هشدار هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد به‌خاطر سیل

منبع: برترین ها

49

1398/12/6

17:32


کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تحلیل و بررسی آخرین نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی فعالیت سامانه بارشی مستقر در استان طی اواخر وقت امروز تا صبح چهارشنبه چشمگیر بوده و خطر سیلاب را در مناطق مستعد به همراه خواهد داشت.

ایسنا: کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تحلیل و بررسی آخرین نقشه‌ها و تصاویر ماهواره ای هواشناسی فعالیت سامانه بارشی مستقر در استان طی اواخر وقت امروز تا صبح چهارشنبه چشمگیر بوده و خطر سیلاب را در مناطق مستعد به همراه خواهد داشت.

ولی بهره مند افزود: از اواخر امشب تا صبح روز چهارشنبه بارش از شدت و میزان قابل توجهی برخوردار خواهد بود که برای مناطق مختلف استان از جمله شمال استان و مناطق سردسیری سیلابی شدن مسیل‌ها، رواناب سطحی، بارش باران شدید، کاهش دمای روزانه، وزش باد قابل ملاحظه تا شدید موقتی، گاهی رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال رخداد تگرگ و صاعقه پیش بینی می شود.

وی اظهارکرد: سامانه مذکور از ظهر روز چهارشنبه ضعیف شده و به تدریج از جو استان خارج خواهد شد.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با عبور سیستم کاهش دمای شبانه رو خواهیم داشت. ضمن اینکه تا اوایل هفته آینده جو استان نسبتاً پایدار خواهد بود.

بهره مند تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته امامزاده جعفر گچساران با ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و یاسوج با ۹.۲ درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو