[آخرین بروز رسانی‌] شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰

منبع: فوت و فن

80

1398/12/6

13:33


[آخرین بروز رسانی‌] شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰

اخبار مربوط به شیوع  ویروس کرونا (CORONA) که در ووهان چین آغاز شده است، به سرعت در حال تغییر است. عفونت تنفسی که ارتباط نزدیکی با SARS و MERS دارد، در سرتاسر چین شیوع یافته است و مواردی در چندین کشور دیگر از جمله ایالات متحده تشخیص داده شده است. در این مطلب قصد داریم تا جدیدترین به روزرسانی‌ها در مورد بیماران، مرگ و میر، محدودیت سفر و موارد دیگر را ارائه دهیم.

آخرین اخبار چیست؟

مقامات بهداشت عمومی نگران شیوع این ویروس (COVID-19) در سه ناحیه هستند: کره جنوبی، ایتالیا و ایران.

رئیس جمهور کره جنوبی، مون جائه، پس از افزایش تعداد پرونده‌ها به بیش از ۷۰۰ نفر، از جمله ۷ مورد کشته، هشدار این کشور را به بالاترین سطح رساند. وی طبق گزارش‌ رسانه‌ها، به مقامات بهداشت عمومی دستور داد که اقدامات بی سابقه‌ای را برای مبارزه با این ویروس انجام دهند.

در ایتالیا، مقامات تعداد بالایی از موارد را در لومباردی و دیگر مناطق مجاور گزارش می‌دهند. شیوع در آنجا شامل ۱۳۲ مورد مبتلا به ویروس و ۲ مورد مرگ است که بر اثر مسافرت به چین نبوده است. مقامات برای مهار این شیوع اقدامات متعددی انجام دادند، از جمله ممنوعیت سفر به مناطق آسیب دیده و لغو جشن‌ها، مناسبت‌ها و دور همی‌های عمومی.

مقامات سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز جمعه گفتند، تعدادی از موارد ویروس کرونا در ایران نیز به صورت محلی رخ داده است، نه از  طریق مسافرت.

۶۱ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۱۲ مورد فوت در کشور ایران گزارش شده است. (۵ اسفند ۹۸)

مقامات همچنین از موارد اضافی مسافرینی که در کشتی تفریحی الماس پرنسس ژاپن بودند، خبر دادند که اکنون نزدیک به ۷۰۰ مورد و ۳ مورد فوت است. هفته گذشته ایالات متحده بیش از ۳۰۰ مسافر را از کشتی تخلیه کرد، که آزمایش ۱۸ نفر  از آنها مثبت بود.

براساس اعلام مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در اروپا، تعداد موارد در سراسر جهان از ۷۹،۰۰۰ نفر گذشته است که اکثر آنها در چین، و تعداد کشته شدگان اکنون ۲،۶۱۸ نفر است.

وزارت امور خارجه آمریکا برای سفر به چین، مشاورت سفر در سطح ۴ را صادر کرده است. همچنین از مردم می‌خواهد در مورد سفرهای دریایی خود به داخل آسیا تجدید نظر کنند. CDC  مشاوره  در سطح ۲ برای سفر به ژاپن و کره جنوبی را صادر کرده است. سطح ۲ به این معنی است که افراد مسن و افراد دارای شرایط مزمن باید تعویق سفرهای غیر ضروری را در نظر بگیرند. همچنین مشاوره سطح ۱ را برای این کشورها صادر کرده است: ایران، ایتالیا و هنگ کنگ. سطح ۱ به معنای استفاده از اقدامات احتیاطی در هنگام سفر است.

چه تعداد از افراد مبتلا به این ویروس تشخیص داده شده اند و چه تعداد از آنها فوت شده‌اند؟

براساس گزارش CDC در اروپا، بیشتر موارد تأیید شده – بیش از ۷۹۰۰۰ نفر – در چین هستند. در بیش از ۲۰ کشور بیش از ۲۱۰۰ مورد خارج از چین تایید است. این کشورها عبارتند از: تایلند، ژاپن، سنگاپور، تایوان، مالزی، کره جنوبی، امارات متحده عربی، ویتنام، کامبوج، نپال، فیلیپین، هند، سریلانکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، روسیه، فنلاند، اسپانیا، سوئد، ایالات متحده، کانادا، استرالیا، بلژیک، ماکائو، ایران، مصر، اسرائیل و لبنان. کره جنوبی، ژاپن و ایتالیا کشورهایی هستند که بیشترین موارد ابتلا به کرونا را بعد از کشور چین دارند.

روز سه شنبه، طبق گزارش رسانه‌ها، مدیر یکی از بیمارستان‌های پیشرو در ووهان بر اثر این ویروس درگذشت. لیو ژیمینگ، ۵۱ ساله، رئیس بیمارستان ووچانگ و جزو ۹ پرسنل پزشکی در چین بود که در اثر شیوع بیماری درگذشت.

براساس گزارش رسانه‌ها، بیش از ۱۷۰۰ کارمند مراقبت‌های بهداشتی در چین به بیماری COVID-19 مبتلا شده اند و شش نفر از آنها جان باختند. بیشتر موارد در  استان “هوبئی” ( مرکز شیوع بیماری) بود.

نیویورک تایمز گزارش داد، در بین کسانی که درگذشتند یک دکتر چینی به نام “لی ونلیانگ” بود. او اولین کسی بود که قصد داشت زنگ هشدار ویروس کروناوس را بزند، اما مقامات چین به او اجازه ندادند.

چند مورد در ایالت متحده وجود دارد؟

در کل ۳۴ مورد COVID-19 در ایالات متحده وجود دارد، از جمله ۱۸ مسافر کشتی مسافرتی تخلیه شده. این مسافران در مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا تحت مراقبت پزشکی قرار می‌گیرند. مقامات گفتند که تعداد معدودی از آنها علائم را نشان می‌دهند.

موارد گزارش شده در ایالات آمریکا شامل:

  • نبراسکا: ۱۱ (مسافران کشتی مسافربری)
  • کالیفرنیا: ۱۴ (شامل ۵ مسافر)
  • ایلینویز: ۲
  • آریزونا: ۱
  • ماساچوست: ۱
  • تگزاس: ۳ (شامل ۲ مسافر)
  • ویسکانسین: ۱
  • واشنگتن: ۱

آیا ویروس کرونا مانند آنفولانزا فصلی است؟

آیا پس از گرم‌تر شدن هوا، ویروس کرونا از بین می‌رود؟ این امکان وجود دارد، اما ما هنوز به اندازه کافی در مورد این ویروس اطلاع نداریم.

بیشتر ویروس‌های تنفسی مانند آنفولانزا فصلی هستند. ویروس کرونا ممکن است مانند آنفولانزا رفتار کند و شاهد کاهش شیوع آن در بهار و تابستان خواهیم بود. اما این یک پیش فرض است.” مسئولان باید به اقدامات احتیاطی خود ادامه دهند زیرا نمی‌توان به این موضوع اعتماد کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو