مزوتراپی چیست؟ مزایا، عوارض و درمان پوست با مزوتراپی

منبع: نمکستان

132

1398/12/7

06:34


بیشتر بررسی های مزوتراپی معمولاً به دلیل کم هزینه بودن، نگهداری و مراقبت های لازم که برای انجام روش انجام می شود، می ستایند. این یکی از سریع ترین گزینه های مختلف برای روش های معمول جوان سازی پوست است.

نمکستان: برای کسانی که می خواهند تحت جوان سازی پوست قرار بگیرند و هزینه آن را هم در نظر نگیرند، روش های پزشکی مانند گرفتن لیپودیسولول، تزریق کاهش چربی یا بوتاکس وجود دارد که می تواند به بهبود ظاهر و جوانسازی کمک کند. اما افراد زیادی نمی توانند بدون در نظر گرفتن هزینه یا زمان انجام این درمان ها این کار ها را انجام دهند، به همین دلیل است که مزوتراپی در حال افزایش محبوبیت است.

مزوتراپی یک جایگزین خوب و بی خطر است که به همان اندازه هزینه ای ندارد ممکن است نتایج مورد نظر شما را بدست آورد. مزوتراپی روشی است که از تزریق ویتامین ها، مواد معدنی، عصاره های گیاهی و سایر مواد شیمیایی برای جوان سازی پوست و از بین بردن چربی اضافی بدن استفاده می کند. این کار بی خطر است زیرا برای انجام این کار مانند سایر جراحی های جوان سازی پوست، نیازی به برش پوست نیست. دلایل زیادی وجود دارد که افراد تحت درمان مزوتراپی قرار می گیرند مانند:

  • به دلیل ریزش مو، و برای تشویق رشد مو
  • دلیل وجود سلولیت، این عمل به سفت شدن پوست در نواحی اطراف باسن و ران ها کمک می کند
  • برای پوست، برای آبرسانی مستقیم پوست
  • برای کاهش وزن، برای خلاص شدن از شر چربی اضافی در بدن
  • برای از بین بردن حالت کشسانی شکم، برای بهبودی پس از زایمان
  • برای روشن شدن پوست تیره

بیشتر بررسی های مزوتراپی معمولاً به دلیل کم هزینه بودن، نگهداری و مراقبت های لازم که برای انجام روش انجام می شود، می ستایند. این یکی از سریع ترین گزینه های مختلف برای روش های معمول جوان سازی پوست است، و کلینیک های بیشتری در سراسر جهان شروع به ارائه آن به عنوان بخشی از خدمات خود می کنند!

مزوتراپی چیست؟ مزوتراپی صورت

چگونه درمان مزوتراپی را انجام می دهید؟

در این روش پزشک معالج به مدت یک ساعت با سوزن های میکرو موادی را به زیر پوست شما تزریق می کنند. پزشک مخلوط خاصی از مواد شیمیایی را به طور مستقیم در زیر پوست شما در منطقه مورد نظر تزریق می کنند. این روند سریع و بدون درد و سریع انجام می شود، و تقریباً زمان بهبودی لازم نیست.

از آنجا که مزوتراپی به طور گسترده ای در سراسر کشور رواج پیدا می کند، نباید در یافتن کلینیکی که آن را به عنوان بخشی از خدماتش ارائه می دهد، خیلی مشکل داشته باشید. از آنجا که درمان های مزوتراپی بسته به جایی که آنها را انجام می دهید متفاوت است، عوارض جانبی انجام این روند ممکن است برای پیش بینی کمی مشکل باشد. اما چند مورد وجود دارد که باید آن ها را به دقت بررسی کنید:

مراقب مکان هایی باشید که از مواردی مانند “ما از ترکیبی منحصر به فرد برای ساخت بهترین ترکیب مزوتراپی استفاده می کنیم”. از آنجا که همه مواد تشکیل دهنده معمولاً توسط مزوتراپیست ها تحت یک قانون تنظیم نمی شوند، کلینیک هایی که چنین تضمینی را ارائه می دهند احتمالاً کمی مشکوک می باشند.

میکرو سوزن های استفاده شده می توانند پوست شما را کمی لکه دار یا متورم کنند. بنابراین ممکن است دچار خارش یا تورم شوید.

عکس العمل های آلرژیتیک، یکی از رایج ترین مواردی که در مزوتراپی قبل و بعد از آن بوجود می آید، واکنش های حساس غیر منتظره است. از آنجا که اکثر فرمول های مزوتراپی از عصاره گیاه و سایر مواد استفاده می کنند، مهم است که در مورد ترکیبات احتمالی که ممکن است به آن ها حساسیت داشته باشید با کلینیک مشورت کنید.

البته همیشه مهم است که قبل از برنامه ریزی برای اولین جلسه مزوتراپی، از پزشک متخصص نظر حرفه ای بگیرید. در صورت امکان، به پزشک متخصص مراجعه کنید تا عوارض جانبی احتمالی این درمان را به دست آورد تا بهترین نتیجه را کسب کند.

مزوتراپی و عوارض آن

برخی از عوارض جانبی رایج شامل:

  • تورم ناشی از آسیب یا التهاب
  • اریتما (قرمزی پوست)
  • خارش
  • درد خفیف (در ناحیه تحت درمان)
  • هیپراستزی پوست (افزایش حساسیت به پوست)
  • حالت تهوع
  • اسهال
  • استفراغ
  • واکنش پوستی حساس (بثورات و غیره)
  • حتی ممکن است در مورد بعضی از داروها و ترکیباتی که در مزوتراپی مورد استفاده قرار می گیرند، واکنش های آلرژیک ایجاد کنید. از این رو، این مهم است که بدانید که شما به مواد تشکیل دهنده آلرژی دارید یا نه.

مزایای مزوتراپی چیست؟

مزایای مزوتراپی چیست؟

پوست شما از غلظت بالایی از ویتامین ها و سایر مواد مغذی بدست می آورد

غلظت بالای سرم ها، ویتامین ها و سایر ترکیبات مغذی مواد مفید باعث می شود تا پوست شما دارای طراوت و جوان سازی شود. هنگامی که به طور صحیح انجام شود، مزوتراپی اطمینان حاصل می کند که محصولات به درستی به پوست شما تحویل داده می شوند.

این روش می تواند جایگزینی برای جراحی های گران قیمت باشد

مزوتراپی می تواند بخشی از برنامه های ضد پیری پوست شما باشد و نسبت به سایر روش ها و جراحی های پلاستیک بی خطرتر باشد. برای بدست آوردن ظاهر بهتر نیازی نیست زیر چاقوی جراحی بروید. سرم های غلیظ شده با استفاده از سوزن به پوست شما تزریق می شوند و پوست سالم و زیبایی به دست می آورید.

پوست شما را درخشان می کند

بسته به مواد تشکیل دهنده ، مزوتراپی می تواند به مشکلات پوستی مانند لکه های سنی، رنگدانه ها و ملاسما بپردازد. این می تواند صورت شما را درخشان تر کند و حتی پوست شما را روشن تر کند.

پوست شما را هیدراته نگه می دارد

مزوتراپی همچنین می تواند به تقویت رطوبت پوست کمک کند و باعث شود که پوستی، سفت و سالم به نظر برسد.

مزوتراپی یک روند پیچیده نیست. با این حال، شما باید برای مشاوره اولیه با متخصص پوست خود بروید و در مورد نگرانی های خود صحبت کنید. او بهترین فرد برای درک نیازهای پوست شما و نوع مواد لازم برای آن است.

بسته به شدت درمان شما و مواد تشکیل دهنده مورد استفاده، ممکن است تعداد جلسات متفاوت باشد.

نکاتی در مورد مزوتراپی

نکاتی در مورد مزوتراپی

این یک روش موقتی است و بیمار باید به صورت دوره ایی به مزو تراپیست خود مراجعه کرده و پوست خود را با تزریق مکرر معالجه کند. میزان تزریق و در نتیجه نبه عمل آمده، در افراد مختلف متفاوت است. شاید میزان چین و چروک در یک فرد بسیار کاهش یابد، اما در شخص دیگر هیچ کاهش قابل توجهی وجود نداشته باشد. این روش برای افراد با هر رنگ و پوستی مناسب است و فقط از نظر میزان و تزریق متفاوت است.

اگرچه مزوتراپی نتایج امیدوار کننده ای در درمان تعدادی از مشکلات پوستی نشان می دهد، اما برای تأیید اثربخشی آن در کمک به از بین بردن چربی، نیاز به تحقیقات عمیق دارد. ایمنی و عوارض جانبی این روش نیز تأیید نشده است زیرا مزوتراپی فقط به عنوان یک روش کاهش درد و نه به عنوان یک روش آرایشی مورد بررسی قرار می گیرد. همیشه بهتر است قبل از انجام مزوتراپی یا هر روش آرایشی دیگری با پزشک مجرب مشورت کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو