سرتیپ کیومرث حیدری، روز سه‌شنبه در سومین جشنواره «ارتقای تحرک نیروی زمینی ارتش» اظهارداشت: ارتقای تحرک، کارآمدی و استمرار تحرک در یگان‌های نظامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مهمترین مولفه در ارتقای آمادگی رزمی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: استمرار تحرک یعنی تجهیزاتی که سال‌های بسیار طولانی از ساخت آن می‌گذرد ولی با همت جوانان مومن، متعهد و متخصصین داخلی می‌تواند در تمامی ماموریت‌ها حاضر مورد استفاده  قرار گیرد، امروز در سطح یگان‌های نزاجا ما شاهد آن هستیم که هوانیروز از جمله یگان‌های بارز در این حوزه است.

حیدری با اشاره به تولید قطعات در کارخانجات شهید زرهرن و صنایع یا علی(ع) و استفاده آن در چرخه دفاعی، خاطرنشان کرد: امروز در حوزه رزم‌زمینی و بخصوص در تولید قطعات هوانیروز و تجهیزات سنگین و فوق سنگین به دستاوردهای مطلوبی دست یافته‌ایم و می‌توانیم اعلام کنیم در حوزه ارتقای تحرک دست بیگانگان را کاملاً قطع کرده و به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی کارآمد و متخصص می‌تواند در تحرک و ارتقای سطح آمادگی رزمی یگان‌های نظامی تأثیر مستقیم داشته باشد، تصریح کرد: یکی از مهمترین اصول در حوزه تحرک یگان‌های نظامی توجه به نیروی انسانی توانمند است، اگر نیروی انسانی متخصص در حوزه‌های تولید و تعمیر و نگهداری و ... به اندازه کافی داشته باشیم می‌توان در عرصه ارتقای تحرک، حرف‌های زیادی برای گفتن داشت.

حیدری با اشاره به اینکه امروز هوانیروز ارتش در بالاترین زمان آمادگی و توان دفاعی، خلبانان و حاضر بکاری تجهیزات قرار دارد، اضافه کرد: در حوزه بالگردی به درصد بالایی از آمادگی و توان رزمی دست یافته‌ایم، خلبانان ما در بهترین زمان ممکن از آمادگی رزمی قرار دارند، هوانیروز در انتخابات اخیر با ۱۹ فروند بالگرد در ۱۵ استان کشور با صدها سورتی پرواز در جابجایی صندوق‌های رأی به ویژه در مناطق صعب‌العبور رکورد جدیدی را ثبت کرد و سهم بسزایی در  انتخابات داشته است.