Parasite Movie1585

با موفقیت فیلم سینمایی «انگل» در اسکار، دولت کره جنوبی اجرای برنامه‌ حمایتی از ۱۵۰۰ خانواده ساکن در آپارتمان‌های نیمه زیرزمینی را در نظر گرفت.

به گزارش مووی مگ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دولت کره جنوبی با حمایت مالی از ۱۵۰۰ خانواده که در آپارتمان‌های نیمه زیر زمینی زندگی می‌کنند، قدمی جدی در زمینه بهبود زندگی خانواده‌های کم در آمد کره جنوبی برداشت.

این اتفاق پس از  موفقیت «انگل» ساخته بونگ جون هو در اسکار و جشنواره فیلم کن افتاد.

در فیلم انگل، نمایش یک آپارتمان نیمه زیرزمینی یکی از مهمترین صحنه‌هاست که خانواده‌ای به اسم کیم در آن زندگی می‌کنند. در یکی از سکانس‌های این فیلم سینمایی این خانه زیر زمینی با سیل ناشی از باران کاملاً تخریب می‌شود.

به گفته یکی از رسانه‌های کره ای، دولت کره جنوبی با بنیاد انرژی کره و سئول متروپولیشن مشارکت می‌کند و قرار است ارتقای سیستم‌های گرمایش، تعویض کف خانه، تهویه هوا، دستگاه رطوبت گیر و هشدار آتش برای قشر ساکن در آپارتمان های نیمه زیرزمینی در دستور کارشان قرار گیرد. طبق آمار، ۷۸ درصد از خانواده‌هایی که در آپارتمان‌های نیمه زیر زمینی زندگی می‌کنند از کسانی هستند که ۳۰ درصد پایینی دهک درآمدی را تشکیل می‌دهند.

ساکنان خانه‌های آپارتمان‌های نیمه زیر زمینی کمتر از ۶۰ درصد درآمد متوسط کره را دریافت می‌کنند؛ از سال ۲۰۱۵ حدود ۳۸۳ هزار آپارتمان نیمه زیرزمینی در کره ثبت شده است.