آنچه باید درباره قرص اسپیرولینا بدانید

آنچه باید درباره قرص اسپیرولینا بدانید


منبع: آرگا

153

1398/12/6

11:05


قرص اسپیرولینا که برای چند برابر کردن انرژی در افراد مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل ویتامین و پروتئینی که دارد مورد توجه بسیاری از ورزشکاران و جوانان قرار گرفته و ما در این مقاله سعی داریم تا به بیان فواید و حتی معایب این قرص بپردازیم با ما همراه باشید.

اسپیرولینا دسته ای از داروهای مکمل محسوب می شود که از نوعی از جلبک ها تهیه شده و به تقویت سیستم ایمنی و افزایش قوای بدنی کمک شایانی می کند و در کنار فواید عوارضی نیز دارد که ما به همین خاطر در ادامه به بیان چگونگی مصرف این دارو پرداخته ایم.

آشنایی با قرص اسپیرولینا

این دارو نوعی از مکمل ها است که حاوی اسیدفولیک، آهن، منیزیم، فسفر، کلسیم، ویتامین و مواد معدنی نظیر B6، B12، B1، E و A می باشد که از جلبک های آبی تهیه می شوند. از آنجایی که این قرص از نظر طیف وسیعی از مواد غذایی و ویژگی هایش اثبات شده مورد علاقه اغلب ورزشکاران قرار گرفته و انرژی مورد نیاز بدن آن ها تامین می کند.

مصرف قرص اسپیرولینا

جالب است که بدانید نام این دارو از شکل مارپیچ جلبک انتخاب شده است. این قرص در موارد مختلفی مثل رفع التهاب و کاهش علائم آرتروز نیز مورد استفاده قرار می گیرد و البته نقش این قرص در طراوت و زیبایی پوست را هم نمی توان نادیده گرفت؛این مکمل سرشار از مواد مغذی و پروتئین است که به درخشندگی و زیبایی پوست کمک شایانی خواهد کرد و از طرفی روند پیری را متوقف می کند و به از بین بردن چین و چروک های صورت می پردازد.

مکمل ها انواع بسیار زیادی دارند و شما می توانید از آن ها برای اهداف مورد نظر خود استفاده کنید. مکمل اسپیرولینا به شکل های متنوعی مثل قرص یا کپسول یافت می شوند که حاوی ویتامین های زیادی نیز هستند و اگر درگیر یک رژیم سخت لاغری هستید مصرف این دارو می تواند کمبود را جبران کند.

تاثیر قرص اسپیرولینا بر افزایش انرژی بدن

اگرچه می توان این دارو را بدون نسخه پزشک تهیه کرد اما نبایستی به مصرف خودسرانه آن بپردازید یزرا همانطور که کمبود ویتامین در بدن می تواند مشکل ساز باشد اضافه بودن آن نیز می تواند فرد را مبتلا به بیماری های مختلف کند. به همین خاطر بهتر است تا با تجویز پزشک و انجام برخی آزمایش های پزشکی اقدام به مصرف این قرص کنید.

نحوه مصرف:

به طور معمول مصرف این قرص در بزرگسالان بایستی به مقدار ۲ الی ۳ گرم یعنی ۴ تا ۵ قرص ۵۰۰ ملی گرمی در روز مصرف شود و اما در کودکان نصف یا یک چهارم آن بایستی مورد مصرف قرار بگیرد. لازم به ذکر است که بگوییم ورزشکاران مجاز هستند تا این قرص را تا حدود ۱۰ الی ۱۵ گرم در روز مصرف کنند و شما می توانید در هر ساعتی که دوست دارید این دارو را استفاده کنید.

استفاده از قرص اسپیرولینا توسط ورزشکاران

فواید مصرف:

  • رفع لاغری و سوء تغذیه
  • تنظیم فشار خون و کاهش میزان کلسترول
  • تقویت سیستم ایمنی و افزایش قوای بدنی
  • کمک به رفع کم خونی
  • کاهش عوارض شیمی درمانی
  • محافظت از کبد و بهبود آن
  • تامین مواد مورد نیاز مخصوصا برای ورزشکاران
  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش
  • رفع یبوست
  • رفع خستگی و میزان استرس
  • پیشگیری از انواع سرطان ها به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا
  • پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی مثل آنفولانزا، ایدز و سرخچه

فواید بسیار زیاد قرص اسپیرولینا

همچنین این قرص ساخت کشور تایوان است و در بسته بندی های ۱۰۰ عددی به بازار عرضه می شود. خیلی از افراد هستند که تنها بله دلیل پرورش اندام خود به اسپیرولینا روی می آورند و البته مصرف این مکمل بایستی در کنار انجام تمرینات و رژیم غذایی خوب بایستی انجام گیرد تا به نتیجه ای ایده آل برسید.

مصرف بسیار زیاد این مکمل ها از سوی افراد مختلف منجر به بروز بیماری هایی مثل پوکی استخوان،بالا رفتن هورمون استروژن در آقایان، کم پشت شدن موها، مشکلات گوارشی، افزایش قند و کلسترول خواهد شد.

چگونگی مصرف قرص اسپیرولینا

 

نکاتی که در مورد این قرص بایستی بدانید:

قبل از مصرف قرص اسپیرولینا بهتر است تا تمامی قرص های مصرفی خود را در اختیار پزشک قرار دهید تا او بر اساس آن ها این قرص را برایتان تجویز کند.

زنان باردار و یا شیرده تنها می توانند با تجویز پزشک اقدام به مصرف این دارو بکنند.

برای گرفتن نتیجه ی دلخواه و مطلوب بهتر است تا مصرف قرص ها را در ساعات مشخصی از روز انجام دهید.

در صورتی که سابقه بیماری و یا حساسیتی دارید بهتر است که قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

معایب قرص اسپیرولینا برای بدن

اگرچه که برای تهیه این قرص احتیاجی به نسخه نیست اما شما بایستی با تشخیص پزشک و در صورتی که بدنتان با کمبود ویتامین مواجه است به مصرف آن بپردازید.

اگر برای رژیم لاغری از این قرص استفاده می کنید توصیه می کنیم که یک ساعت قبل از غذا به منظور بهبود کارکرد دستگاه گوارش آن را مصرف کنید اما اگر برای افزایش وزن و درمان سوء تغذیه از آن استفاده می کنید بهتر است که یک ساعت پس از غذا آن را میل کنید.

اگر مصرف این دارو را فراموش کرده اید به محض یادآوری بایستی آن را مصرف کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو