندی می‌شوند. این امکانات هم به شکل و ظاهر قطار بستگی دارد و هم خدماتی که در طی سفر ارائه می‌شود مانند میان‌وعده، امکانات پذیرایی، سیستم‌های صوتی ـ تصویری و …

چه قدر برای بلیط قطار کودکان بپردازیم؟

قیمت بلیط قطار که در سایت علی بابا مشاهده میکنید به چند نکته بستگی دارد، طول مسیری که با قطار طی می‌کنید، خدمات و امکانات و سن مسافران. در ارتباط با سن مسافران قوانینی وجود دارد که قیمت بلیط را به چند دسته تقسیم می‌کند. بزرگسالان، کودکان و نوزادان.

بزرگسالان به غیر از شرایط خاص مانند خانواده‌های مرتبط با بنیاد شهید، جانبازان و ایثارگران، باید بلیط را به صورت تمام بها تهیه کنند. کودکان که شامل افراد ۲ تا ۱۲ ساله می‌شوند، می‌توانند از امکان بلیط‌های نیم بها استفاده کنند که البته خرید بلیط قطار نیم بها از علی بابا فقط با ارائه کارت شناسایی کودک امکان‌پذیر است. نوزادان، از بدو تولد تا دو سال هم در صورتی که فضایی را اشغال نکنند فقط ۱۰ درصد از بهای کل بلیط را پرداخت می‌کنند که این مبلغ برابر با هزینه‌ی بیمه‌ی یک مسافر است. بنابراین قیمت بلیط متناسب با شرایط سنی افراد، متغیر و منعطف است.

قیمت بلیط هواپیما برای کودکان زیر ۱۲ سال

اگر نوجوانان قصد مسافرت با قطار، به صورت فردی دارند باید این نکته را بدانند که بلیط برای افراد زیر ۱۷ سال صادر نمی‌شود. اگر قصد خرید بلیط قطار از علی بابا را دارید باید این نکته را مد نظر داشته باشید که صدور بلیط فقط با ارائه کد ملی هر فرد امکان‌پذیر است و در لحظه‌ی ورود و قسمت چک بلیط هم همراه داشتن کارت شناسایی الزامی‌ست. در هنگام خرید بلیط وارد کردن اطلاعات صحیح نکته‌ی مهمی برای مسافرات است چون شرکت‌های صادرکننده بلیط و سیستم حمل و نقل ریلی، هر گونه مغایرتی را بررسی کرده و عواقب آن با مسافر خواهد بود. پس با ارائه اطلاعات دقیق برنامه‌ی سفر خود و همسفرانتان را به خطر نیندازید.

در سفر با قطار همراه با کودکان چند نکته‌ی مهم و اساسی را نباید فراموش کرد. همانطور که گفته شد کودکان نسبت به بزرگسالان حساس‌ترند و طاقت کمتری دارند. قبل از سوار شدن به قطار چند میان وعده‌ی غذایی سبک به همراه داشته باشید چون گرسنگی یکی از عواملی‌ست که خیلی زود باعث بهانه‌گیری کودکان در سفر می‌شود. همراه داشتن وسایل سرگرمی مانند اسباب بازی و یا کتاب کمک می‌کند کودک در طول سفر سرگرم باشد و طولانی بودن مسیر برایش آزاردهنده نباشد. خوابیدن در قطار برای کودکان راحت‌تر است پس برای سفرهای طولانی، ساعتی را انتخاب کنید که زمان زیادی از آن در شب بگذرد و کودک در مسیر بخوابد تا برای رسیدن به مقصد سر حال باشد.

اگر خرید خود را از طریق سامانه‌های فروش اینترنتی بلیط انجام دهید این امکان وجود دارد که از تخفیف‌های ویژه هم بهره‌مند شوید و بتوانید بلیط ارزان‌تری تهیه کنید. علاوه بر تخفیف در خرید اینترنتی، در وقت، انرژی و هزینه‌های شما هم صرفه‌جویی خواهد شد. مسیری که برای خرید بلیط قطار باید طی کنید بسیار آسان است. برای این کار کافی‌ست وارد سایت و یا اپلیکیشن شوید، مبدا و مقصد سفر و تاریخ رفت و یا برگشت را مشخص کرده تا اطلاعات مربوط به آن سفر به شما نمایش داده شود. یکی از مزایای خرید اینترنتی بلیط، چک کردن زمان‌های مختلف حرکت قطار برای انتخاب مناسب با شرایط مسافر است. همچنین شما می‌توانید گزینه‌ی کوپه دربست را برای سفرهای خانوادگی و یا گروهی خود تیک بزنید تا سفر را در یک فضای راحت‌تر و خودمانی‌تر تجربه کنید. قطارهای جدید با امکانات ویژه‌ای که به مسافران ارائه می‌دهند برای سفرهای خانوادگی، همراه با کودکان و … گزینه‌ی مناسبی هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو