غذای کمکی نوزاد، فرنی را ادامه بدهم؟

منبع: نی نی بان

71

1398/12/6

15:00


سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام پسرم ۵ماهشه تقریبا از دوماهگی فقط در خواب شیر خورد ودر۴ماهگی وزنش خیلی پایین اومد که بهداشت فرستاد پیش متخصص تا با مشورت و اجازه دکتر غذای کمکی شروع کنم که دکتر هم اجازه داد با شیر خودم فرنی براش درست کنم دو روز فرنی خوب خورد ولی از روز سوم چهارم دیگه نخورد و چون شیرهم نمیخورد به زور بهش با قطره چکون شیر و فرنی رقیق شده با شیر خودم میدادم که تا الان که ۵ماهش پرشده دیگه کاملا خوب شیر میخوره...  کلابعداز شروع غذای کمکی کم کم شیر خوردنش خوب شد و توی بیداری هم خورد...
میخواستم بدونم الان که شیر خوردنش بهتر شده بازهم نیازه فرنی بدم یا نه؟با توجه به اینکه الان تازه وارد ۶ماه شده آیا قطع فرنی و شروع اون در پایان ۶ماهگیش براش ضرر نداره؟ یا ادامه بدم؟
 
 
پاسخ دکتر عباس شکری، متخصص اطفال:
مادر عزیز باید در نظر داشته باشید که تا یک سالگی در تغذیه نوزاد شیر مادر در اولویت قرار دارد و غذای کمکی در درجه دوم اهمیت است. شیردهی مکرر، هم منبع شیر شما را افزایش می دهد و هم سلامت کودک را تضمین می کند.
 بنابراین اولا غذا دادن به نوزاد همواره باید بعد از شیردهی انجام شود. دوما حجم و دفعات غذا دادن نباید به حدی باشد که باعث بی میلی و سیری برای شیر خوردن شود. این مقدار مناسب در همه نوزادان یکسان نیست و مادر به سادگی قادر به تشخیص آن خواهد بود. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو