برای نوشتن روی کیک از چه موادی استفاده کنیم؟

منبع: مینویسم

172

1398/12/7

03:07


نوشتن روی کیک تولد خانگی

شاید تصمیم داشته باشید برای تولد عزیزانتان در خانه کیک آماده کنید، در چنین مواقعی می توانید با نوشتن اسم شخص و یا یک جمله برای تزیین روی کیک تولد خانگی استفاده کنید.

انداختن طرح روی کیک کار ساده ای است و با ابزار در دسترس و کم هزینه ای قابل اجرا است. با ما همراه باشید تا با راه های تزئین کیک تولد خانگی آشنا بشید و یاد بگیرید چطور میشه با ژله روی کیک نوشت.

آموزش ساده نوشتن روی کیک

نوشتن روی کیک به مواد پیچیده ای نیاز ندارد و با کمی خلاقیت میتوانید از لوازمی که در منزل دارید برای ایجاد طرح یا نوشته روی کیک استفاده کنید.

مواد لازم برای نوشتن روی کیک:

  • کیک رویه دار صاف و بدون برآمدگی
  • ماسوره نوک‌ دار
  • شکلات آب شده یا خامه سفید
  • شی نوک تیز برای ایجاد طرح روی کیک
  • شابلون (اختیاری)
  1. اولین مرحله برای نوشتن و یا انداختن طرح روی کیک این است که توجه داشته باشید کیک شما کاملا خنک شده باشد تا هنگام کار بر روی کیک و تزیین روی کیک تولد خانگی، کیک شما وا نرود.
  2. صاف بودن سطح کیک و اطمینان از ناهموار نبودن کیک، موضوع دیگری است که باید آنرا در نظر داشت.
  3. نوشتن روی کیک با شابلون یک راه حل ساده و مطمعن برای نوشتن روی کیک است. با قرار دادن شابلون روی کیک با توجه به سلیقه خود می توانید مانند یک طراح حرفه ای کیک خود را تزیین کنید.
  4. برای اینکه نوشته یا طرح روی کیک شما مشخص باشد، به رنگ کیک خود توجه کنید، به عنوان مثال برای نوشتن روی کیک شکلاتی که رنگ آن تیره است بهتر است از روش نوشتن روی کیک با شکلات سفید یا پودر قند استفاده کنید و بر عکس (برای انداختن طرح روی کیک سفید از پودر شکلات استفاده کنید.)
  5. برای نوشتن روی کیک باید از یک ماسوره استفاده کنید و داخل آن را با مواد مورد نظر، شکلات سفید یا شکلاتی آب شده پر کنید و با کمی فشار مواد را روی کیک قرار دهید.
  6. برای اینکه طرح روی کیک صاف و مرتب شود می توان با یک جسم نوک تیز طرح یا نوشته را بصورت کمرنگ روی کیک ایجاد کرد و بعد با خامه آنرا کامل کرد.

آموزش تزیین کیک ساده با خامه برای تولد

نکته هایی برای نوشتن روی کیک:

بجای ماسوره می توانید از کیسه پلاستیکی استفاده کنید و در قسمت انتهای آن برش کوچکی ایجاد کنید.

اگر به شابلون دسترسی ندارید می توانید با ایجاد طرح یا نوشته خود بر روی یک مقوا و برش آن، روی کیک خانگی خود را تزیین کنید.

چگونه با ژله روی کیک بنویسیم

نوشتن روی کیک با ژله

نوشتن روی کیک با ژله هم یک روش دیگه برای تزئین کیک خانگی است که در آن از ژله به عنوان مواد نوشتن روی کیک استفاده می شود.

برای انداختن طرح روی کیک با ژله ابتدا موادی رو آماده می کنیم:

  • آرد ذرت: ۱ قاشق غذاخوری
  • شکر: کمتر از نصف پیمانه
  • آبلیمو: به مقدار خیلی کم
  • کمی آب
  1. آرد ذرت و شکر را باهم مخلوط می کنیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم. بعد از اینکه کمی جوشید آبلیمو و کمی آب را داخل قابلمه اضافه می کنیم. اجازه میدیم بخوبی بجوشه و غلیظ بشه.
  2. در این مرحله کمی رنگ خوراکی داخل مواد میریزیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا غلیظ و سفت شود.
  3. برای بکار بردن این ژله روی کیک و نوشتن کیک تولد باید طرح یا نوشته مورد نظر را روی کاغذ روغنی بکشیم و آن طرح را بر روی کیک سرد شده قرار دهیم.

بعد از اینکه طرح روی کیک نقش بست داخل آنرا با ژله مورد نظر پر می کنیم. نوش جان

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو