زمان پخش سریال کیت بلانشت درباره پنهاجویان

منبع: ایران آرت

128

1398/12/7

00:32


سریال درام "بی‌‌وطن" با بازی کیت بلانشت از شبکه نت‌فلیکس پخش می‌شود.

ایران آرت: نت‌فلیکس امتیاز پخش جهانی درام جدید "بی‌‌وطن" در خارج از استرالیا را خریداری کرد. این سریال با مضمون پناهجویان به تازگی در جشنواره‌ی فیلم برلین اکران شده است.

شبکه‌ی تلویزیونی ای‌بی‌سی استرالیا این سریال شش اپیزودی را به تولید رسانده و در تاریخ ۱ مارس روی ایر می‌برد و سپس نت‌فلیکس در ماه‌های بعد به مخاطبین جهانی عرضه می‌کند. "بی‌وطن" توسط استودیوهای "مچ‌باکس پیکچرز" و "درتی فیلمز" متعلق به "اندرو آنپتون" ساخته شده است.

به گزارش ۳۰نما، تولید این سریال پنج سال به طول انجامیده و داستان چهار فرد را روایت می‌کند که گرفتار سیستم بی‌رحم مهاجرت شده‌اند. هریک از این شخصیت‌ها به طریقی با مسائل و مشکلات پیرامون کنترل مرزها مواجه‌ شده‌اند. استرالیا به ویژه سابقه‌ی درخشانی در رابطه با پذیرش مهاجر ندارد.

چهار شخصیت اصلی سریال شامل یک مهمان‌دار هواپیما؛ یک پناهجوی افغان که به همراه همسر و دو فرزندش به دنبال شروع یک زندگی جدید است؛ پدر جوان سه فرزند؛ و یک کارمند دولت جاه‌طلب می‌شود. این سریال با همکاری بلانشت، "تونی آیرس" و "الیزه مک‌‌کردی" خلق شده و "دامینیک وست"، "جی کورتنی"، "اشر کدی" و "ثریا حیدری" در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بلانشت، آیرس و مک‌کردی در بیانیه‌ای مشترک گفته‌اند: ""بی‌وطن" کاری برآمده از دل است که تولید آن چند سال طول کشیده و ما بسیار خوشحالیم که مخاطبین بین‌المللی به واسطه‌ی نت‌فلیکس به آن دسترسی پیدا می‌کنند. مشکلاتی که در این سریال به آن پرداخته می‌شود همه‌شمول است اما در موردش سکوت شده بود و با ترس و دادن اطلاعات غلط بر آن سرپوش گذاشته می‌شد. ما امیدواریم که "بی‌وطن" در مورد سیستم‌های کنترل مرز و تأثیر آن بر روی بشر بحث‌هایی جهانی ایجاد کند."

"اما فریمن" و "جاسلین مورهاوس" این سریال را کارگردانی کرده‌اند. "کیت بلانشت" در مورد اینکه چرا تلویزیون بهترین مدیوم برای این درام است می‌گوید: "مزیت شگفت‌انگیز شبکه‌های استریمینگ بین‌المللی این است که داستان‌های روایت شده برای یک منطقه‌ی خاص در دسترس مخاطبین جهانی قرار می‌گیرد و این چیزی است که برای ما بسیار اهمیت داشت تا بدانیم اثری که از لحاظ فرهنگی محدود است خلق نمی‌کنیم. اگرچه داستان در استرالیا روی می‌دهد اما بازتابش جهانی است. برای این سریال بهترین پلتفرم است."

بلانشت در پاسخ به این پرسش که در اوقات فراغت چگونه سریال‌های تلویزیونی را برای تماشا انتخاب می‌کند می‌گوید: "من سلیقه‌ی درهم‌آمیخته‌ای دارم، نه به این علت که فرزندانی چهار تا هجده‌ ساله دارم. بسیار لذت می‌برم از نشستن و تماشای چیزها از درون یک جعبه، بنابراین با داستان‌هایی ارتباط برقرار می‌کنم که به سینما نزدیک باشد. وقتی تمام [اپیزودها] منتشر شد، آنوقت تماشای‌شان می‌کنم."

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو