زنان باردار شاغل، چه وضعیتی دارند؟

منبع: نی نی بان

135

1398/12/6

17:16


در سه ماهه اخر بارداری، شما خسته و ناراحت هستید، برای تولد نوزاد آماده میشوید . در این مرحله علائم بارداری و کشش پوست شدت میگرد، در حالی که شما همچنان به سر کار می روید.در سه ماهه اخر شما شروع به تجربه علائمی مانند پاهای متورم،خارش پوست، یبوست، تکرر ادرار، خونریزی لثه، کمبود خواب، بیماری بیشتر و سینه شیر ده مواجه میشوید. 
کار در سه ماهه آخر می تواند برای مادران دشوار باشد چرا که فیزیولوژی در سه ماهه اخر، از هفته 28 آغاز میشود، که همراه با مجموعهایی از تغییرات جدید در بدن شما خواهد بود.
 
زنان باردار شاغل چه مشکلاتی دارند و چگونه خود را با آن ها وفق دهند؟
اندازه و وزن کودک شما رشد می کند و شما لگدهای کودک را بیشتر حس خواهید کرد،کمر درد و / یا درد لگن را به دلیل تغییر تجربه خواهید کرد و کودک از مثانه شما به عنوان بالشت استفاده می کنند.تورم در مچ پا، پا و دست را تجربه خواهید کرد و همچنین اختلالات خواب در این دوره بروز میکنند.
احساسات بالا می روند، استرس و عصبانیت بیشتر خواهد شد.شما ممکن است احساس کنید که زمان کافی برای انجام کارها ندارید، و کار خود را به خوبی انجام نمیدهید و همیشه احساس خستگی میکنید. همه اینها با تغییرات فیزیولوژیکی ذکر شده در بالا ترکیب شده و شما تضمین می کنید که جستجو برای به دست آوردن انرژی، سرزندگی دوباره کار سختی است به خصوص زمانی که سرکار میروید.
 
سختی در تمرکز و انجام کارها در زنان باردار شاغل 
قسمت هورمونی، تا حدی کمبود خواب، تا حدودی استرس.
همه اینها باعث می شود که ذهن شما پرش کند و در همه جا کار کند و تمرکز کم باشد. 
 
ناراحتی در پشت میز یا ایستادن در تمام روز 
از آنجا که وزن در جلوی بدن شما افزایش می یابد موقعیت لگن شما را تغییر می دهد و با بزرگ شدن شکم، فشار بر روی ستون فقرات بیشتر می شود. 
 
تکرر ادرار در زنان باردار شاغل 
در طول روز مجبور به دستشویی رفتن میشوید به دلیل فشاری که کودک بر مثانه وارد می کند. 
 
سطح استرس بالا با بروز هیجان در زنان باردار شاغل
به دلیل تغییرات هورمونی و انتظارات فردی در کار دچار استرس میشوید. 
 
فراموشی در زنان باردار شاغل
ترکیب استرس، کمبود خواب موجب فراموشی میشود. 
 
فشار برای تکمیل وظایف قبل از رفتن به خانه 
از آنجا که شما می خواهید احساس سودمند بودن برای شرکت داشته باشید. 
 
نکاتی دانستنی برای زنان باردار شاغل
عبور از این وضعیت به سه بخش نیاز دارد:غذا، حرکت و ذهنیت. 
 
غذای زنان باردار شاغل
کودک درون شما در حال رشد است و شما باید غذای بیشتری مصرف کنید، اضافه کردن 300kCal در هر روز مورد نیاز است. مهمترین چیزی که باید در نظر داشته باشید، کیفیت غذا است - لذا از یک غذای کامل، همراه با مقدار زیادی سبزیجات سبز، ماهی، کربوهیدراتها و فیبر استفاده کنید.موادی را مصرف کنید که برای کودک مفید باشند ، شما می توانید از برنامه زیر برای تغذیه در این دوران استفاده کنید.
 
تغذیه لازم برای زنان باردار شاغل
خوردن وعده های غذایی کوچک و مکرر برای اندازه گیری حجم معده. این امر نشانه های سوختگی سر دل و یبوست را کاهش می دهد.غذا را کاملا بجویید تا با بزاق حل شود حداقل 30 بار غذا را بجویید،در این حالت فرایند هضم به راحتی انجام می شود.
پشت میز کار غذا نخورید، این تمرین به کاهش استرس کمک می کند. 
 
اهمیت خوردن میان وعده برای زنان باردار شاغل
آب زیاد بنوشید، سیستم لنفاوی در سراسر بدن وجود دارد و مایعات را حمل می کند، سموم را حذف می کند و هنگامی که مسدود می شود، تورم مفاصل ایجاد می شود.با نوشیدن اب بیشتر، سیستم لنفاوی جریان می گیرد این بدان معنی است که درد مفاصل متورم کاهش می یابد. تمرکز بر روی غذاهای مغذی که برای رشد کودک و تمرکز و انرژی شما مفید است. هنگامی که انرژی کافی داشته باشید هم خود هم کودک حس بهتری خواهید داشت.
 
جنبش زنان باردار شاغل
صرف نظر از اینکه باردار هستید یا خیر نشستن یا ایستادن به مدت طولانی برای سلامتی مضر است. 
"هر ساعت تماشای تلویزیون می تواند میزان طول عمر ما را به طور متوسط ​​21.8 دقیقه کاهش دهد.از سوی دیگر سیگار کشیدن طول عمر ما را حدود 11 دقیقه کاهش می دهد. " درد، سرگیجه مبهم، دشواری تمرکز و استرس در سه ماهه اخر می تواند با حرکت همراه باشد این علائم می توانند هنگام کار کردن اتفاق بیافتند به خصوص در سه ماهه آخر بارداری. 
تمرین تنفس در محل کار که به آزاد شدن دیافراگم کمک می کند که باعث تعادل موضعی می شود و مزایای بیشتری برای کاهش استرس دارد. 
درخواست یک صندلی مناسب ارگونومیک به شما کمک می کند تا فشار کمتری بر روی ستون فقرات و بدن وارد شود این کار نه تنها باعث می شود که محیط کاری شما کارآمد تر باشد، بلکه فشار را نیز کاهش می دهد. 
تحرک زنان باردار شاغل
 
تحرکات لازم برای زنان باردار شاغل
گوشی خود را بر روی تایم خاص تنظیم کنید و با شنیدن آن کمی راه بروید و تحرک داشته باشید. 
برای صحبت کردن با تلفن از جای خود بلند شوید، با انجام این کار گردش خون را بهبود می بخشید و تورم کاهش میابد و همچنین از فشار مفاصل جلوگیری میشود.
فقط 3 روز کار در هفته  ، زنان بارداری که بیش از 32 ساعت در هفته در یک کار پر استرس مشغول به فعالیت هستند، احتمال اینکه نوزادشان زیاد گریه کند، یا با وزن کمتر از حد طبیعی متولد شود بیشتر است.زنانی که تمام وقت در مشاغل پر استرس و پرفشار مشغول به کار هستند، باید ساعت کار خود را به 24 ساعت در هفته در طول دوران بارداری کاهش دهند. 

حرکات کششی انجام دهید
با اضافه وزن و تغییرات جسمی دچار کم کم درد میشوید پس برای رفع درد حرکات کششی انجام دهید. از یک غلتک فومی در هنگام کار استفاده کنید و بدن خود را ماساژ دهید به خصوص قفسه سینه، ران، سر شانه ؛ این مناطق با توجه به تغییرات موضعی، در طول دوران بارداری و فراتر از آن، بسیار تنگ می شوند.
 
آمادگی ذهنی زنان باردار شاغل
صرف نظر از مدل زایمان، شما به تمام موارد مورد نیاز قبل و بعد زایمان فکر کرده اید . صرف کردن این انرژی برای آسوده خاطر بودن است و ذهن شما را آرام میکند.همانطور که تاریخ زایمان نزدیک تر می شود ، بیشتر احتمال دارد که به آینده فکر کنید، سعی کنید ذهن خود را به زمان حال تمرکز دهید تا آرامش باقی بماند زیرا آرامش برای هفته های آخر بارداری بسیار مهم است . 
 
درخواست کمک کنید 
برای اتمام پروژه های کاری از همکاران خود کمک بگیرید تا میزان استرس کاهش یابد.
 
خودتان را بیش از حد درگیر نکنید
سرعت در انجام کارها را کاهش بدهید، واقع گرا باشید نیازی نیست خواسته تمام افراد را انجام دهید.
چند روز را در آرامش ذهنی سپری کنید به خصوص اگر بچه کوچک در خانه دارید :
نیاز به انجام همه کارها و مراقبت از بچه ها در آخر هفته می تواند به این معنی باشد که شما روزهای آخر هفته را با آرامش سپری نکرده اید.
 
از لباس و کفش های راحت استفاده کنید
از آنجا که هیچ چیز آزار دهنده تر از لباس تنگ، لباس خیلی گرم یا سرد نیست. هنگامی که شما راحت هستید، تنش کمتر و آرامش بیشتری خواهید داشت.
 
یک تاریخ مشخص برای زایمان تعیین نکنید 
در نظر گرفتن یک تاریخ می تواند موجب خستگی شود . با بدن خود ارتباط برقرار کنید  با این روش میزان استرس را کاهش می دهید و باعث می شود که فشار و انتظارات شما به طور گسترده ای کاهش یابد و به شما امکان می دهد با جریان راحت تر برخورد کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو