به گزارش روزنامه «لکسپرس» از خبرگزاری فرانسه، «اولیویه وران» عصر دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی، از طرف دولت فرانسه این اطمینان را داد که دیگر هیچ بیمار مبتلا به کرونا در این کشور وجود ندارد اما برای جلوگیری از آلوده شدن موارد جدید از طریق ایتالیا، کشوری که بیشترین میزان آسیب ناشی از ابتلا به این ویروس را در اروپا متحمل شده، ‌ هوشیار است.

نهادهای رسمی ایتالیا روز دوشنبه تایید کردند که شمار تلفات ویروس کرونا در این کشور اروپایی به ۷ تن رسیده و شمار مبتلایان در بخش شمالی ایتالیا از جمعه تاکنون از ۲۰۰ تن فراتر رفته است.

وزیر بهداشت فرانسه در کنفرانس خبری روز دوشنبه خود با اشاره به بهبود و ترخیص آخرین بیمار مبتلا به کرونا در لیون گفت: دیگر هیچ بیمار تایید شده‌ای از ابتلا به کرونا از عصر دوشنبه در فرانسه وجود ندارد. به گفته وران، فرد ترخیص شده از بیمارستانی در لیون، دیگر عامل سرایت نیست و به خانه بازگشت.

وزیر بهداشت فرانسه پیش تر گفته بود، به دنبال شیوع ویروس کرونا در ایتالیا، اتحادیه اروپا به زودی راهکارهای مهار این ویروس را بررسی خواهد کرد. به گفته وران، در ایتالیا وضعیت مشکل سازی وجود دارد.  

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح جهان تاکید کرد که با همتایان ایتالیایی و آلمانی‌ در این خصوص گفت‌وگویی صورت گرفته و احتمالاً هفته آینده با چندین وزیر بهداشت اروپا ضمن ارزیابی اوضاع،  راههای مقابله با این بیماری بررسی خواهد شد.  

فرانسه همچنین به دنبال افزایش نگرانی‌ها از بروز موارد جدید ابتلا به کرونا در این کشور، روز دوشنبه از ورود یک دستگاه اتوبوس حامل مسافران از شهر میلان ایتالیا به لیون ممانعت کرد؛ این اتوبوس به محلی هدایت شد که امکان ارتباط با مسافران دیگر اتوبوس‌ها وجود نداشت. یکی از مسافران  با داشتن علائم مشابه آنفلوانزا به بیمارستان منتقل شد.

وزارت بهداشت فرانسه همچنین روز یکشنبه اعلام کرده بود که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور راهکارهایی از جمله ایجاد خط تلفن رایگان برای پاسخگویی، اطلاع رسانی درباره خطرات بیماری، حمایت عاطفی و مبارزه با استرس حاصل از شیوع این ویروس را ارائه داده است.

در این میان، در فرودگاه‌های اصلی فرانسه در مبادی ورودی از چین، هنگ کنگ و ماکائو یک بخش ویژه برای بررسی سلامت افرادی که وارد کشور می شوند، ایجاد شده است، ضمن اینکه در فرودگاه ها بین همه مسافرانی که از چین وارد فرانسه می شوند، ‌دفترچه هایی به سه زبان فرانسوی، انگلیسی و چینی حاوی دستورالعمل های لازم توزیع می شود.

‌۱۲ مورد از این بیماری در فرانسه مشاهده شده که ابتلا ۱ مورد (یک گردشگر مسن چینی) منجر به مرگ شده است. تعدادی نیز پس از بستری و بهبودی مرخص شده اند. بعلاوه، ابتلا چهار مورد از سرنشینان فرانسوی کشتی دایموند پرنسس مثبت گزارش شده که در ژاپن بستری شده اند. سرنشینان کشتی تفریحی دایموند پرنسس به تازگی به دلیل موارد آلودگی به ویروس کرونا در این کشتی، در بندر یوکوهامای ژاپن در قرنطینه قرار گرفتند.

طبق آخرین گزارش، تعداد کشته‌های کرونا در سراسر جهان به بیش از دو هزار و هفتصد نفر رسید. تا بامداد روز سه‌شنبه ۲۵ فوریه/ ششم اسفند، بیش از ۲۶۶۳ نفر در چین بر اثر ویروس مهلک و کشنده کرونا جان خود را از دست داده‌اند. 

به نوشته روز سه‌شنبه یورونیوز، اصلی‌ترین مرکز کرونا در اروپا هم همچنان وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد. بر اساس آخرین آمار تا بامداد روز سه‌شنبه ۲۵ فوریه، ۷ نفر در ایتالیا جان خود را بر اثر ویروس کووید-۱۹ از دست داده‌اند. تمام کشته‌شدگان در ایتالیا اهل استان لمباردی و ونتو در نیمه شمالی این کشور هستند.