استرس در دوران بارداری، کودک گریان می خواهید؟

منبع: نی نی بان

146

1398/12/6

15:40


گریه زیاد نوزادان تازه متولد شده یکی از مشکلات مادران است که می تواند علل مختلفی داشته باشد اما یکی از مهم ترین دلایل آن شرایط نامناسب روحی مادر در دوران بارداری می باشد.

رابطه ی بین بارداری مادر و گریه نوزاد
همیشه میگن بچه وقتی گریه می کنه یا گرسنه است یا خوابش میاد و یا ... اما همه ی دلایل اینها نیستند چرا که شرایط مادر در دوران بارداری به گریه ی نوزاد بعد از تولد ربط داره . گریه های زیاد نوزاد بعد از تولد یک مشکل بزرگ برای مادران است که بعد از پشت سر گذاشتن دوران و شرایط خواص بارداری حالا به نوعی خستگی جسمی و روحی به دلیل گریه های مداوم کودکشان رسیده اند.

گریه نوزاد
گریه نوزاد همان طور که همه مادران می دانند دلایل متعددی دارد اما چنانچه در این بخش خواهیم گفت گاهی حتی با برآورده کردن تمام نیازهای کودک بازهم گریه های او آرام نمی شود که در این شرایط در صورت نبود مشکل جسمی، مشکل مربوط به شرایط نامناسب روحی مادر در دوران بارداری می شود.
 
عاملی در دوران بارداری که موجب گریه زیاد نوزاد می شود
مادران عصبی کودکانی گریان تر به دنیا می آورند. زنانی که استرس و تنش های روحی بیشتری را نسبت به دیگر زنان باردار تجربه می کنند کودکانشان بعد از تولد بیشتر گریه می کنند.تولید هورمون های استرس مادران در طول بارداری تأثیر منفی بر روی مغز کودکانشان دارد و این تأثیرات منفی خود را بعد از تولد کودک بروز می دهند.
 
راهکار جلوگیری از استرس
- سر ساعات معینی به رخت خواب بروید و شرایط را برای داشتن خواب عمیق فراهم کنید. کم‌خوابی‌ می‌تواند زمینه‌ساز استرس و نوسانات خلقی شود.
- به نیازهای خود توجه کنید. رسیدگی به کارهای خانه و فرزندان بزرگ‌تر و گاه حتی کار بیرون همزمان با بارداری دشوار است. پس به نیازهای بدنتان توجه داشته باشید. ماساژ درمانی، مراجعه به آرایشگاه یا حتی بیرون رفتن برای خرید یا دیدن یک فیلم زیبا را در برنامه خود داشته باشید. این کارها به کاهش استرس روزانه کمک‌ می‌کنند.
- ورزش کنید. داشتن فعالیت بدنی در طول بارداری به گردش بهتر خون کمک کرده و سبب شادابی شما‌ می‌شود. روزانه نیم ساعت پیاده‌روی کنید یا در محیطی آرام تمرین یوگا داشته باشید. برای رهایی از استرس نیم ساعت وزرش روزانه عالی است.
- خود را از فناوری‌‌‌های پیشرفته دور کنید. استفاده از تلفن همراه را به یک سوم کاهش دهید و در عوض به موسیقی گوش دهید و کتاب بخوانید یا نقاشی کنید. این کارها به کاهش استرس کمک‌ می‌کنند. وقت گذراندن در شبکه‌‌‌های اجتماعی، جایی که مردم مرتبا دغدغه‌‌ها و استرس‌‌‌های روزانه‌شان را به اشتراک‌ می‌گذارند چندان مناسب موقعیت شما نیست.
- سلامت روان شما روی جنین‌تان تاثیر‌ می‌گذارد. پس سعی کنید در این مرحله از زندگی مراقب احساسات خود باشید. در عین حال که سرگرم دغدغه‌‌‌های روزانه و خرید برای سیسمونی هستید کمی به سلامت خود فکر کنید.
- در روزهایی که احساس بی‌قراری دارید برای جلوگیری از استرس در بارداری رایحه درمانی را امتحان کنید تا بدون هیچ دارو یا ابزار خاصی افسردگی و استرس را شکست دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو