شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس،  با اشاره به اینکه اکثریت مطلق مجلس یازدهم را اصولگرایان به دست گرفته‌اند درباره اولویت و برنامه‌های آنها در مجلس یازدهم گفت: اصولگرایان وعده داده‌اند معیشت مردم را در اولویت کاری خود قرار بدهند. اما سوال اینجاست که با قرار گرفتن ایران در لیست سیاه به دلیل نپیوستن به FATF که مجمع تشخیص مصلحت به آن رأی نداد، چطور می‌خواهند با دلار ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان معیشت مردم را تامین کنند؟!

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار کرد: اصولگرایان پیروز مجلس یازدهم بهتر است بگویند با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌های خودخواسته ناشی از عدم ورود به FATF در کنار تحریم‌های سیاسی و اقتصادی آمریکا، از کجا می‌خواهند برای معیشت مردم هزینه کنند؟ همچنین چطور می‌خواهند در این شرایط با دنیا تعامل برقرار کنند؟

بهتر است مجلس را قبل از خرداد تحویل منجیان عالم بشریت بدهیم

عضو فراکسیون امید مجلس توضیح داد: ادعای اصولگرایان این است که ناجی کشور و منجی عالم بشریت هستند. یکی از همکاران به شوخی می‌گفت، ای کاش قبل از خردادماه ۹۹ مجلس را تحویل این منجیان بدهیم تا عالم را نجات دهند.

بی‌مقدار ادامه داد: درست است که مجلس یازدهم یکدست اصولگرا و منسجم می‌شود، ولی این نگرانی وجود دارد که دست به اقدامات افزاطی و غیرعاقلانه‌ای مثل خروج از  NPT و برجام بزنند که هزینه‌های سنگینی به کشور تحمیل می‌کند.

مردم ایران، مردم کره‌شمالی نیستند

نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم عنوان کرد: البته خوش‌بین هستم که اگر مجلس یکدست اصولگرا شود، شاید به سمت حل کردن مشکلات کشور و مذاکره با کدخدا بروند و در این صورت ممکن است مردم روی آرامش را ببینند. درست است که این گروه و جریان سیاسی اعقادی به مذاکره و تعامل با دنیا ندارند، ولی این را هم می‌دانند که مردم ایران، مردم کره‌شمالی نیستند و به این تعاملات معتقد و نیازمندند.

 دولت در مواجهه با مجلس شرایط سختی خواهد داشت

بی‌مقدار در عین حال با ابراز نگرانی از روابط مجلس یازدهم تمام اصولگرا با دولت دوازدهم گفت: البته در مجلس دهم برخی تندروها از ابتدا دنبال عدم کفایت رئیس‌جمهوری و استیضاح او بودند و این خطر در مجلس یکدست اصولگرای یازدهم تقویت می‌شود. اما بعید است رهبری اجازه چنین کاری را به آنها بدهند؛ اما دولت در مواجهه با مجلس شرایط سختی خواهد داشت.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس ادامه داد: با توجه به شناختی که از برخی منتخبان مجلس یازدهم دارم، بعید است تعاملی با دولت داشته باشند. همچنین با ورود برخی مدیران احمدی‌نژادی به مجلس، پیش‌بینی می‌کنم همان پروژه و برنامه‌های پوپولیستی و شیوه عملکرد احمدی‌نژاد را در مجلس یازدهم در پیش گیرند.

عضو فراکسیون امید مجلس همچنین توضیح داد: البته برخی نمایندگان فعلی بر این عقیده‌اند که همه مشکلات کشور تقصیر دولت است. ولی واقعیت این است که دولت و مجلس در سیاست خارجی کاره‌ای نیستند مگر اینکه به مجلس یازدهم اعتماد شود و دست‌شان را باز بگذارند، به شرطی که آنها هم اعتقادی به تعامل و مذاکره با دنیا داشته باشند. هرچند شعارهای آنها بیشتر در حدود مقاومت و نابودی اسرائیل می‌چرخد و بعید به نظر می‌رسد به دنبال تعامل با دنیا باشند.